A tervezettnél 19 hónappal hamarabb adták át a a Pulát és Kanfanart összekötő "Isztriai Y" ("Istarski Ipsilon") autópálya első szakaszát a horvátországi Isztria-félszigeten.
Az "Isztriai Y" autópálya ipszilon betűt formáló alakjáról kapta a nevét. Az Y csomópontja az Isztria-félsziget közepén fekvő Kanfanar. Az autópálya keleti ága a Rijekától 10 kilométerre fekvő Matulji várost köti össze Kanfanarral, nyugati két ága pedig a horvát-szlovén határt Pula városával Kanfanaron keresztül.
A most megépült 28 kilométeres szakasz három csatlakozási csomóponttal, valamint 27 szintkülönbséges kereszteződéssel rendelkezik és a tervezettnél 19 hónappal hamarabb készült el 86 millió eurós költséggel.
Amennyiben sikerül tartani az ütemet, az autópálya már a jövő nyárra elérheti a szlovén határt. A 141 kilométeres teljes ipszilonnak 2014-re kell elkészülnie. A horvát kormány és a francia Bouygues 1995-ben kötött szerződést az "Isztriai Y" autópálya megépítéséről és a kivitelezés 1997-ben kezdődött meg.
A kivitelezés első szakaszában, amely 2007-ben fejeződött be, a "B8" és "B9" autóutakat építették meg az Y nyomvonalán. Az autóutak bővítése 2-2 sávra az Y két nyugati ágán 2008 októberében kezdődött meg és 2011-re fejeződik be. Az autópálya kivitelezési és üzemeltetési feladatait a Bina Istra horvát-francia közös vállalat látja el 2027-ig szóló koncessziós szerződés keretében.
A trolibusz története A személyszállítás történetéről szóló idei sorozatunk utolsó előtti fejezetében buszra szállunk, méghozzá trolibuszra, bemutatva e sajátságos működésű jármű történetét és legérdekesebb hazai vonatkozásait. Utazzanak velünk!
BővebbenA MagyarBrands program immáron tizedik éve díjazza a magyar vonatkozású márkák közül a legeredményesebbeket. Az elmúlt egy évtized azt bizonyította, hogy a díj aktív segítség a fogyasztók számára: hiszen a kiválóság megtestesítőjeként a vásárlói döntések egyik meghatározó iránytűje.
BővebbenKedves Olvasóink! Az előző két alkalommal a levegőben utaztunk, jelen témánknak köszönhetően viszont most leereszkedünk a mélybe, hiszen a földalatti személyszállítás hőskoráról szól legújabb cikkünk. Külön öröm, hogy ennek kapcsán hazai vonatkozásokat is érinthetünk, hiszen az európai kontinens második és a világ első villanymeghajtású földalatti vasútja Budapesten épült ki.
BővebbenAz ASFINAG közleménye szerint 2020. január 1-jétől az inflációhoz kapcsolódóan, mintegy 2,1 százakkal emelkednek a 3,5 tonna össztömeget megahaladó tehergépjárművekre és autóbuszokra megállapított úthasználati alap-kilométerdíjak Ausztriában.
BővebbenJárműparkunk 2 db DAF XF EURO6 Super Space Cab (mega) vontatóval bővült.
Bővebben