Bár egyre többet hallunk róla, a legtöbb autós számára még mindig teljes az információhiány a bioüzemanyagokkal kapcsolatban. A történelmi csúcsra emelkedett benzinárak azonban beindíthatják az érdeklődést a benzin helyett szóba jöhető alternatívák iránt.
Természetesen azonnal felmerülnek bennünk a következő kérdések, mikor zöld üzemanyagra való váltáson gondolkodunk: mennyit spórolhatok a használatával, milyen autókba tankolhatunk ilyet, és milyen kockázattal jár a saját autóm átalakítása bioüzemanyag meghajtásúvá.
A hazánkban legelterjedtebb a bioetanol alapú E85-ös üzemanyag használata. A Napi Gazdaság cikkében található számítások szerint, az E85-tel a megtakarítás százezer kilométeren elérheti a 400 ezer forintot, a mai benzinárak figyelembevételével. Az átlagosan 345 forintba kerülő 95-ös benzinnel szemben egy liter bioetanol 239-245 forintba kerül. A zöld üzemanyag használata 15-20 százalékos többletfogyasztással jár, azonban egy tankoláson így is 3-5 ezer forint takarítható meg.
A hagyományos gépkocsik átalakítási költsége bruttó 30 és 50 ezer forint között alakul, a menetteljesítmények a használók szerint érezhetően javulnak, az átalakítás pedig nem jár többlet szervizigénnyel - állítja a Magyar Bioetanol Szövetségtől (MBSZ).
Országszerte 250 benzinkúton kapható a zöld üzemanyag, a szövetség szerint ez valódi országos lefedettséget jelent. A nagyobb hálózatok közül egyelőre az Agip bizonyos kútjai és az Avia kínálja a 15 százalékban hagyományos, 85 százalékban pedig bioetanolt tartalmazó E85-ös üzemanyagot, emellett számos kisebb lánc egységeiben és önálló benzinkúton vásárolható.
Az újautó-piacon úgynevezett flexifuel autókat Magyarországon az Opel, a Saab, a Peugeot, a Ford és a Volvo árul a kisebbtől a nagyobb kategóriákig, e típusokban a motorvezérlő elektronika képes megállapítani, hogy milyen üzemanyag került az autóba, és ehhez igazítja a motor működését (utólagos beépítésnél ezt a sofőr végezheti el egy kapcsoló segítségével).
A bioetanollal működő autók térnyerésének eddigi elmaradása szakértők szerint a kereskedők passzivitásával áll kapcsolatban, a történelmi csúcsokra emelkedő üzemanyagárak azonban jelentős növekedést okoztak az átalakítások iránti keresletben – becslések szerint ma Magyarországon ötezer feletti a bioetanolos autók száma.
Sok autós átalakítás nélkül is használ 50-50 százalékos benzin-E85 keveréket, amellyel szinte minden injektoros autó problémamentesen használható – mondta Héjj Demeter az MBSZ elnöke. Jóllehet az autógyártók ezt nem ajánlják, tekintettel arra, hogy nem a bioetanol tulajdonságaira vannak kalibrálva a benzines autók. A Magyarországon kapható bioetanolt a Hungrana Kft. állítja elő, az árváltozáshoz legnagyobb mértékben a 15 százalékban tartalmazott hagyományos benzin árának emelkedése járul hozzá.
Örömmel jelentjük be, hogy a K&V Logistics Solutions idén is elnyerte a prestízsértékű MagyarBrands díjat, és ezzel a hazai üzleti TOP márkák egyikeként van elismerve!
BővebbenEbben az évben már 40 nyergesvontatónkat cseréltük le új, innovatív DAF XG modellre, mely 2022-ben elnyerte az „Év Nemzetközi Tehergépkocsija” díjat. E lépéssel nemcsak a legmodernebb technológia mellett tettük le voksunkat, hanem ismét kifejeztük elkötelezettségünket a környezetvédelem és a fenntarthatóság iránt.
BővebbenSzeptemberben kerül átvételre Németországban a KRONE gyárban 17 db új félpótkocsi. A járművek még ebben a hónapban üzembe helyezésre kerülnek növelve a fuvarozási kapacitást és a vevői elégedettséget.
BővebbenEgy évvel ezelőtt, augusztus 17-én helyeztük el ugyanis az első raklapot az új, fóti raktárunkban, így büszkén ünnepeljük az első évfordulónkat!
BővebbenÖrömmel tudatjuk, hogy az Élelmiszerbankos szállítmányunk a napokban megérkezett Nyírpilisbe és Tarnabodra!
BővebbenAz elmúlt pár napban nagyot fordult velünk a világ a tesztelésre kapott IVECO E-WAY elektromos autóbusz ugyanis fénysebességgel belopta magát a szívünkbe.
Bővebben