Év végéig elkészül az M43-as autópálya Szegedet elkerülő, Makóig tartó szakasza, ami azt jelenti, hogy aktuálissá válik az a kérdés, mely szerint Szegedről kitilthatóak lesznek a nagyobb tehergépjárművek.
A Szegeden átzúduló kamionáradat megfékezésének egyetlen egy lehetősége az M43-as autópálya megépítése volt. Egy önkormányzat számára jogszabályok alapján akkor van lehetőség átmenő-, kamionforgalmat szabályozni, ha van elkerülő út. A Szegeden áthaladó tehergépjárművek nagy része tranzitforgalomnak számít, így a város számára megnyílik a lehetőség, hogy helyi szabályozást vezessen be, mellyel óriási mértékben tehermentesítheti útjait, és javíthatja az ott élők életkörülményeit.
A város útjainak két fenntartója van. A főutak, sugárutak és a Nagykörút állami fenntartásúak, az összes többi pedig önkormányzati. Ez azt jelenti, hogy az új közlekedési rendet akkor lehet bevezetni, ha a Magyar Közút és az önkormányzat összehangolt, egységes közlekedési koncepciót fogad el arról, hogy kik használhatják ezeket az utakat. Az előkészületi munkák már lezajlottak, a Közút és az önkormányzat elképzelései azonosak. A város a fuvarozók képviseletében a Gazdasági Kamara, a Környezetgazdálkodási Kht. és a rendőrség véleményét is kikérte a projekt kidolgozásakor.
Számítások szerint napi 2200 kamion szeli át a várost és a Magyar Közút adatai azt mutatják, hogy ennek 90%- a tranzit, tehát a pálya megépülését követően elkerüli majd a várost. Ami tehát szabályozás alá kerül, az a maradék 10%, vagyis körülbelül 200- 300 teherautó, melyek célforgalomként érkeznek a városba.
A most elkészült vitaanyag három módon korlátozza a közlekedést. A 15 tonnánál nehezebb járművek nem hajthatnak be a városba este hat és reggel hat óra között. Nagykörúton belül mindezt 7,5 tonnában korlátoznák, míg a Kiskörút és a Belvárosi Híd esetében már a 3,5 tonnás járművekre is vonatkozna a szabályozás.
Botka László polgármester hozzátette, hogy előfordulhat olyan méltányolható gazdasági igény, amit a városnak el kell fogadnia, ezért a következő hetekben kidolgozzák azt a rendszert, amelynek igénylése a jövőben a lehető legkisebb adminisztratív terhet jelenti majd az adott cégek számára.
Ma megállapodás született arról, hogy a teljes úthálózatra vonatkozó terveket Szeged város készíti el, a tanácskozáson meghatározták az ehhez szükséges irányelveket, döntöttek az egységes szabályozásról is. A hatálybalépés napja, az autópálya átadásának másnapja, vagyis legkésőbb 2011. január 01-e.
A polgármester hozzátette, hogy ebben a kérdésben számít konfliktusokra, de minden érintett céggel egyeztetnek majd. Semmilyen jól működő céget nem kívánnak ellehetetleníteni, ezért is dolgozták ki az egyedi engedélyeztetési rendszert.
A Magyar Élelmiszerbankkal továbbra is folytatódik az együttműködésünk, így olyan helyekre juttatjuk el az élelmiszert, ahol arra leginkább szükség van.
BővebbenA K és V Kft. ismét megkapta a Dun & Bradstreet AAA (tripla A) tanúsítványát, mely azt jelzi, hogy velünk az üzleti kapcsolat kialakításának pénzügyi kockázata továbbra is rendkívül alacsony.
BővebbenJárműflottánk 9 db új DAF XG vonatóval bővült, melyek hamarosan átadásra kerülnek a gépjárművezetők részére.
BővebbenJárműflottánk 2 db Chereau hűtő félpótkocsival és 2 db ponyvás Renault Master teherautóval bővült.
BővebbenJárműflottánk két új DAF XG vonatóval bővült, melyek a mai napon átadásra kerültek a gépjárművezetők részére.
Bővebben2022. május 12-én került sor az ISO 9001:2015-ös Minőségirányítási és az ISO 14001:2015-ös Környezetközpontú irányítási rendszer második felügyeleti auditjára, melyet a Bureau Veritas Certification vizsgált. A tanúsító megállapította, hogy Cégünk magas színvonalon tartja fenn és folyamatosan fejleszti az Integrált irányítási rendszerét, összhangban a két szabvánnyal. A rendszer képes a követelményeknek megfelelő szolgáltatás nyújtására.
Bővebben