Napjainkban számos olyan infrastrukturális megoldás létezik, amely a közlekedés biztonságosabbá tételét, a veszélyre való figyelem felhívást szolgálja a különösen balesetveszélyes útszakaszokon. Európában több évtizedes múltra tekint vissza a színében, felületében - s esetenként mintázatában - eltérő útburkolatok kialakításának ötlete, melyet mostantól talán hazánkban is elkezdenek sikerrel alkalmazni.
Ezen megoldások családjának egyik ismert tagja a Living Road, amely figyelemfelhívó színe miatt már messziről felismerhető. Speciális útburkolata fontos szerepet játszhat a közúti balesetek elkerülhetőségében, a veszélyes helyszínek időben történő észlelésében, valamint a járművek féktávolságának csökkentésében.
Előnyei miatt a rendszert az Egyesült Királyságban - amelyet elismerten a Föld legbiztonságosabb közúthálózatával rendelkező országai között tartanak számon - mintegy 20 éve alkalmazzák. De milyen előnyöket nyújthat ez a speciális burkolat? A legfontosabb, hogy felületi érdessége miatt a burkolat a gumiabroncsoknak az átlagosnál jóval nagyobb tapadást biztosít, ezáltal mintegy 50 %-kal képes csökkenteni a féktávolságot. Kedvező tulajdonsága száraz, valamint csapadékos időben, ill. a téli időszakban egyaránt megmarad.
További előnye, hogy a hagyományos aszfalttól eltérő, erősen feltűnő színezése miatt már nagyobb távolságból is észlelhetővé teszi a közúti közlekedés veszélyes helyszíneit. A speciális felfestésben különböző útburkolati jelzések is kialakíthatók, melyek – a környezetükből kiemelve – külön is felhívhatják a figyelmet a helyszínen jellemző veszélyekre. A felületi érdesség megfelelő zajhatást is biztosít. Ennek megfelelően a speciális burkolatra ráhajtáskor a gumiabroncsok felől érkező zaj felhívja a járművezető figyelmét, hogy veszélyes helyen jár. Ez különösen éjszaka, ill. rossz látási viszonyok esetén lehet fontos.
A Living Road burkolatot általában az általánosnál nagyobb veszélyességű kijelölt gyalogos-átkelőhelyek és útkereszteződések előtt alkalmazzák, de a rendszer telepíthető más helyszínekre is (pl. vasúti átjárók elé, körforgalomba stb.), vagy szolgálhat kerékpársávok megjelölésére. Az útburkolat tartósságát 4-6 évben jelölik meg, mely természetesen függ az átmenő forgalom nagyságától is. A tartóssági időtartam ugyanakkor azt is jelzi a közútkezelők részére, hogy a kedvező hatás fenntartása időszakonként anyagi áldozatokkal is jár.
A Living Road speciális útburkolatot Magyarországon elsőként Debrecenben alkalmazzák. Az útburkolatot 2010 június közepén a Csapó-Pacsirta utca kereszteződésében lévő gyalogosátkelő elé telepítették, ahol az elmúlt két évben összesen 13 személyi sérüléses baleset történt.
A telepítést következő négy hónapban a Hajdú-Bihar Megyei Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Osztályának munkatársai figyelemmel kísérik, hogy az új burkolat mennyiben befolyásolja a balesetek számának alakulását. Amennyiben a rendszer beváltja a hozzáfűzött reményeket, úgy Debrecenben várhatóan más kereszteződéseket is ellátnak hasonló útburkolattal.
Forrás: integratorforum.hu
A 2022-es „Fut a cég” bajnokságban a K&V csapata a 250-999 fős létszám kategóriában hatodik helyezést ért el.
BővebbenAz Élelmiszerbank azon dolgozik, hogy az élelmiszerfelesleget eljuttassa azokhoz, akiknek erre a legnagyobb szükségük van. A K&V Kft. abban segíti az Élelmiszerbank tevékenységét, hogy az általuk gyűjtött adományok eljussanak a nélkülözőkhöz.
BővebbenA Rolling Tons készített 3 részes dokumentumfilmet, ahol a DAF új generációs vontatóját (DAF XG) hasonlították össze fogyasztás szempontjából elődjéhez (DAF XF 480 SSC).
BővebbenHagyományainkhoz híven az idei évet is véradással kezdtük. A mai napon közel 30 fő vett részt a véradáson, közülük több, mint a fele K&V-s dolgozó. Köszönjük önzetlenségüket!
Bővebben