Megosztás:

Itt a repülő autó

2010. november 8.

Nem kell már annyira a jövőbe tekinteni, ha repülő autókról fantáziálunk. A Terrafugia vállalat Transition közúti közlekedésre alkalmas repülőjének ugyanis megadta az Egyesült Államok légügyi hatósága az engedélyt a közúti közlekedésre. Sőt 45 millióért akár a miénk is lehet.

A különös formájú járművet a ’közúti közlekedésre alkalmas repülő’ besorolással illették. Bár „autó” üzemmódban összezárja szárnyait, formára így is inkább hasonlít egy repülőhöz. Annak ellenére, hogy súlyban 55 kilóval meghaladja a kategória 600 kilós felső határát, a hatóság a könnyű sportrepülők közé sorolta. Így a vezetői engedély 20 repült órával való megszerzése után nincs más dolgunk, mint egy megfelelő 500 méteres felszálló pálya megtalálása, egy gomb megnyomása, melyre repülő autónk kibontja szárnyait, és el is kezdhetjük az utakról meghódítani az eget. Persze előtte 194 ezer dollárért (kb. 45 millió forint) meg is kéne vásárolni a járművet - amire, tegyük hozzá, egyre többen vállalkoznak.

Közúton a Transition elsőkerék-hajtású járműként halad, mozgatásáról ugyanaz a 100 lóerős Rotax motor gondoskodik, amely a levegőben a hátul elhelyezett légcsavart forgatja. Hagyományos benzinnel üzemel. Közúton maximális sebessége 105 km/óra, de a levegőben 185 km/órás sebességgel haladhat. Egyetlen tankkal 700 kilométert képes megtenni a levegőben, a földön 970 km-re juthat. A kétszemélyes gép 200 kg súlyt vihet. A felszálláshoz 500 méteres pálya kell.

A repülőautó működése videón, itt

Vissza

 

Aktuális híreink

Befejeződött a raktárbővítési beruházás

2020. január 9.

A 2018-ban elkezdett új raktárrész építése 2019 nyarán fejeződött be, az új gépek beszerzése teljes mértékben az év végére valósultak meg. 

Bővebben

A személyszállítás története

2019. december 16.

Sorozatunk záró fejezetében a világ talán leghíresebb személyszállító járműveivel ismerkedhetnek meg kedves olvasóink, melyek karakteres, piros színükkel is kicsit már az ünnepek hangulatát idézik fel nekünk…

Bővebben

A személyszállítás története

2019. november 28.

A trolibusz története A személyszállítás történetéről szóló idei sorozatunk utolsó előtti fejezetében buszra szállunk, méghozzá trolibuszra, bemutatva e sajátságos működésű jármű történetét és legérdekesebb hazai vonatkozásait. Utazzanak velünk!

Bővebben

Többszörös MagyarBrands díjas a K&V Kft.

2019. november 11.

A MagyarBrands program immáron tizedik éve díjazza a magyar vonatkozású márkák közül a legeredményesebbeket. Az elmúlt egy évtized azt bizonyította, hogy a díj aktív segítség a fogyasztók számára: hiszen a kiválóság megtestesítőjeként a vásárlói döntések egyik meghatározó iránytűje.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. október 30.

Kedves Olvasóink! Az előző két alkalommal a levegőben utaztunk, jelen témánknak köszönhetően viszont most leereszkedünk a mélybe, hiszen a földalatti személyszállítás hőskoráról szól legújabb cikkünk. Külön öröm, hogy ennek kapcsán hazai vonatkozásokat is érinthetünk, hiszen az európai kontinens második és a világ első villanymeghajtású földalatti vasútja Budapesten épült ki.

Bővebben

2020-tól emelkednek az autópályadíjak Ausztriában

2019. október 15.

Az ASFINAG közleménye szerint 2020. január 1-jétől az inflációhoz kapcsolódóan, mintegy 2,1 százakkal emelkednek a 3,5 tonna össztömeget megahaladó tehergépjárművekre és autóbuszokra megállapított úthasználati alap-kilométerdíjak Ausztriában.

Bővebben