Megosztás:

Megelőzhető lesz a vezetés közbeni elalvás

2010. november 23.

Sok végzetes közúti baleset okozója a fáradtság, ha például akár csak néhány pillanatra lecsukjuk a szemünket vezetés közben. Sokan azonban nem teszik vagy tehetik meg, hogy ilyenkor megálljanak egy kis pihenőre. Különösen igaz ez a kamionsofőrök esetében. A technológiai fejlődésnek köszönhetően azonban a jövőben megakadályozható lesz, hogy a vezető elaludjon a volán mögött.

A Fraunhofer intézet digitális-orvosi-eszköz-kutató részlege egy olyan szerkezet fejlesztésére adta a fejét, ami az elalvás előtt figyelmeztetné és ébren tartaná a vezetőt. A több autógyártóval is kapcsolatban álló kutatócsoport által kifejlesztett „Eye Tracker” a szem mozgását figyeli, és abból következtet az elalvás jeleire. A szerkezet a szemet figyelő kamerából áll. A készülékek háromdimenziós képet képesek alkotni a sofőr szeméről és ez alapján értékeli a fáradtság mértékét. A megfigyelt ebből persze semmit nem vesz észre, mivel a kamerák infravörös fény alapján tájékozódnak, az emberi szem pedig ezt nem észleli. Az infravörös fény további előnye, hogy a rendszer sötétben és akkor is működik, ha a vezető - akár tükrös - napszemüveget hord.

A szerkezet lényege az lenne, hogy amennyiben a szem és a szemhéj már lassabban mozog, fény és hangjelzésekkel, illetve erősen rezgő kormánykerékkel jelezne. Bár a már említett prototípus még igencsak furcsán néz ki, egyelőre nagy objektívekkel és tetemes mennyiségű kiegészítő eszközzel működik csak, a fejlesztők optimisták. A későbbi változatok működhetnek akár a mobiltelefonoknál már bevált méretű lencsékkel is, melyeket már sokkal diszkrétebben el lehet helyezni az utastérben.

Vissza

 

Aktuális híreink

Befejeződött a raktárbővítési beruházás

2020. január 9.

A 2018-ban elkezdett új raktárrész építése 2019 nyarán fejeződött be, az új gépek beszerzése teljes mértékben az év végére valósultak meg. 

Bővebben

A személyszállítás története

2019. december 16.

Sorozatunk záró fejezetében a világ talán leghíresebb személyszállító járműveivel ismerkedhetnek meg kedves olvasóink, melyek karakteres, piros színükkel is kicsit már az ünnepek hangulatát idézik fel nekünk…

Bővebben

A személyszállítás története

2019. november 28.

A trolibusz története A személyszállítás történetéről szóló idei sorozatunk utolsó előtti fejezetében buszra szállunk, méghozzá trolibuszra, bemutatva e sajátságos működésű jármű történetét és legérdekesebb hazai vonatkozásait. Utazzanak velünk!

Bővebben

Többszörös MagyarBrands díjas a K&V Kft.

2019. november 11.

A MagyarBrands program immáron tizedik éve díjazza a magyar vonatkozású márkák közül a legeredményesebbeket. Az elmúlt egy évtized azt bizonyította, hogy a díj aktív segítség a fogyasztók számára: hiszen a kiválóság megtestesítőjeként a vásárlói döntések egyik meghatározó iránytűje.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. október 30.

Kedves Olvasóink! Az előző két alkalommal a levegőben utaztunk, jelen témánknak köszönhetően viszont most leereszkedünk a mélybe, hiszen a földalatti személyszállítás hőskoráról szól legújabb cikkünk. Külön öröm, hogy ennek kapcsán hazai vonatkozásokat is érinthetünk, hiszen az európai kontinens második és a világ első villanymeghajtású földalatti vasútja Budapesten épült ki.

Bővebben

2020-tól emelkednek az autópályadíjak Ausztriában

2019. október 15.

Az ASFINAG közleménye szerint 2020. január 1-jétől az inflációhoz kapcsolódóan, mintegy 2,1 százakkal emelkednek a 3,5 tonna össztömeget megahaladó tehergépjárművekre és autóbuszokra megállapított úthasználati alap-kilométerdíjak Ausztriában.

Bővebben