Már tesztelik Olaszország legújabb büszkeségét, a szicíliai A18-as autópálya Catania és Siracusa közötti 30 kilométeres szakaszát, melyen valamennyi elektromos berendezést - világítást, kijelzőket, segélyhívókat - a Nap energiája működtet majd.
Egyben ez lesz a világ első napelemes sztrádája. A tervek szerint január elsején át is adják a forgalomnak. Szakértők úgy vélik, a környezetbarát megoldás az üzemeltetési költségeket is töredékére csökkenti.
A szicíliai A18-as autópálya Catania és Siracusa közötti 30 kilométeres új szakasza lesz az első a világon, ahol csak és kizárólag a napelemek biztosítják majd az energiaellátást. Az út mentén - 2,8 kilométer hosszan és 100 méter szélességben - telepített mintegy 80 ezer szolár panelből kapják az energiát a kijelzők, a segélyhívók, az alagutakban lévő világítótestek és a szellőző rendszerek is. A beruházás összköltsége 60 millió euró. A napelemek várhatóan 12 millió kilowattóra energiát termelnek évente. A szakemberek szerint ezzel mintegy 31 ezer tonna olajat válthatnak ki, ami azt is jelenti, hogy évente körülbelül 10 ezer tonnával csökkentik az ország széndioxid-kibocsátását.
A Catania és Siracusa közötti szakasz egyébként nem az első közúti projekt Olaszországban, ahol a megújuló energiaforrások kulcsfontosságú szerepet kaptak. Az elmúlt hónapokban szintén Szicíliában az A20-as, Messinát Palermóval összekötő autópálya mentén helyeztek el napelemeket, melyek a kiszolgáló épületek energiáját biztosítják. Észak-Olaszországban pedig az A22-es autópályánál (mely az Alpokon keresztül Ausztriába vezet), a hangszigetelő korlátokat egy kilométernyi hosszan napelemekből építették. A szolár panelek évente mintegy 680 ezer kilowattóra energiát termelnek, mely a közeli települések energiafelhasználásának 20 százalékát fedezik.
A megújuló energiaforrások alkalmazása mellett az energiahatékonyságra is odafigyelnek az olasz autópályákon: a hagyományos izzókat energiatakarékos LED-es fényforrásokra cserélik szerte az országban. 2009-ben összesen 6378 energiafaló világítótestet cseréltek le takarékosabbra, idén pedig összesen 11 ezer cserét terveznek.
Érdekesség: Olaszország nem csak a világ első napelemes autópályáját építette meg, hanem 1924-ben Milánó és Varese között adták át bolygónk első autópályáját. A kétszer két sávos útszakasz a taljánok népszerű városát kötötte össze a még népszerűbb északi kirándulóhelyekkel: a Comói illetve a Maggiore tavakkal.
A zaj- és légszennyezéssel, valamint a széndioxid-kibocsátással összefüggő külsőköltség-díjak bevezetése újabb, járműkategóriáktól függően 30–80 százalékos útdíjnövekedést jelent 2024. január 1-től.
BővebbenÖrömmel jelentjük be, hogy a K&V Logistics Solutions idén is elnyerte a prestízsértékű MagyarBrands díjat, és ezzel a hazai üzleti TOP márkák egyikeként van elismerve!
BővebbenEbben az évben már 40 nyergesvontatónkat cseréltük le új, innovatív DAF XG modellre, mely 2022-ben elnyerte az „Év Nemzetközi Tehergépkocsija” díjat. E lépéssel nemcsak a legmodernebb technológia mellett tettük le voksunkat, hanem ismét kifejeztük elkötelezettségünket a környezetvédelem és a fenntarthatóság iránt.
BővebbenSzeptemberben kerül átvételre Németországban a KRONE gyárban 17 db új félpótkocsi. A járművek még ebben a hónapban üzembe helyezésre kerülnek növelve a fuvarozási kapacitást és a vevői elégedettséget.
BővebbenEgy évvel ezelőtt, augusztus 17-én helyeztük el ugyanis az első raklapot az új, fóti raktárunkban, így büszkén ünnepeljük az első évfordulónkat!
BővebbenÖrömmel tudatjuk, hogy az Élelmiszerbankos szállítmányunk a napokban megérkezett Nyírpilisbe és Tarnabodra!
Bővebben