Megosztás:

Több traffipax, több szondáztatás

2010. december 16.

Jövő évtől kötelező lesz a szondáztatás minden közúti ellenőrzés alkalmával. Ezen felül egyre több állandó sebességmérő kihelyezésére számíthatunk. Nem ússzák meg azonban a jövőben a gyorshajtást a külföldi rendszámú autók sem.

2011 júliusig a rendőrség végleg kivonja a rendszerből a Spiratest alkoholkimutató indikátorcsövet és áttér az elektronikus légalkoholszondák kizárólagos alkalmazására. Addigra a tervek szerint valamennyi járőrautó kötelező tartozéka lesz egy-egy elektronikus szonda és előírják majd a rendőröknek, hogy minden intézkedéskor - még egy rutinszerű gépjármű-ellenőrzés alkalmával is - meg kell szondáztatniuk az igazoltatott gépjárművezetőket.

Továbbra is magas ugyanis az ittasan okozott személyi sérüléses és halálos kimenetelű balesetek aránya Magyarországon. A rendőrség a zéró tolerancia 2008. januári bevezetése óta 22 321 jogosítványt vett el a helyszínen az ittas vezetésen ért autósoktól, a részegen balesetet okozó sofőrök aránya még mindig tíz százalék felett van.

Jobban oda kell figyelnünk a jövőben arra, hogy ne lépjük át a megengedett sebességet, ugyanis egyre több traffipax figyeli majd a gyorshajtókat. Két-három éven belül a rendőrség reményei szerint Magyarország valamennyi gyorsforgalmi útján húsz kilométerenként automata sebességmérők működnek majd.

Mivel akkor már a külföldi autósok is utolérhetők lesznek a magyar hatóságok számára, a rendőrség azt reméli, radikálisan csökken majd a külföldi szabálysértők száma a magyar utakon. Jelenleg az M1-es sztrádán felállított fix sebességmérők 80 százalékban külföldi rendszámú autókat mérnek be gyorshajtásért.
Az unió közlekedési miniszterei a közelmúltban állapodtak meg abban, hogy a tagállamok ezentúl kiadják egymásnak gépjármű-nyilvántartásaik adatait. Addig is - ha a törvényhozás megszavazza az előterjesztést - hamarosan felhatalmazást kap a rendőrség arra, hogy a helyszíni bírság megfizetéséig visszatartsa a külföldi szabálysértő autóját. Ma a külföldi autós (ha uniós polgár) következmények nélkül eldobhatja a csekket, a bírságot senki nem tudja behajtani rajta. A helyszíni bírság összege ugyanis többnyire nem éri el azt a szintet, amely felett már jogsegély keretében lehetne végrehajtást kérni.

Vissza

 

Aktuális híreink

A személyszállítás története

2019. november 28.

A trolibusz története A személyszállítás történetéről szóló idei sorozatunk utolsó előtti fejezetében buszra szállunk, méghozzá trolibuszra, bemutatva e sajátságos működésű jármű történetét és legérdekesebb hazai vonatkozásait. Utazzanak velünk!

Bővebben

Többszörös MagyarBrands díjas a K&V Kft.

2019. november 11.

A MagyarBrands program immáron tizedik éve díjazza a magyar vonatkozású márkák közül a legeredményesebbeket. Az elmúlt egy évtized azt bizonyította, hogy a díj aktív segítség a fogyasztók számára: hiszen a kiválóság megtestesítőjeként a vásárlói döntések egyik meghatározó iránytűje.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. október 30.

Kedves Olvasóink! Az előző két alkalommal a levegőben utaztunk, jelen témánknak köszönhetően viszont most leereszkedünk a mélybe, hiszen a földalatti személyszállítás hőskoráról szól legújabb cikkünk. Külön öröm, hogy ennek kapcsán hazai vonatkozásokat is érinthetünk, hiszen az európai kontinens második és a világ első villanymeghajtású földalatti vasútja Budapesten épült ki.

Bővebben

2020-tól emelkednek az autópályadíjak Ausztriában

2019. október 15.

Az ASFINAG közleménye szerint 2020. január 1-jétől az inflációhoz kapcsolódóan, mintegy 2,1 százakkal emelkednek a 3,5 tonna össztömeget megahaladó tehergépjárművekre és autóbuszokra megállapított úthasználati alap-kilométerdíjak Ausztriában.

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2019. október 14.

Járműparkunk 2 db DAF XF EURO6 Super Space Cab (mega) vontatóval bővült.

Bővebben

Pályaorientációs nap Cégünknél

2019. október 8.

Pályaorientációs nap a K&V Kft-nél

Bővebben