Megosztás:

Autópályadíjak 2011 - Nem csak a benzinárak emelkedtek…

2011. január 19.

Rosszul indul ez az év a magyar autósoknak. Aki most szeretné megvenni 4 napos matricáját, kicsit több pénzt rakjon a pénztárcájába, és ne érje meglepetésként a 41%-os áremelkedés se.

Sajnos elmondhatjuk, hogy a díjemelés egyik kategóriát sem kímélte. 2011. január elsejével az ötödik éve változatlan úthasználati díjak átlagosan 8,7 százalékkal emelkedtek. Jelentős változás, hogy a D1 4 napos matrica szezonon kívüli kedvezményes ára megszűnik, így a személygépkocsik 4 napos e-matricája egész évben azonos áron lesz kapható. Az új díjakat és az emelés mértékét jól prezentálja a következő táblázat:

Díj-
kat.

éves

havi

heti

4 napos

1 napos

díj [Ft]

emelés

díj [Ft]

emelés

díj [Ft]

emelés

díj [Ft]

emelés

díj [Ft]

emelés

D1

  40 000

  7,5%

  4 500

  7,1%

  2 750

  7,8%

1 650

7,8-41%

D2

115 000

  8,0%

13 000

  3,2%

  7 750

17,4%

3 000

8,7%

D3

172 000

  8,2%

19 000

  5,6%

11 750

15,2%

3 000

8,7%

D4

215 000

  8,6%

24 000

  6,7%

14 750

11,7%

3 000

8,7%

Az emelést rá lehet fogni az euró/forint árfolyam-változásra, vagy az évek óta a díjakban nem történt növekedésre, a szezonális kedvezmény megszüntetését a téli karbantartás magasabb költségeire, és így tovább, egy biztos, hogy a pénztárcánkat mindez nem fogja vigasztalni.

Változás történt a pótdíjak befizetésében is. A 15 napon belül befizetett pótdíjak esetén az újra alkalmazott ötszörös szorzóval díjkategóriánként 2,1-10,1 százalékos csökkenés, míg 15 napon túli befizetésnél az eredeti 25-szörös szorzóval 7,8-17,4 százalékos növekedés következik be. A rendszer a differenciált változtatással a kiszabott pótdíjak mielőbbi befizetésére ösztönöz.

További információ a magyar autópályadíjakról megtalálható az Állami Autópálya Kezelő Zrt. honlapján.

Vissza
Kapcsolódó anyagok
  • Drágultak a pályák Olaszországban és Ausztriában is
  •  

    Aktuális híreink

    A személyszállítás története

    2019. november 28.

    A trolibusz története A személyszállítás történetéről szóló idei sorozatunk utolsó előtti fejezetében buszra szállunk, méghozzá trolibuszra, bemutatva e sajátságos működésű jármű történetét és legérdekesebb hazai vonatkozásait. Utazzanak velünk!

    Bővebben

    Többszörös MagyarBrands díjas a K&V Kft.

    2019. november 11.

    A MagyarBrands program immáron tizedik éve díjazza a magyar vonatkozású márkák közül a legeredményesebbeket. Az elmúlt egy évtized azt bizonyította, hogy a díj aktív segítség a fogyasztók számára: hiszen a kiválóság megtestesítőjeként a vásárlói döntések egyik meghatározó iránytűje.

    Bővebben

    A személyszállítás története

    2019. október 30.

    Kedves Olvasóink! Az előző két alkalommal a levegőben utaztunk, jelen témánknak köszönhetően viszont most leereszkedünk a mélybe, hiszen a földalatti személyszállítás hőskoráról szól legújabb cikkünk. Külön öröm, hogy ennek kapcsán hazai vonatkozásokat is érinthetünk, hiszen az európai kontinens második és a világ első villanymeghajtású földalatti vasútja Budapesten épült ki.

    Bővebben

    2020-tól emelkednek az autópályadíjak Ausztriában

    2019. október 15.

    Az ASFINAG közleménye szerint 2020. január 1-jétől az inflációhoz kapcsolódóan, mintegy 2,1 százakkal emelkednek a 3,5 tonna össztömeget megahaladó tehergépjárművekre és autóbuszokra megállapított úthasználati alap-kilométerdíjak Ausztriában.

    Bővebben

    Új vontatók érkeztek

    2019. október 14.

    Járműparkunk 2 db DAF XF EURO6 Super Space Cab (mega) vontatóval bővült.

    Bővebben

    Pályaorientációs nap Cégünknél

    2019. október 8.

    Pályaorientációs nap a K&V Kft-nél

    Bővebben