Megosztás:

Sebességcsökkentés a spanyol autópályákon

2011. március 29.

A spanyol autópályákon eddig is az uniós átlag alatti volt a megengedett maximális sebesség, ezentúl azonban még lassabban kell haladniuk az ott autózóknak. A korábbi 120 km/óra helyett 110 km/órára csökkent a megengedett legnagyobb sebesség a dél-európai ország autópályáin.

Az autósok java által vitatott 10 km/óra mértékű sebességcsökkentés nem más, mint egy kormányzati szintű „nemzeti energiacsökkentő program” része, s legalább 2011. június végéig tart. A sebességkorlátozástól, valamint számos további intézkedéstől a kormányzat az üzemanyag-fogyasztás több mint öt százalékos csökkentését várja.

Az egyéb, hasonló célokat szolgáló intézkedések sorából ki lehet emelni azt, hogy Spanyolországban kampányt indítottak a régi, ill. kopott gumiabroncsok cseréjére, az alacsony energiafogyasztású gépkocsi-izzók alkalmazására, továbbá ösztönzik az egyes városvezetéseket saját energiaköltségeik visszafogására.

A spanyol kormányzat reméli, hogy az intézkedések által 28,6 millió barrellel kevesebb kőolajat kell vásárolnia az idén, melynek pénzben kifejezett értéke mintegy 2,3 milliárd euróra tehető.  További jelentős eredmény lehet az éves szén-dioxid  kibocsátás várhatóan 12,5 millió tonnával való csökkenése.

A sebességcsökkentés tényét természetesen el kell juttatni a hazai és a külföldi közlekedőkhöz. Ennek keretében a spanyol autópályák mentén mintegy 6 000 db „110 km/óra sebességkorlátozás” jelzőtáblát helyeztek ki.

Vissza

 

Aktuális híreink

Befejeződött a raktárbővítési beruházás

2020. január 9.

A 2018-ban elkezdett új raktárrész építése 2019 nyarán fejeződött be, az új gépek beszerzése teljes mértékben az év végére valósultak meg. 

Bővebben

A személyszállítás története

2019. december 16.

Sorozatunk záró fejezetében a világ talán leghíresebb személyszállító járműveivel ismerkedhetnek meg kedves olvasóink, melyek karakteres, piros színükkel is kicsit már az ünnepek hangulatát idézik fel nekünk…

Bővebben

A személyszállítás története

2019. november 28.

A trolibusz története A személyszállítás történetéről szóló idei sorozatunk utolsó előtti fejezetében buszra szállunk, méghozzá trolibuszra, bemutatva e sajátságos működésű jármű történetét és legérdekesebb hazai vonatkozásait. Utazzanak velünk!

Bővebben

Többszörös MagyarBrands díjas a K&V Kft.

2019. november 11.

A MagyarBrands program immáron tizedik éve díjazza a magyar vonatkozású márkák közül a legeredményesebbeket. Az elmúlt egy évtized azt bizonyította, hogy a díj aktív segítség a fogyasztók számára: hiszen a kiválóság megtestesítőjeként a vásárlói döntések egyik meghatározó iránytűje.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. október 30.

Kedves Olvasóink! Az előző két alkalommal a levegőben utaztunk, jelen témánknak köszönhetően viszont most leereszkedünk a mélybe, hiszen a földalatti személyszállítás hőskoráról szól legújabb cikkünk. Külön öröm, hogy ennek kapcsán hazai vonatkozásokat is érinthetünk, hiszen az európai kontinens második és a világ első villanymeghajtású földalatti vasútja Budapesten épült ki.

Bővebben

2020-tól emelkednek az autópályadíjak Ausztriában

2019. október 15.

Az ASFINAG közleménye szerint 2020. január 1-jétől az inflációhoz kapcsolódóan, mintegy 2,1 százakkal emelkednek a 3,5 tonna össztömeget megahaladó tehergépjárművekre és autóbuszokra megállapított úthasználati alap-kilométerdíjak Ausztriában.

Bővebben