A magyar kutatók ötletekben soha nem szenvedtek hiányt, és a finanszírozási nehézségek ellenére is mindig ott voltak a nemzetközi élmezőnyben. Most egy újabb világszínvonalú magyar innovációs termék kerül bevezetésre, mely a dízel üzemanyag és az LPG gáz együttes elégetésével teszi gazdaságosabbá és környezetbaráttá a járművek üzemeltetését.
A Dízel-Gáz Motor hibrid (vegyes) rendszer fejlesztése 2005-ben kezdődött, és körülbelül öt éves kutatás eredményeként jött létre egy olyan magyar innovációs termék, amely egyben európai és világszínvonalú. Az első kamionba beszerelt rendszert 2008-ban állították üzembe. A szokásos engedélyek beszerzése után a Diesel-Gáz Motor Hungary Kft. már az országos hálózat kialakításán dolgozik.
A motor működésének lényege – hibrid társaival szemben, melyek vagy-vagy alapon használják épp a benzint, az LGP-t, netán az elektromos meghajtást – hogy valóban közös, hibrid üzemben működik, vagyis egyszerre ég el az üzemanyag és az LPG. A gáz elégetésével nő a teljesítmény, és mivel az égési sebesség körülbelül kétszerese a dízel üzemanyagnak, így a tökéletes égés következtében a káros anyagok is elégnek. Az LPG hozzáadása a gázolaj hatásfokát körülbelül 7-10 százalékkal növeli meg. Ami az energiatakarékosságot illeti, itt is mérhető a nyereség. Az üzemanyag fogyasztást a körülbelül 15 százalékos LPG hozzáadásával 20-30 százalékban lehet csökkenteni, a motortól, a szállított súlytól és a jármű élettartamától függően.
A rendszer minden dízel üzemű motorhoz csatlakoztatható. Fontos tényező lehet még, hogy a gázolaj mellett biodízellel is remekül működik.
A hatékonyabb üzemanyag felhasználás mellett a szabadalmaztatók éppen a dízel-gáz motor környezetkímélő működésének tulajdonítanak a legnagyobb jelentőséget. Ha a jármű csak dízel üzemanyagon fut, akkor a motor a dízel üzemanyag 75-85%-át égeti el. A hozzáadott gáznak köszönhetően a tökéletesebb égés miatt a dízel üzemanyag 95-99%-át elégetjük, így napjaink legfontosabb környezetszennyezési problémája, az egyre több asztmatikus, légzőszervi és tüdőrákos megbetegedést okozó szállópor tűnik el.
A rendszer beszerelésének megtérülését így több tényező is befolyásolja. A megtakarítás legmarkánsabban természetesen az üzemanyag fogyasztásban mérhető. De emellett pozitív adóügyi,- támogatási, környezetvédelmi- és egészségügyi hatásokkal is bír. Az utóbbi kettő inkább nemzetgazdasági szinten mérhető, de az ebből fakadó kedvezmények, kedvezőbb környezetvédelmi besorolások szintén éreztetik hatásukat az üzemeltető pénztárcájában is.
A Dízel-Gáz-Motorról részletes infomációkat találhatnak az érdeklődők a www.diesel-gas.hu/ honlapon.
Egy felejthetetlen hétvégén vagyunk túl, hiszen szombaton a Múzeumkertben került megrendezésre a K&V családi napja, amely idén pont a cég 35. születésnapjára esett!
BővebbenA Hungarotruck Kft-nél: Szentpáli Gavallér Péter, aki az elmúlt 5 évben vezette a céget, új kihívások elé néz, mint a PACCAR Finance Australia CEO-ja.
BővebbenA XIII. Kamionos Találkozó Hajdúszoboszlón igazi ünnep volt az utak királyai számára, akiket a hőség sem tartott vissza.
BővebbenPapp Norbert, a Shick-R Kft. értékesítési vezetője büszkén adta át a mai napon az első piros ponyvás Renault Master furgont. A szemet gyönyörködtető piros szín hűen tükrözi megújult márkánk lendületét. Ezzel a furgonnal expressz szállítási kapacitásunkat erősítjük, garantálva ügyfeleinknek a gyors és magas szinten megbízható szolgáltatást.
BővebbenÜgyvezetőnk, Varga Bálint gondolatai töltötték be kedd délután a TrendFM frekvenciáját, amikor is Katkics Attilával beszélgettek a sikeres generációváltásról. Hallgassátok meg az eszmecserét, amelyből kiderül, miképp formálódik cégünk jövője az új generáció vezetésével.
BővebbenPár nap leforgása alatt további buszokkal és új minibuszokkal bővült flottánk. Egy új megbízás révén holnaptól ugyanis még több dolgozót kell eljuttatnunk kényelmesen és biztonságosan munkahelyére. Örömmel és maximálisan felkészülten vállaljuk ezt a feladatot.
Bővebben