25 kilométerrel és egy Tisza-híddal bővült az M43-as. A fejlesztések 2011. április 20-i átadása után teljessé vált az autópálya Szeged és Makó között, mellyel két fontos cél is elérhetővé vált: Szeged tehermentesítése, és az országunkon áthaladó legjelentősebb tranzittengely kiépítésének befejezése.
Az M43 autópálya kiépítése a legfontosabb közlekedésfejlesztési feladat Csongrád megyében. A beruházással megszűnik a kamionok átmenő forgalma a 43. sz. főút menti településeken. Az elmúlt években kimutatott napi két-háromezres tehergépjármű forgalom Magyarországon ugyan nem egyedülálló, de kimagasló terhelésnek számít. Az összes gépjárműforgalom a határnál 4000, Szegeden belül közel 30 ezer jármű naponta.
Az autópálya átadásával azonban megnyílt a lehetőség a tehergépjárművek kitiltására Szeged belvárosából. Az önkormányzat által bevezetendő korlátozás célja, hogy csak az hajtson be tehergépjárművel a városba, akinek feltétlenül dolga van itt.
A közgyűlés döntése értelmében május 15-től két korlátozott forgalmú övezetet alakítanak ki a belvárosban. A szegedi oldalon a nagykörúton belülre, az újszegedi oldalon pedig a Temesvári körút és a Tisza közötti területre nem hajthatnak be a 7,5 tonna megengedett össztömeg fölötti teherautók. A Tisza Lajos körút és a Tisza közötti területen 3,5 tonna fölötti össztömeg-korlátozást vezetnek be.
A korlátozás nem vonatkozik a célforgalomra, ennek oka többek között az, hogy egyes a Tisza-Maros-szögben található települések csak Szegeden keresztül közelíthetők meg.
Az új autópálya-szakasz elkészültével belátható közelségbe került az M43 Makó és országhatár közötti szakaszának megépítése is. Magyar oldalról az M43 magyar-román határt elérő szakaszának megépítése a tervek szerint az idén megkezdődik. Az autópálya 2013 második felében érheti el a határt.
A nemzetközi összeköttetés mielőbbi megépítése azért is fontos, mert az M43-as autópálya az európai tranzittengelyek közül a legjelentősebb Magyarországon áthaladó folyosó befejező eleme lesz. Ez az útvonal biztosítja majd a legrövidebb kapcsolatot Európa központi térsége felé Romániából, Bulgáriából (és szárazföldön Görögországból is) az Unió határainak átlépése nélkül.
Az új Tisza-híd
A Móra Ferenc nevét viselő - az M43-as részét képező – új 660 méter hosszú híd Európában újdonságnak számító függesztett-feszített - más néven kiemelt kábeles - eljárással készült. Az eljárásnak köszönhetően a híd pilonjai lényegesen alacsonyabbak lehetnek, mint a hagyományos szerkezeteknél. A kábeleket tartó oszlopok csupán 22 méterrel magasodnak a pályaszint fölé.
A másik újszerű megoldást a súlycsökkentés kényszere miatt alkalmazták az építők: a felszerkezet szekrénytartójának bordái vasbeton helyett acél trapézlemezekből készültek. Ilyen megoldás eddig Európában csak Németországban épült, a két eljárás vegyítése, egy szerkezetben történő alkalmazása pedig csak Japánban valósult meg.
A híd mintegy 13 milliárd forintból készült el.
Hétfőn sikeresen lezajlott egészségügyi szűrőprogramunk! Magyarország legnagyobb mobildiagnosztikai központjának jóvoltából 75 kollégánk kapott átfogó képet egészségi állapotáról a K&V gyöngyösi telephelyén.
BővebbenBüszkén jelentjük, hogy a K&V frissen alakult céges labdarúgó csapatával máris részt vettünk az első megmérettetésen! Szombaton a “Segítsünk Levinek - Jótékonysági Kispályás Labdarúgó Tornán” a Gyöngyösi Atlétikai Klub műfüves pályáin mérkőztünk meg 12 csapattal, és büszkén végeztünk a 8. helyen.
BővebbenMúlt héten Simon János értékesítési menedzser kollégánk átvette új cégautóját, amely már a K&V új, szemet gyönyörködtető piros színét és megújult logóját viseli. Az autóátadásban Papp Norbert, a Renault Shick-R Kft. értékesítési vezetője segédkezett Az új autó nemcsak a K&V kiválóság iránt elkötelezettségét tükrözi, hanem összhangban áll a márkánk friss és dinamikus értékeivel is. Gratulálunk, János, kellemes és biztonságos utat kívánunk!
BővebbenBüszkén jelentjük, hogy pénzügyi mutatóink alapján idén is kiérdemeltük a pénzügyileg legstabilabb cégeknek járó AAA tanúsítványt a Dun & Bradstreet-től! Ez az elismerés megerősíti, hogy a K&V a legmegbízhatóbb vállalatok közé tartozik. Cégünk pénzügyi stabilitása kiemelkedő, és az alacsony fizetésképtelenségi valószínűség azt jelenti, hogy üzleti partnereink biztosak lehetnek benne: a K&V időben és megbízhatóan teljesíti pénzügyi kötelezettségeit.
BővebbenBüszkeség számunkra, hogy ESG-szakértő kollégánk, Belkovics Anikó, meghívást kapott a Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamarától, hogy bemutassa cégünk legjobb gyakorlatait a témában.
BővebbenJó melegben és még jobb hangulatban telt a kedd délutánunk, amikor is a K&V kilenc lelkes munkatársa ecsetet ragadott, és újjávarázsolta a Gyöngyösi Állatkert megkopott kerítéseit. Ügyeskedéseinket lelkesen nyugtázta minden négylábú, szőrös, illetve tollas vagy éppen pikkelyes állatkert-lakó , így a "35 év, 35 jótett"-akciónk legújabb bevetése is sikerrel zárult.
Bővebben