Nem minden uniós országban veszik még olyan komolyan a vezetés közben megengedett alkoholszint szabályozását, mint hazánkban. Vannak, ahol egy-két sör még belefér, és olyan államok is, ahol más szabály vonatkozik a kezdő vagy a hivatásos sofőrökre. A közelgő nyári szabadságok miatt összefoglaljuk, melyik országban mi a megengedett.
Az Európai unióban napjainkban még nem létezik egységes, a tagállamokra nézve kötelezően meghatározott véralkoholszint (BAC) és légalkoholérték. Az Európai Bizottság 2001-ben javasolta a tagállamoknak, hogy saját jogrendjükben az engedélyezett véralkoholértéket általánosságban 0,5 g/l-ben maximalizálják, míg a tapasztalatlan járművezetőknek és a nehéz-tehergépjárművek vezetői esetében legfeljebb 0,2 g/l legyen a BAC érték. Ennél többet egyébként az Európai Bizottság jelenleg nem is tehet, hiszen az érintett kérdéskör nem a közösségi, hanem a nemzeti jog hatáskörébe tartozik.
Az elmúlt két-három évtized tapasztalatai egyértelműen azt mutatják, hogy az ittas járművezetés szabályozása Európa-szerte szigorodik. Míg korábban a korábbi EU tagállamokban alapvetően 0,8 g/l, ill. 0,5 g/l volt az engedélyezett véralkoholszint felső határa, addig mára a „Lajtán túli” országokban is csökkentek az értékek.
Napjainkban már csak két tagállam alkalmazza a 0,8 g/l BAC értéket (Egyesült Királyság és Málta), de nem kizárt, hogy jövőre e területen Málta egyedül marad. Ennek oka, hogy már ismertek azok az előrehaladott parlamenti munkálatok, mely eredményeként várhatóan 2011. végéig az Egyesült Királyságban is bevezetik a 0,5 g/l felső értéket az ittas vezetés vonatkozásában.
Jelenleg az uniós tagállamok többségében az általánosságban, azaz a járművezetők széles körében alkalmazott BAC limit 0,5 g/l, ettől eltérően négy tagállam a 0,2 g/l értéket, Litvánia a 0,4 g/l-t, míg további négy ország a „zéró toleranciát” alkalmazza. (Megjegyzésre szorul, hogy a zéró tolerancia, azaz 0,0 g/l a szankcionálási, ill. ítélkezési gyakorlatban a 0,2 g/l BAC értéknek felel meg - a számítási hibahatárok és egyéb tényezők miatt)
Az általánosan meghatározott értékektől eltérően – az Európai Bizottság ajánlásával összhangban - számos tagállamban alacsonyabb BAC limiteket írnak elő a kezdő vezetőkre, valamint a „hivatásos” járművezetőkre. Ausztria például az általánosan alkalmazandó 0,5 g/l BAC értékkel szemben a kezdő vezetők és a hivatásos sofőrök vonatkozásában 0,1 g/l-ben maximálta az ittassági értéket, míg Németország ezen is túlmenően egyenesen zéró toleranciát írt elő az érintett személyi körre. Az egyes uniós tagállamok által jelenleg alkalmazott BAC értékeket az alábbi táblázat tartalmazza:
Engedélyezett BAC limit (g/l) | Általánosan alkalmazott | Kezdő vezetők | Hivatásos gépjárművezetők |
Belgium | 0,5 | 0,5 | 0,5 |
Bulgária | 0,5 | 0,5 | 0,5 |
Cseh Köztársaság | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
Dánia | 0,5 | 0,5 | 0,5 |
Németország | 0,5 | 0,0 | 0,0 |
Észtország | 0,2 | 0,2 | 0,2 |
Görögország | 0,5 | 0,2 | 0,2 |
Spanyolország | 0,5 | 0,3 | 0,3 |
Franciaország | 0,5 | 0,5 | 0,5(autóbusz vezetők: 0,2) |
Írország | 0,5 | 0,2 | 0,2 |
Olaszország | 0,5 | 0,2 | 0,2 |
Ciprus | 0,5 | 0,5 | 0,5 |
Lettország | 0,5 | 0,5 | 0,5 |
Litvánia | 0,4 | 0,4 | 0,4 |
Luxemburg | 0,5 | 0,2 | 0,2 |
Magyarország | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
Málta | 0,8 | 0,8 | 0,8 |
Hollandia | 0,5 | 0,5 | 0,2 |
Ausztria | 0,5 | 0,1 | 0,1 |
Lengyelország | 0,2 | 0,2 | 0,2 |
Portugália | 0,5 | 0,5 | 0,5 |
Románia | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
Szlovénia | 0,2 | 0,0 | 0,0 |
Szlovákia | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
Finnország | 0,5 | 0,5 | 0,5 |
Svédország | 0,2 | 0,2 | 0,2 |
Egyesült Királyság | 0,8 | 0,8 | 0,8 |
Járműflottánk 2 db Chereau hűtő félpótkocsival és 2 db ponyvás Renault Master teherautóval bővült.
BővebbenJárműflottánk két új DAF XG vonatóval bővült, melyek a mai napon átadásra kerültek a gépjárművezetők részére.
Bővebben2022. május 12-én került sor az ISO 9001:2015-ös Minőségirányítási és az ISO 14001:2015-ös Környezetközpontú irányítási rendszer második felügyeleti auditjára, melyet a Bureau Veritas Certification vizsgált. A tanúsító megállapította, hogy Cégünk magas színvonalon tartja fenn és folyamatosan fejleszti az Integrált irányítási rendszerét, összhangban a két szabvánnyal. A rendszer képes a követelményeknek megfelelő szolgáltatás nyújtására.
BővebbenJárműflottánk 15 db Schmitz típusú új, dobozos félpótkocsikkal bővült.
BővebbenIdén tizenötödik alkalommal ült össze a jelenleg 20 tagú, független szakemberekből álló bizottság, amely márkánkat a K&V Logistic Solutions-t érdemesnek találta a Business Superbrands 2022 védjegy viselésére. Büszkék vagyunk arra, hogy 2017, 2018, 2019, 2020 után 2022-ben immár ötödik alkalommal nyerhettük el a független, marketingszakmai és vállalatvezető szakemberekből álló testület bizalmát.
Bővebben