Megosztás:

Mindentudó sebességmérő a magyar utakra

2011. június 15.

Hazánkban is fontolgatják egy olyan rendszer bevezetését a magyar utakra, mely a sebesség mellett egyéb tényezőket is mérni tud, pl. a jármű súlyát, típusát. Az ASSET-Road névre hallgató uniós támogatással megvalósuló közlekedésbiztonsági, infrastruktúra- és környezetvédelmi projekt a június elejei  "Korszerű közlekedésbiztonsági és infrastruktúra védelmi rendszerek" nemzetközi konferencián mutatkozott be a hazai szakembereknek.

Az ASSET-Road eredményeként legutóbb Németországban és Finnországban létesültek automatizált tesztállomások, amelyek autópályák mentén végzik el egyebek mellett az áthaladó járművek vizsgálatát, azonosítását.

A megoldás igazi csúcstechnika, az útba épített eszközök mérik a jármű súlyát, megállapítják a típusát, így kiszámolják, túl van-e terhelve, ezután azonnal kalkulálják is a büntetést, miközben a sebességét is vizsgálja egy kamera. A túlterhelt járműveket az útról a kialakított műszaki állomásra terelve jöhet a második vizsgálat, ahol egy szintén automata rendszer lézerrel felméri gumik kopását, míg infravörös rendszer ellenőrzi a fékek és az alváz állapotát.

Köszöntőjében Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár azt mondta érdemes alaposan megvizsgálni a rendszer magyarországi alkalmazásának, a meghonosítás kormányzati támogatásának, egy pilotprojekt indításának lehetőségét.

Hazánkban a több mint 30 ezer kilométeres országos közúthálózat felületépségét vizsgálva mindössze 18 százalékban sorolható a jó és megfelelő kategóriákba. Miközben a frissen átadott autópálya-szakaszokat is tartalmazó főhálózaton valamelyest kedvezőbb a helyzet, a mellékhálózat nagyobbik hányada azonnali beavatkozásra vár. Ez egyik oka ennek, hogy a mérések alapján a nehézgépjárművek átlagosan 8 százaléka túlsúlyosan közlekedik.

A fokozott ellenőrzéssel az okozott kár csökkenthető, a túlsúlybevétel növelhető. Az ASSET-projektben javasolt többfunkciós állomások legcélszerűbben a nagy forgalmú gyorsforgalmi útjainkon (M0, M1, M3) vagy a forgalmasabb dunai, tiszai átkelőhelyeken lennének elhelyezhetők - jelentette ki a helyettes államtitkár.

De nehogy azt higgyük, hogy csak a teherautósokra vár szigorúbb ellenőrzés a jövőben, hanem mindenkire. Az EU által finanszírozott projekt célja, hogy javítsa a közlekedésbiztonságot, csökkentse a balesetek számát a szabálytalan autósok kiszűrésével. A videóban látható kamera egy másik változata nemcsak a hagyományos gyorshajtást képes felderíteni, de azt is érzékeli, ha az adott útviszonyokhoz képes hajt túl gyorsan az autós. Emellett kiszűri azokat, akik túl kis követési távolsággal közlekednek vagy nem használják a biztonsági övet.

Vissza

 

Aktuális híreink

Változások a HU-GO e-útdíj rendszerben

2020. november 17.

Az innovációért és technológiáért felelős miniszter 41/2020. (XI. 13.) ITM rendelete módosította az útdíj mértékéről és az útdíjköteles utakról szóló 25/2013. (V. 31.) NFM rendeletet.

Bővebben

Ötszörös MagyarBrands díjas a K&V Kft.

2020. október 12.

A MagyarBrands program több mint egy évtizede díjazza a magyar vonatkozású márkák közül a legeredményesebbeket. Az eredetileg kitűzött cél az elmúlt 11 év alatt sem változott: a vásárlók és az üzleti világ figyelmét ráirányítani a legsikeresebb hazai fogyasztói, üzleti vagy innovatív márkák termékeire, szolgáltatásaira.

Bővebben

Új buszok érkeztek

2020. október 6.

Személyszállítási flottánk 3 db 56 személyes Iveco típusú busszal bővült.

Bővebben

Új buszok érkeztek

2020. szeptember 22.

Járműflottánk 6 db 18 személyes Ford Transit Minibusszal bővült.

Bővebben

Újabb busz érkezett

2020. július 13.

Személyszállítási flottánk 1 db 56 személyes új Iveco típusú busszal bővült.

Bővebben

Ismét ellátogattak hozzánk a jövő logisztikusai

2020. július 8.

Gyöngyösi raktárbázisunkban szakmai bemutatóval vártuk a diákokat.

Bővebben