Megosztás:

Szemünk védelme képernyő előtt

2011. június 15.

Sokan töltik egész napjukat a számítógép képernyője előtt a munkahelyükön, majd hazaérve kezdődik az újabb fejezet: közösségi oldalak, online játékok és egyéb érdekes honlapok nézegetése. Az eredmény gyakran a fáradt és fájdalmas szem.

A jelenségnek már neve is van: számítógépes látás szindrómának (CVS) hívják, és tünetei között megtalálható a (fejfájás), a száraz, viszkető szem és a (szédülés).

Mivel sok szakmához nélkülözhetetlen a képernyő folyamatos használata, az alábbi tippek segíthetnek elkerülni az ezzel járó kellemetlenségeket:

-          Megfelelő világítás. Egy asztali lámpa felállításával máris nagyban csökkenthetjük a szem terhelését

-          Megfelelő elhelyezkedés. A legkényelmesebb, ha kicsit lefelé kell néznünk. Próbáljuk minimálisra csökkenteni a fény visszaverődését az ablakokról!

-          Pislogás. A képernyő hosszú nézése közben hajlamosak vagyunk elfeledkezni róla, pedig nagyon fontos a könnyképződéshez, ami a szem kiszáradása ellen véd. Figyeljünk rá oda, el ne felejtsük!

-          Tartsunk szünetet! Ha megoldható, 20-30 perc gépezés után keressünk egy távolabbi pontot, és azt nézzük legalább fél percig! Ezalatt a szemnek más izmai dolgoznak, és az eddig igénybe vettek pihenhetnek egy kicsit.

-          Eddzük a szemet! Számtalan gyakorlat közül válogathatunk, amelyek erősebbé teszik a terület izmait. A legegyszerűbb, ha egyenesen tartott fejjel nyolcasokat írunk le a szemünkkel. Vagy kipróbálhatjuk, hogy a mutatóujjainkat nagyjából 2 és fél centiméterre tesszük egymástól, és egy távolabbi pontot keresve átnézünk a rajtuk, majd újra az ujjainkra fókuszálunk. Ismételjük meg néhányszor a gyakorlatot!

A számítógép előtti munkavégzés és munkavédelmi szabályozása

A számítógép előtti munkavégzés rohamos elterjedése, és az abból fakadó egészségügyi, munkabiztonsági kockázatok szükségessé tették olyan szabályok alkalmazását, amelyek minden olyan munkavállalóra vonatkoznak, akik napi munkaidejükből legalább 4 órán keresztül rendszeresen képernyős eszközt használnak, továbbá az őket foglalkoztató munkáltatókra.

A munkáltató a munkafolyamatokat úgy köteles megszervezni, hogy a folyamatos képernyő előtti munkavégzést óránként legalább tízperces szünetek szakítsák meg, továbbá a képernyő előtti tényleges munkavégzés összes ideje a napi hat órát ne haladja meg. A szabályozásról bővebben itt olvashat!

Vissza

 

Aktuális híreink

2020-tól emelkednek az autópályadíjak Ausztriában

2019. október 15.

Az ASFINAG közleménye szerint 2020. január 1-jétől az inflációhoz kapcsolódóan, mintegy 2,1 százakkal emelkednek a 3,5 tonna össztömeget megahaladó tehergépjárművekre és autóbuszokra megállapított úthasználati alap-kilométerdíjak Ausztriában.

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2019. október 14.

Járműparkunk 2 db DAF XF EURO6 Super Space Cab (mega) vontatóval bővült.

Bővebben

Pályaorientációs nap Cégünknél

2019. október 8.

Pályaorientációs nap a K&V Kft-nél

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 30.

Kedves Olvasóink! Múlt havi cikkünket – melyet a zeppelin léghajónak szenteltünk – azzal zártuk, hogy az a légijármű, melyet a Wright-fivérek találtak fel, hosszabb távon jóval sikeresebbé tudott válni.  Az emberiség repülésről szőtt évezredes álma nekik köszönhetően valósult meg, és indult el máig tartó, ígéretes perspektívák előtt álló diadalútjára.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 2.

A személyszállítás történetével foglalkozó minisorozatunkban jártunk már földön, vízen, most pedig felereszkedünk a levegőbe is. Az emberiségnek mindig is nagy vágyálma volt a repülni tudás. Gondoljunk csak Daidalosz és Ikarosz történetére, vagy épp a reneszánsz géniuszára, Leonardo da Vincire. Ám csak a második ipari forradalom technikai újításai tették először lehetővé a 19-20. század fordulóján, hogy ez az álom valósággá váljon. Bár a „végső győztes” az amerikai Wright-fivérek által megkonstruált repülőgép lett, a levegőben történő személyszállítás mégsem velük indult, hanem egy - ma már inkább csak furcsa alakjáról emlékezetes  - magyar találmánnyal, a zeppelin léghajóval….

Bővebben

A személyszállítás története

2019. augusztus 1.

Az omnibusz szó hallatán bizonyára sokan automatikusan elkezdenek dúdolni egy közismert slágert: „Éjjel az omnibusz tetején – emlékszel, kicsikém? – de csuda volt!” Ami a híres pesti sanzont illeti, Zerkovitz Béla, a magyar kuplé megteremtője írta és a Csókos asszony című operettben csendült föl először 1926-ban, három esztendővel azelőtt, hogy a megénekelt személyszállító eszköz végleg eltűnt a pesti utcákról. Nemcsak dalban, prózában is feltűnik ez a maga korában rendkívül népszerű jármű, például Az omnibusz utasai c. Aragon regényben, vagy Arany János Epilógus c. versében: Az életet már megjártam. /Többnyire csak gyalog jártam, /Gyalog bizon’…/Legfölebb ha omnibuszon. Mai témánk a 19. század eme közkedvelt utasszállító alkalmatossága lesz.

Bővebben