Megosztás:

BuBi - indulhatnak a közbringák Budapesten

2011. november 28.

Ha minden a tervek szerint alakul, 2013 tavaszán Budapest belvárosának utcáira kerülhetnek a közbringák. Mivel már több mint 300 ilyen rendszer működik a világon, volt honnan példákat, tapasztalatokat és ötleteket meríteni a budapesti rendszerhez.

A budapesti közbringa rendszerről, a BuBiról (Budapesti Bicikli) az Európai Mobilitási Hét keretei között rendezett szakmai fórumot a BKK. Az ötlet nem most merült fel először, de úgy tűnik, most végre forrást is talált a városvezetés a BuBi kivitelezéséhez a KMOP pályázat elnyerésével. A rendszer egy olyan alternatív közösségi közlekedési eszköz, amely szorosan kapcsolódik a tömegközlekedéshez, mondhatni annak integráns része, és amely a város nehezen járható területeit teszi elérhetővé, mondta Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója.

Budapesten valószínűleg a legmodernebb, negyedik generációs közbringa rendszert építik ki, ahol az állomások az igényeknek megfelelően bővíthetők és áttelepíthetők, moduláris rendszerűek, igaz, ez még nem eldöntött.

Az állomások általában 500 méterenként helyezkednek majd el, kilenc kerületben 74 gyűjtőállomáson több mint 1000 kerékpárt lehet majd igénybe venni, és egy elektronikus azonosítás után (kártya, bankkártya, mobiltelefon) azonnal biciklire lehet pattanni. Az első fél óra használata ingyenes lesz. A rendszertől a kerékpárhasználat további jelentős növekedését és a biciklizési szokások megváltozását várják a környezetvédelmi előnyökön kívül. Az informatikai rendszer pedig lehetővé teszi az utazási szokások elemzését is, ami a várostervezés és közlekedésfejlesztés hasznos eszköze lehet.

A beruházáshoz kapcsolódóan több főútvonalat is alkalmassá tesznek a kerékpározásra (kerékpársávok), lehetővé teszik a buszsáv használatát,ahol elegendő hely áll rendelkezésre, és több forgalmi lámpánál előretolt kerékpár felállóhelyeket készítenek. Bővítik a forgalomcsillapított utcák számát, újabb kerékpárutakat és kerékpáros nyomokat építenek, jelölnek ki. Összességében 30 kilométernyi egyirányú utcában teszik lehetővé a kétirányú kerékpáros közlekedést. A rendszernek több közúti kereszteződés is „áldozatul esik”, ahol kerékpárosbarát forgalomtechnikai átalakításokat végeznek.

Vissza

 

Aktuális híreink

2020-tól emelkednek az autópályadíjak Ausztriában

2019. október 15.

Az ASFINAG közleménye szerint 2020. január 1-jétől az inflációhoz kapcsolódóan, mintegy 2,1 százakkal emelkednek a 3,5 tonna össztömeget megahaladó tehergépjárművekre és autóbuszokra megállapított úthasználati alap-kilométerdíjak Ausztriában.

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2019. október 14.

Járműparkunk 2 db DAF XF EURO6 Super Space Cab (mega) vontatóval bővült.

Bővebben

Pályaorientációs nap Cégünknél

2019. október 8.

Pályaorientációs nap a K&V Kft-nél

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 30.

Kedves Olvasóink! Múlt havi cikkünket – melyet a zeppelin léghajónak szenteltünk – azzal zártuk, hogy az a légijármű, melyet a Wright-fivérek találtak fel, hosszabb távon jóval sikeresebbé tudott válni.  Az emberiség repülésről szőtt évezredes álma nekik köszönhetően valósult meg, és indult el máig tartó, ígéretes perspektívák előtt álló diadalútjára.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 2.

A személyszállítás történetével foglalkozó minisorozatunkban jártunk már földön, vízen, most pedig felereszkedünk a levegőbe is. Az emberiségnek mindig is nagy vágyálma volt a repülni tudás. Gondoljunk csak Daidalosz és Ikarosz történetére, vagy épp a reneszánsz géniuszára, Leonardo da Vincire. Ám csak a második ipari forradalom technikai újításai tették először lehetővé a 19-20. század fordulóján, hogy ez az álom valósággá váljon. Bár a „végső győztes” az amerikai Wright-fivérek által megkonstruált repülőgép lett, a levegőben történő személyszállítás mégsem velük indult, hanem egy - ma már inkább csak furcsa alakjáról emlékezetes  - magyar találmánnyal, a zeppelin léghajóval….

Bővebben

A személyszállítás története

2019. augusztus 1.

Az omnibusz szó hallatán bizonyára sokan automatikusan elkezdenek dúdolni egy közismert slágert: „Éjjel az omnibusz tetején – emlékszel, kicsikém? – de csuda volt!” Ami a híres pesti sanzont illeti, Zerkovitz Béla, a magyar kuplé megteremtője írta és a Csókos asszony című operettben csendült föl először 1926-ban, három esztendővel azelőtt, hogy a megénekelt személyszállító eszköz végleg eltűnt a pesti utcákról. Nemcsak dalban, prózában is feltűnik ez a maga korában rendkívül népszerű jármű, például Az omnibusz utasai c. Aragon regényben, vagy Arany János Epilógus c. versében: Az életet már megjártam. /Többnyire csak gyalog jártam, /Gyalog bizon’…/Legfölebb ha omnibuszon. Mai témánk a 19. század eme közkedvelt utasszállító alkalmatossága lesz.

Bővebben