Megosztás:

Kenuval a világ körül

2011. december 19.

A szárazföldön otthon vagyunk. Nincsenek olyan utak, melyeken ne tudnánk, hogyan lehet átkelni. A vizek… Hát azok távol állnak tőlük. Most pedig részesei vagyunk egy egyszemélyes Atlanti-óceán átevezésnek. Rakonczay Gábor először a világon egyedül indul neki kajakkal, hogy Átszelje az Atlanti-óceánt. Persze érdeklődve követtük, ahogy a Rakonczay házaspár 2007-ben egy kis kenuval óceánjáró útját folytatta, és izgultunk értük, de nem gondoltuk, hogy következő útjukon mi is tevékenyen részt veszünk.

Nemrég egy lelkes fiatal pár hívott fel minket, s pár nap múlva már ott ültek nálunk, s az együttműködésről beszélgettünk. Rakonczay Viki és Gábor. a volt soproni egyetemista pár, akik a Tűzhangyával már átszelték az óceánt, most új tervükhöz kerestek partnereket. A kétszemélyes kalandon felbuzdulva Gábor elhatározta, hogy egyedül vág neki az Atlanti-óceánnak. Ez nemcsak magyar, de világelsőség is lesz. A házaspár első 51 napos útjukért megkapta a National Geographic Adventure az év kalandja díjat, majd Londonban a Guinness World Records kitüntetést.

Az új expedíció most vasárnap, vagyis 2011. december 18-án indult el Portugáliából a Kanári-szigetek felé, ahonnan a Karib-szigetek felé (Antigua) hajózik át az óceánon. Az egyszemélyes óceánjáró kenut, a Vitézt, Fa Nándor tervezte, s e jeles jármű eljuttatása a célpontba lett a mi feladatunk. Persze a kenuszállítás különben sem mindennapos feladat nálunk, de egy ilyen különleges hajó elszállítása, s az, hogy ezzel támogathatjuk ezt a nem mindennapi fizikai és szellemi – lelki teljesítményt, nagy örömmel töltött (és tölt el) minket. Persze azonnal igent mondtunk. Így lettünk a Rakonczay team támogatói.

Gábor a tervek szerint 80 nap alatt fogja megtenni az utat 7,5 méter, 1,2 méter széles kenujában. Az első szakaszt a Karib-szigetekre 20 nap alatt tervezi megtenni, napi 14 – 15 óra evezéssel és 4 -5 óra alvással számolva. A maradék időben pihen, eszik, vizet készít, tisztálkodik és a navigációval foglalkozik. Ez nemcsak fizikailag jelent hihetetlen megterhelést, de pszichikailag is embert próbáló feladat. Ráadásul az egyedüllét olyan lelki terhet ró az emberre, amire külön is fel kellett az út előtt készülni, hiszen az előző óceán átevezés során a házaspár egymásra támaszkodhatott.

Természetesen Gábor és Viki folyamatosan tartják a kapcsolatot egymással műholdon keresztül, így Gábor mindig rendelkezik a szükséges meteorológiai információkkal. A hajón természetesen van GPS, de azért a hagyományos navigációs eszközök és papírtérképek sem hiányoznak – biztos, ami biztos. A hajó energiaellátást napelem biztosítja.

Tehát az első 1600 km-es szakasz vasárnap kezdetét vette. Természetesen folyamatosan tartjuk a kapcsolatot Viktóriával, aki megosztja velünk az aktuális híreket és történéseket. Hírlevelünkben az elkövetkező hónapokban, egészen a – reményeink szerint a terveknek megfelelően – április 10. megérkezésig rendszeresen beszámolunk arról, hol tart és hogy van Rakonczay Gábor és óceánjáró kenuja, a Vitéz.

Jó szelet kívánunk!

Vissza

 

Aktuális híreink

A személyszállítás története

2019. november 28.

A trolibusz története A személyszállítás történetéről szóló idei sorozatunk utolsó előtti fejezetében buszra szállunk, méghozzá trolibuszra, bemutatva e sajátságos működésű jármű történetét és legérdekesebb hazai vonatkozásait. Utazzanak velünk!

Bővebben

Többszörös MagyarBrands díjas a K&V Kft.

2019. november 11.

A MagyarBrands program immáron tizedik éve díjazza a magyar vonatkozású márkák közül a legeredményesebbeket. Az elmúlt egy évtized azt bizonyította, hogy a díj aktív segítség a fogyasztók számára: hiszen a kiválóság megtestesítőjeként a vásárlói döntések egyik meghatározó iránytűje.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. október 30.

Kedves Olvasóink! Az előző két alkalommal a levegőben utaztunk, jelen témánknak köszönhetően viszont most leereszkedünk a mélybe, hiszen a földalatti személyszállítás hőskoráról szól legújabb cikkünk. Külön öröm, hogy ennek kapcsán hazai vonatkozásokat is érinthetünk, hiszen az európai kontinens második és a világ első villanymeghajtású földalatti vasútja Budapesten épült ki.

Bővebben

2020-tól emelkednek az autópályadíjak Ausztriában

2019. október 15.

Az ASFINAG közleménye szerint 2020. január 1-jétől az inflációhoz kapcsolódóan, mintegy 2,1 százakkal emelkednek a 3,5 tonna össztömeget megahaladó tehergépjárművekre és autóbuszokra megállapított úthasználati alap-kilométerdíjak Ausztriában.

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2019. október 14.

Járműparkunk 2 db DAF XF EURO6 Super Space Cab (mega) vontatóval bővült.

Bővebben

Pályaorientációs nap Cégünknél

2019. október 8.

Pályaorientációs nap a K&V Kft-nél

Bővebben