Megosztás:

Fagyós tippek autósoknak

2012. február 14.

Az utóbbi hetek szokatlan hidege kemény igénybevétel az autóknak, nem véletlenül járt már ebben a dermesztő fagybn sok autós úgy, hogy nem nyílik a jármű autója, vagy rosszabb esetben a motor nem indul...És ezek mellett a a hó és jégkaparás már csak egy rutin feladat.

Ha lemerült az akkumulátor

Annak, ha a motor nem indul be, számos oka lehet, leggyakrabban természetesen az akkumulátor mondja fel a szolgálatot. A kemény hideg nem tesz jót az áramforrásnak, ráadásul az átfagyott motort megforgatni a dermedt olaj miatt az önindítónak is nehezebb, ezért több áramot igényel a gyengélkedő akkumulátortól: az eredmény gyakran éppen átforduló motor, amely az induláshoz azonban kevés. Javíthatunk a helyzeten, ha a kuplungot kinyomva tartjuk önindítózásnál, így legalább a váltóolajat nem kell forgatnia az elektromos motornak.
Ha nem indult be a járgány, két megoldás maradt a kellemetlen probléma megoldására. Először is egy másik, már járó motorú autóról kábelek segítségével áramot vezetünk a kocsinkba, hétköznapi nyelven bebikázzuk, esetleg választhatjuk a behúzást vagy a betolást is. Ez utóbbi ugyanakkor automata autók esetén lehetetlen, dízeleknél pedig nem igazán ajánlott a motorban lévő hatalmas kompresszió miatt. Természetesen ha lejtőn állunk, a bikázás felesleges, gurítsuk meg az autót, aztán próbáljuk beindítani a motort.

A bikázásra számos tipp létezik, de legbiztonságosabb a kézikönyv szerinti eljárás alkalmazása:

Bajban a hűtőfolyadék

Az elgyengülő telep megakadályozza a motor beindítását, de ennél súlyosabb következményekkel járhat a hűtőfolyadék megfagyása. Ha ősszel elmaradt, benzinkutakon legalább most érdemes megméretni a hűtőközeg fagyáspontját. Mínusz 30 fokig legyen jó, mert a jég szétfeszítheti a motort, ha pedig jégdugó keletkezik a rendszerben, attól felforrhat a hűtővíz, károsodhat a hengerfejtömítés és a hengerfej.
A párától az ajtóhoz fagyhat gumitömítés
Baj lehet a fémhez fagyó ajtótömítésekkel, de ez megelőzhető. Elég a kédereket megtisztítani, majd áttörölni gyógyszertárban beszerzett glicerinnel vagy befújni szilikonos spray-vel. Jó hír, hogy a gázolaj dermedésétől, a paraffin kiválásától nem kell tartani, a töltőállomásokon kapható gázolajnak bírnia kell a mínusz 20 fokos hideget is.
Ezekben a napokban különösen fontos, de a teljes téli időszakra igaz, hogy legyen az autónkban jégkaparó, jégmentesítő spray, hóseprű, meleg hálózsák és nem távirányítós, kulccsal nyíló zár esetén a zsebünkben zárolajzó jégoldó.

Vissza

 

Aktuális híreink

COVID-19 járványhelyzet alatt is szállítunk

2020. április 1.

Mi azért dolgozunk, hogy mindenhova eljusson az élelmiszer, a gyógyszer és a gyógyászati segédeszköz. Kérlek segítsd munkánkat, hogy minden szállítmány célba érjen és tiszteld a gépkocsivezetőket, mert a vírussal dacolva végzik munkájukat!

Bővebben

Új buszok érkeztek

2020. március 1.

Személyszállítási flottánk 5 db 56 személyes új Iveco típusú busszal bővült.

Bővebben

Újabb díjat kaptunk

2020. február 24.

A „Fut a cég” versenysorozatba tavaly 740 cég kapcsolódott be, a céges résztvevők száma pedig meghaladta a 11 000 főt. 

Bővebben

Befejeződött a raktárbővítési beruházás

2020. január 9.

A 2018-ban elkezdett új raktárrész építése 2019 nyarán fejeződött be, az új gépek beszerzése teljes mértékben az év végére valósultak meg. 

Bővebben

A személyszállítás története

2019. december 16.

Sorozatunk záró fejezetében a világ talán leghíresebb személyszállító járműveivel ismerkedhetnek meg kedves olvasóink, melyek karakteres, piros színükkel is kicsit már az ünnepek hangulatát idézik fel nekünk…

Bővebben

A személyszállítás története

2019. november 28.

A trolibusz története A személyszállítás történetéről szóló idei sorozatunk utolsó előtti fejezetében buszra szállunk, méghozzá trolibuszra, bemutatva e sajátságos működésű jármű történetét és legérdekesebb hazai vonatkozásait. Utazzanak velünk!

Bővebben