Az utóbbi hetek szokatlan hidege kemény igénybevétel az autóknak, nem véletlenül járt már ebben a dermesztő fagybn sok autós úgy, hogy nem nyílik a jármű autója, vagy rosszabb esetben a motor nem indul...És ezek mellett a a hó és jégkaparás már csak egy rutin feladat.
Ha lemerült az akkumulátor
Annak, ha a motor nem indul be, számos oka lehet, leggyakrabban természetesen az akkumulátor mondja fel a szolgálatot. A kemény hideg nem tesz jót az áramforrásnak, ráadásul az átfagyott motort megforgatni a dermedt olaj miatt az önindítónak is nehezebb, ezért több áramot igényel a gyengélkedő akkumulátortól: az eredmény gyakran éppen átforduló motor, amely az induláshoz azonban kevés. Javíthatunk a helyzeten, ha a kuplungot kinyomva tartjuk önindítózásnál, így legalább a váltóolajat nem kell forgatnia az elektromos motornak.
Ha nem indult be a járgány, két megoldás maradt a kellemetlen probléma megoldására. Először is egy másik, már járó motorú autóról kábelek segítségével áramot vezetünk a kocsinkba, hétköznapi nyelven bebikázzuk, esetleg választhatjuk a behúzást vagy a betolást is. Ez utóbbi ugyanakkor automata autók esetén lehetetlen, dízeleknél pedig nem igazán ajánlott a motorban lévő hatalmas kompresszió miatt. Természetesen ha lejtőn állunk, a bikázás felesleges, gurítsuk meg az autót, aztán próbáljuk beindítani a motort.
A bikázásra számos tipp létezik, de legbiztonságosabb a kézikönyv szerinti eljárás alkalmazása:
Bajban a hűtőfolyadék
Az elgyengülő telep megakadályozza a motor beindítását, de ennél súlyosabb következményekkel járhat a hűtőfolyadék megfagyása. Ha ősszel elmaradt, benzinkutakon legalább most érdemes megméretni a hűtőközeg fagyáspontját. Mínusz 30 fokig legyen jó, mert a jég szétfeszítheti a motort, ha pedig jégdugó keletkezik a rendszerben, attól felforrhat a hűtővíz, károsodhat a hengerfejtömítés és a hengerfej.
A párától az ajtóhoz fagyhat gumitömítés
Baj lehet a fémhez fagyó ajtótömítésekkel, de ez megelőzhető. Elég a kédereket megtisztítani, majd áttörölni gyógyszertárban beszerzett glicerinnel vagy befújni szilikonos spray-vel. Jó hír, hogy a gázolaj dermedésétől, a paraffin kiválásától nem kell tartani, a töltőállomásokon kapható gázolajnak bírnia kell a mínusz 20 fokos hideget is.
Ezekben a napokban különösen fontos, de a teljes téli időszakra igaz, hogy legyen az autónkban jégkaparó, jégmentesítő spray, hóseprű, meleg hálózsák és nem távirányítós, kulccsal nyíló zár esetén a zsebünkben zárolajzó jégoldó.
Cégünk 2021-ben is folytatja a járműpark korszerűsítését és minőségi cseréjét. Januárban 10 db DAF XF EURO6 Super Space Cab vontató cseréjére került sor.
BővebbenCégünk dolgozói évek óta lelkesen vesznek részt a Magyar Vöröskereszt által rendszeresen szervezett véradásokon, így a 2021-es év is véradással indult. 41 személy adott vért. Köszönjük dolgozóinknak az önzetlen segítséget. Adj vért és ments életet!
BővebbenNyolc munkatársunk részesült a legrangosabb elismerésben, az IRU-díjban.
BővebbenFutóink a 2020-as évben is szép eredményt értek el.
BővebbenAz Élelmiszerbank azon dolgozik, hogy az élelmiszerfelesleget eljuttassa azokhoz, akiknek erre a legnagyobb szükségük van. A K&V Kft. abban segíti az Élelmiszerbank tevékenységét, hogy az általuk gyűjtött adományok eljussanak a nélkülözőkhöz.
BővebbenAz innovációért és technológiáért felelős miniszter 41/2020. (XI. 13.) ITM rendelete módosította az útdíj mértékéről és az útdíjköteles utakról szóló 25/2013. (V. 31.) NFM rendeletet.
Bővebben