Megosztás:

A DAF is bemutatta Euro6-os motorját

2012. április 23.

A DAF mindig is büszke volt teherautói tisztaságára, jelenleg az egész termékpaletta elérhető EEV-besorolású motorokkal, az Euro6-os blokkokkal azonban eddig várt a gyártó. Ráadásul míg a Mercedes és a Scania már jelenleg is kínálja az eddigi legtisztább motorokat, a DAF most csak ízelítőt kínál, a gyártás és forgalmazás majd csak 2013-ban indul. Cserébe a hollandok ígérete szerint az övék lesz a legfejlettebb és természetesen legjobb erőforrás.

A szóban forgó PACCAR MX-13 motorokkal a DAF-nak igen nagy szerencséje van. A konszerntárs Peterbilt és Kenworth modellekben már jó ideje az úton vannak ezek a blokkok, így rengeteg tapasztalat gyűlt össze velük kapcsolatban. Az USA-ban ezek megfelelnek az ottani legszigorúbb környezetvédelmi előírásnak, az EPA10-nek, mely 2010 nyara óta van érvényben és ez pedig rendkívül közel van az Euro6 reguláihoz. A DAF-nak így nagyon jó alapja van a fejlesztésekhez és persze alaposan kitettek magukért a mérnökök. A motor a legmodernebb közös nyomócsöves technológiát, változó geometriájú turbófeltöltőt és fejlett vezérlőrendszert használ, kipufogógáz-visszavezetéssel, SCR-technológiával és aktív részecskeszűrővel rendelkezik.

A gyártó ráadásul nem hagyta veszni a nemrég bemutatott Ate-programot sem, a pár hónapja bemutatott módosításokkal is megspékelte az MX-13-at. A cél nemcsak a károsanyag-kibocsátás csökkentése volt, hanem üzemanyag-fogyasztás féken tartását és a megbízhatóság növelését is szem előtt tartották. Ennek eléréséhez a lehető legtöbb funkciót a motorba integrálták. A hűtővízcsatornákat például a hengerblokkba és a hengerfejbe öntötték, a közös nyomócsöves rendszerben nyomást létrehozó két szivattyúegységet pedig a motorblokkba integrálták, ami azt jelenti, hogy a szelepeket is vezérlő vezérműtengely ezeket a szivattyúkat is képes működtetni. A közös nyomócsőben lévő tüzelőanyagot okos adagolóvezérlés biztosítja, mely azáltal biztosítja az optimális hatékonyságot, hogy csak azt a tüzelőanyagkeverék-mennyiséget sűríti össze, amelyre ténylegesen szükség van. Ez minimálisra csökkenti a hidraulikus veszteségeket. Az akár 2500 baros befecskendezés finomabb porlasztást eredményez, s sokkal több lehetőséget biztosít az égés optimalizálására. Ez biztosítja a lehető legalacsonyabb károsanyag-kibocsátás és zajszint elérését, valamint a lehető legkedvezőbb fogyasztást. Az új erőforrások három különböző teljesítményfokozatban, 410, 460 és 510 lóerős változatban készülnek majd.


Fotó: DAF

Forrás: kamionhirek.hu

Vissza

 

Aktuális híreink

Élelmiszer adomány szállítása

2022. augusztus 8.

A Magyar Élelmiszerbankkal továbbra is folytatódik az együttműködésünk, így olyan helyekre juttatjuk el az élelmiszert, ahol arra leginkább szükség van. 

Bővebben

Ismét AAA tanúsítványt kapott Cégünk

2022. július 14.

A K és V Kft. ismét megkapta a Dun & Bradstreet AAA (tripla A) tanúsítványát, mely azt jelzi, hogy velünk az üzleti kapcsolat kialakításának pénzügyi kockázata továbbra is rendkívül alacsony.

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2022. július 11.

Járműflottánk 9 db új DAF XG vonatóval bővült, melyek hamarosan átadásra kerülnek a gépjárművezetők részére.

Bővebben

Új járművek érkeztek

2022. június 29.

Járműflottánk 2 db Chereau hűtő félpótkocsival és 2 db ponyvás Renault Master teherautóval bővült.

Bővebben

Újabb DAF XG vontatók érkeztek

2022. június 24.

Járműflottánk két új DAF XG vonatóval bővült, melyek a mai napon átadásra kerültek a gépjárművezetők részére.

Bővebben

Sikeres 2. felügyeleti audit a K és V Kft-nél

2022. június 16.

2022. május 12-én került sor az ISO 9001:2015-ös Minőségirányítási és az ISO 14001:2015-ös Környezetközpontú irányítási rendszer második felügyeleti auditjára, melyet a Bureau Veritas Certification vizsgált. A tanúsító megállapította, hogy Cégünk magas színvonalon tartja fenn és folyamatosan fejleszti az Integrált irányítási rendszerét, összhangban a két szabvánnyal. A rendszer képes a követelményeknek megfelelő szolgáltatás nyújtására.

Bővebben