Megosztás:

A DAF is bemutatta Euro6-os motorját

2012. április 23.

A DAF mindig is büszke volt teherautói tisztaságára, jelenleg az egész termékpaletta elérhető EEV-besorolású motorokkal, az Euro6-os blokkokkal azonban eddig várt a gyártó. Ráadásul míg a Mercedes és a Scania már jelenleg is kínálja az eddigi legtisztább motorokat, a DAF most csak ízelítőt kínál, a gyártás és forgalmazás majd csak 2013-ban indul. Cserébe a hollandok ígérete szerint az övék lesz a legfejlettebb és természetesen legjobb erőforrás.

A szóban forgó PACCAR MX-13 motorokkal a DAF-nak igen nagy szerencséje van. A konszerntárs Peterbilt és Kenworth modellekben már jó ideje az úton vannak ezek a blokkok, így rengeteg tapasztalat gyűlt össze velük kapcsolatban. Az USA-ban ezek megfelelnek az ottani legszigorúbb környezetvédelmi előírásnak, az EPA10-nek, mely 2010 nyara óta van érvényben és ez pedig rendkívül közel van az Euro6 reguláihoz. A DAF-nak így nagyon jó alapja van a fejlesztésekhez és persze alaposan kitettek magukért a mérnökök. A motor a legmodernebb közös nyomócsöves technológiát, változó geometriájú turbófeltöltőt és fejlett vezérlőrendszert használ, kipufogógáz-visszavezetéssel, SCR-technológiával és aktív részecskeszűrővel rendelkezik.

A gyártó ráadásul nem hagyta veszni a nemrég bemutatott Ate-programot sem, a pár hónapja bemutatott módosításokkal is megspékelte az MX-13-at. A cél nemcsak a károsanyag-kibocsátás csökkentése volt, hanem üzemanyag-fogyasztás féken tartását és a megbízhatóság növelését is szem előtt tartották. Ennek eléréséhez a lehető legtöbb funkciót a motorba integrálták. A hűtővízcsatornákat például a hengerblokkba és a hengerfejbe öntötték, a közös nyomócsöves rendszerben nyomást létrehozó két szivattyúegységet pedig a motorblokkba integrálták, ami azt jelenti, hogy a szelepeket is vezérlő vezérműtengely ezeket a szivattyúkat is képes működtetni. A közös nyomócsőben lévő tüzelőanyagot okos adagolóvezérlés biztosítja, mely azáltal biztosítja az optimális hatékonyságot, hogy csak azt a tüzelőanyagkeverék-mennyiséget sűríti össze, amelyre ténylegesen szükség van. Ez minimálisra csökkenti a hidraulikus veszteségeket. Az akár 2500 baros befecskendezés finomabb porlasztást eredményez, s sokkal több lehetőséget biztosít az égés optimalizálására. Ez biztosítja a lehető legalacsonyabb károsanyag-kibocsátás és zajszint elérését, valamint a lehető legkedvezőbb fogyasztást. Az új erőforrások három különböző teljesítményfokozatban, 410, 460 és 510 lóerős változatban készülnek majd.


Fotó: DAF

Forrás: kamionhirek.hu

Vissza

 

Aktuális híreink

Újabb adomány ért célba

2021. november 29.

Az Élelmiszerbank újabb szállítmánya ért célba a K és V Kft. segítségével. 

Bővebben

IRU diplomás gépkocsivezetőink

2021. november 24.

Az MKFE - a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete - 2021. november 20-án adta át az 1 millió balesetmentes kilométerért járó IRU diplomákat.  

Bővebben

Megérkeztek a flotta új tagjai

2021. november 20.

Megérkeztek a flotta új tagjai. Járműparkunk újabb DAF XF EURO6 Super Space Cab vontatókkal bővült.

Bővebben

A DAF legújabb csúcsmodellje

2021. november 17.

Látogatóba volt nálunk a DAF legújabb csúcsmodellje az XG+ vontató

Bővebben

Baleset-megelőzési Bizottság járt Cégünknél

2021. november 9.

2021. 11. 09-én az ORFK-Országos Baleset-megelőzési Bizottság Heves megyei vezetőit köszönthettük Cégünknél.

Bővebben

Újabb élelmiszerszállítmány ért célba

2021. november 4.

Az Élelmiszerbank azon dolgozik, hogy az élelmiszerfelesleget eljuttassa azokhoz, akiknek erre a legnagyobb szükségük van. A K&V Kft. abban segíti az Élelmiszerbank tevékenységét, hogy az általuk gyűjtött adományokat fuvardíjmentesen eljuttassa a nélkülözőkhöz.  

Bővebben