Megosztás:

A DAF is bemutatta Euro6-os motorját

2012. április 23.

A DAF mindig is büszke volt teherautói tisztaságára, jelenleg az egész termékpaletta elérhető EEV-besorolású motorokkal, az Euro6-os blokkokkal azonban eddig várt a gyártó. Ráadásul míg a Mercedes és a Scania már jelenleg is kínálja az eddigi legtisztább motorokat, a DAF most csak ízelítőt kínál, a gyártás és forgalmazás majd csak 2013-ban indul. Cserébe a hollandok ígérete szerint az övék lesz a legfejlettebb és természetesen legjobb erőforrás.

A szóban forgó PACCAR MX-13 motorokkal a DAF-nak igen nagy szerencséje van. A konszerntárs Peterbilt és Kenworth modellekben már jó ideje az úton vannak ezek a blokkok, így rengeteg tapasztalat gyűlt össze velük kapcsolatban. Az USA-ban ezek megfelelnek az ottani legszigorúbb környezetvédelmi előírásnak, az EPA10-nek, mely 2010 nyara óta van érvényben és ez pedig rendkívül közel van az Euro6 reguláihoz. A DAF-nak így nagyon jó alapja van a fejlesztésekhez és persze alaposan kitettek magukért a mérnökök. A motor a legmodernebb közös nyomócsöves technológiát, változó geometriájú turbófeltöltőt és fejlett vezérlőrendszert használ, kipufogógáz-visszavezetéssel, SCR-technológiával és aktív részecskeszűrővel rendelkezik.

A gyártó ráadásul nem hagyta veszni a nemrég bemutatott Ate-programot sem, a pár hónapja bemutatott módosításokkal is megspékelte az MX-13-at. A cél nemcsak a károsanyag-kibocsátás csökkentése volt, hanem üzemanyag-fogyasztás féken tartását és a megbízhatóság növelését is szem előtt tartották. Ennek eléréséhez a lehető legtöbb funkciót a motorba integrálták. A hűtővízcsatornákat például a hengerblokkba és a hengerfejbe öntötték, a közös nyomócsöves rendszerben nyomást létrehozó két szivattyúegységet pedig a motorblokkba integrálták, ami azt jelenti, hogy a szelepeket is vezérlő vezérműtengely ezeket a szivattyúkat is képes működtetni. A közös nyomócsőben lévő tüzelőanyagot okos adagolóvezérlés biztosítja, mely azáltal biztosítja az optimális hatékonyságot, hogy csak azt a tüzelőanyagkeverék-mennyiséget sűríti össze, amelyre ténylegesen szükség van. Ez minimálisra csökkenti a hidraulikus veszteségeket. Az akár 2500 baros befecskendezés finomabb porlasztást eredményez, s sokkal több lehetőséget biztosít az égés optimalizálására. Ez biztosítja a lehető legalacsonyabb károsanyag-kibocsátás és zajszint elérését, valamint a lehető legkedvezőbb fogyasztást. Az új erőforrások három különböző teljesítményfokozatban, 410, 460 és 510 lóerős változatban készülnek majd.


Fotó: DAF

Forrás: kamionhirek.hu

Vissza

 

Aktuális híreink

Új járművek érkeztek

2023. március 17.

Két új 7,5 tonnás Iveco tehergépjármű érkezett.

Bővebben

Fut a cég

2023. március 2.

A 2022-es „Fut a cég” bajnokságban a K&V csapata a 250-999 fős létszám kategóriában hatodik helyezést ért el. 

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2023. február 8.

Flottánk 5 db Iveco S-Way vontatóval bővült.

Bővebben

MEB oklevelet kapott Cégünk

2023. január 31.

Az Élelmiszerbank azon dolgozik, hogy az élelmiszerfelesleget eljuttassa azokhoz, akiknek erre a legnagyobb szükségük van. A K&V Kft. abban segíti az Élelmiszerbank tevékenységét, hogy az általuk gyűjtött adományok eljussanak a nélkülözőkhöz.

Bővebben

DAF fogyasztásmérés

2023. január 31.

A Rolling Tons készített 3 részes dokumentumfilmet, ahol a DAF új generációs vontatóját (DAF XG) hasonlították össze fogyasztás szempontjából  elődjéhez (DAF XF 480 SSC).

Bővebben

Véradás a K&V Kft-nél

2023. január 5.

Hagyományainkhoz híven az idei évet is véradással kezdtük. A mai napon közel 30 fő vett részt a véradáson, közülük több, mint a fele K&V-s dolgozó. Köszönjük önzetlenségüket!

Bővebben