Annak ellenére, hogy 2009 óta uniós előírás, illetve, hogy bevezetésének terve 2006 óta napirenden van, a használatarányos elektronikus útdíj bevezetését Magyarországon többször is elhalasztották. A kormány legutóbbi ígérete szerint azonban 2013. január 1-jétől már kilométer alapon fizethetünk. De még nem mindenki.
2013. január 1-jével életbe lép a használatarányos elektronikus útdíj rendszer - ígérte meg Navracsics Tibor 2011. március 1-jén, a Széll Kálmán-terv ismertetésekor. A Széll Kálmán tervben szereplő bevezetési határidő egyezik a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ által legkorábbinak nevezett időponttal. A magyarországi díjszedési rendszer reformjáért felelős szervezet arra is felhívta a figyelmet (még 2010-ben), hogy már öt szomszédos országban is a megtett úttal arányos tarifát kell fizetniük a 3,5 tonna feletti teherjárműveknek.
Az elektronikus útdíj bevezetése az új Széchenyi tervben is szerepel, a közútfejleszlesztési elemek között. A bevezetés mellett ez a terv is elsősorban a jelenlegi (matricás) rendszer évről-évre növekvő költségvetési kiadásaival érvel.
A rendszer bevezetésével a magyar állam jelentős megtakarításokat érhetne el. Arról nem is beszélve, hogy az elektronikus útdíj igazságosabb is.
A kormánynak tehát mindenképpen érdeke, hogy a kitűzött határidőig megvalósuljon az új rendszer kiépítése. Ezalatt abban a vitatott kérdésben is dönteniük kell, hogy csak a teherautókra, vagy a személygépkocsikra és a motorokra is bevezessék-e az útdíjat. A Népszabadság azon értesülését, miszerint az illetékes tárca az autókra és motorokra már 2013-2014-ben tervezi a váltást, Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára megcáfolta. Tájékoztatása szerint – bár a szakmai egyeztetés még nem zajlott le -, 2013-tól csak a teherautókra, míg a személyautókra és a motorokra csak 2020-tól vezetik be az új rendszert.
Meleg szívvel gondolunk vissza a csodás múlt hétvégére, amikor a Mátrai Szüreti Fesztiválra nyerges vontatónkkal kitelepülve rengeteg fantasztikus emberrel találkozhattunk.
BővebbenA K&V idén is aktívan segítette a Végtaghiányos Gyermekekért Alapítvány munkáját: múlt szombaton autóbuszunkkal gondoskodtunk róla, hogy a gyermekek Budapestről Pécsre, majd vissza utazhassanak, és részt vehessenek egy különleges programon.
BővebbenA Halápi Ranch gyors segítségért kiáltott: a közelgő áradás veszélyezteti lovaikat és takarmányukat, mi pedig azonnal léptünk.
BővebbenBüszkén jelentjük, hogy a K&V Logistic Solutions idén elnyerte a K&H Családi Vállalatok Kiválósági Díját a Sikeres Generációváltás kategóriában.
BővebbenEgy felejthetetlen hétvégén vagyunk túl, hiszen szombaton a Múzeumkertben került megrendezésre a K&V családi napja, amely idén pont a cég 35. születésnapjára esett!
BővebbenA Hungarotruck Kft-nél: Szentpáli Gavallér Péter, aki az elmúlt 5 évben vezette a céget, új kihívások elé néz, mint a PACCAR Finance Australia CEO-ja.
Bővebben