Megosztás:

Új EU-s gumiabroncs címkézés

2012. június 22.

2012. november 1-jétől az Európában értékesített minden személy- és kisteherabroncson speciális új címkéket kell elhelyezni. Minden egyes címke bizonyos alapvető teljesítményadatokat tartalmaz az adott gumiabroncsról. Így amikor gumiabroncsokat vásárolunk, mindannyian megalapozottabb döntést hozhatunk.

Változás jó irányba

Az új címkézési rendszert úgy alakították ki, hogy számos előnnyel járjon mindannyiunk számára: javítja a közúti biztonságot, elősegíti a hatékonyabb üzemanyag-megtakarítást, valamint mérsékli a környezetre tett káros hatást.

Egy gyors rápillantás

Mostantól képes lesz a gumiabroncsokat 3 alapvető kritérium alapján összevetni:

- Üzemanyag-fogyasztás (mivel bármilyen hihetetlen, de minden ötödik tanknyi üzemanyagot a gumiabroncsok fogyasztják el)

- Tapadás nedves úton (kulcsfontosságú biztonsági tényező)

- A gumiabroncs külső zaja (a gumiabroncsaink úton való gördülésének zaja, a járművön kívülről hallgatva)

Az új törvény a 2012. július 1-jén vagy azt követően gyártott új személygépkocsikra, kisteherjárművekre, tehergépkocsikra, buszokra és távolsági buszokra felszerelt összes gumiabroncsra is vonatkozik.

Az új címkézési rendszer sokat segít a vásárlási döntések meghozatalában, hiszen az említett két kulcs kritérium egymás rovására tud csak érvényesülni. Az alacsony gördülési ellenállású gumi ugyanis kevesebb benzint emészt fel, így környezetbarátabb, de eközben gyengébb tapadási képességekkel rendelkezik.

A címkék a gumiabroncs alábbi adottságainak összehasonlításában segítenek majd:

gumi_1.jpg1. Üzemanyag-takarékosság összehasonlítása

1. Az ábra segítségével megtekintheti, milyen teljesítményt nyújt egy adott gumiabroncs az üzemanyag-megtakarítás tekintetében.

2. Az üzemanyag-hatékonyság osztályozása A-tól (a leghatékonyabb) a G-ig (a legkevésbé hatékonyabb) terjed

Megtakaríthat akár 300 eurót vagy 80 liter üzemanyagot a gumiabroncsok teljes élettartama során. Ez A-osztályú abroncsokkal felszerelt, 80 km/h sebességgel haladó gépkocsira vonatkozik – az ilyen gépkocsi 7,5%-kal kevesebb üzemanyagot használ fel, mint a G-osztályú abroncsokkal felszerelt gépkocsi.

 

gumi_2.jpg2. Nedves úton való fékezés összehasonlítása

Ez az ábra a gumiabroncsok osztályozását mutatja a nedves úton való fékezés hatékonysága alapján. A teljesítmény az A-osztálytól (a legbiztonságosabb, a legrövidebb távolságon belül megálló) a G-osztályig (a legkevésbé biztonságos, a leghosszabb féktávolságokkal) terjed.

Akár 4 autóhossznyival rövidebb féktávolság. Az A-osztályú gumiabroncsokkal felszerelt, 80 km/h sebességgel haladó gépkocsi megállási távolsága akár 18 méterrel vagy 30%-kal rövidebb1 lehet a G-osztályú abroncsokkal felszerelt gépkocsi megállási távolságánál.

 

 

gum_3.jpg3. A külső zajszint összehasonlítása

Az ábra a gumiabroncs zajszintjét mutatja decibelben (dB). A 3 zajszint jelből álló piktogram azt mutatja, hogyan viszonyul ez a szint a jövőbeni európai határértékekhez. A gépkocsin kívül hallható zaj nem feltétlenül van összhangban a gépkocsi belsejében hallható zajjal.

3 zajszint jel = magas zajszint, de megfelel a jelenlegi EU-szabályoknak

2 zajszint jel = átlagos zajszint, a jövőbeni határérték és az alatt 3 dB közötti tartomány

1 zajszint jel = alacsony zajszint, több mint 3 dB értékkel a jövőbeni határérték alatt

Vissza

 

Aktuális híreink

COVID-19 járványhelyzet alatt is szállítunk

2020. április 1.

Mi azért dolgozunk, hogy mindenhova eljusson az élelmiszer, a gyógyszer és a gyógyászati segédeszköz. Kérlek segítsd munkánkat, hogy minden szállítmány célba érjen és tiszteld a gépkocsivezetőket, mert a vírussal dacolva végzik munkájukat!

Bővebben

Új buszok érkeztek

2020. március 1.

Személyszállítási flottánk 5 db 56 személyes új Iveco típusú busszal bővült.

Bővebben

Újabb díjat kaptunk

2020. február 24.

A „Fut a cég” versenysorozatba tavaly 740 cég kapcsolódott be, a céges résztvevők száma pedig meghaladta a 11 000 főt. 

Bővebben

Befejeződött a raktárbővítési beruházás

2020. január 9.

A 2018-ban elkezdett új raktárrész építése 2019 nyarán fejeződött be, az új gépek beszerzése teljes mértékben az év végére valósultak meg. 

Bővebben

A személyszállítás története

2019. december 16.

Sorozatunk záró fejezetében a világ talán leghíresebb személyszállító járműveivel ismerkedhetnek meg kedves olvasóink, melyek karakteres, piros színükkel is kicsit már az ünnepek hangulatát idézik fel nekünk…

Bővebben

A személyszállítás története

2019. november 28.

A trolibusz története A személyszállítás történetéről szóló idei sorozatunk utolsó előtti fejezetében buszra szállunk, méghozzá trolibuszra, bemutatva e sajátságos működésű jármű történetét és legérdekesebb hazai vonatkozásait. Utazzanak velünk!

Bővebben