Megosztás:

Alternatív üzemanyag-ellátó kutak

2014. február 13.

Az Európai Parlament közlekedési bizottsága támogatja az alternatív üzemanyag-ellátó kutak európai hálózatának megépítésére irányuló bizottsági elképzelést.

A 2013. januárjában tett bizottsági javaslat azt célozza, hogy Európa szerte kiterjesszék az alternatív üzemanyagot kínáló kutak és állomások hálózatát. Végre megoldást javasolnak a "tyúk-tojás" problémára, mely szerint az autósok azért nem váltanak járműtípust, mert nincs megbízható alternatív kúthálózat, míg a kútüzemeltetők azért nem építenek komplett hálózatot, mert az alternatív  üzemanyagokra nincs kellő kereslet.  Az EU most minimum területi lefedettséget javasol elektromos, hidrogén és természetes gáz hajtású járműveket kiszolgáló kutak kiépítésére.

A gondokat az is tetézi, hogy az alternatív meghajtással szerelt járművek drágák, hiszen az irántuk megnyilvánuló nyomott kereslet nem vált ki kellő versenyt a járműgyártók körében. A bizottsági javaslatban a tagállamokat felszólítják az EU minimum követelményeinek megfelelő nemzeti előírások elfogadására, ami többek közt kiterjed a városi zsúfoltság enyhítésére (villamos meghajtású járműveket szélesebb körben hasznosító tömegközlekedés révén), a villanyhajtású járművek áramfogyasztási csúcsidőn kívüli töltésére, a kábel nélküli újratöltési technológia kifejlesztésére, a fogyasztók kellő tájékoztatására a rendelkezésre álló üzemanyagokról és azok áráról, a közgazdaságilag önfenntartó megoldásokra, ugyanakkor a lehetséges EU pénzügyi támogatásokra.

A közvetlen környezetvédelmi szempontokon túl az alternatív megoldások jelentősége abban rejlik, hogy nagyobb mértékű igénybe vételükkel sikerül majd csökkenteni Európa olajfüggőségét, ami együtt járna az emergiaellátás biztonságának növekedésével.

A fuvarozó szakma nemzetközi szinten támogatja az EU javaslatok megvalósítását. Ugyanakkor javasolja, hogy ösztönző rendszert vezessenek be az alternatív meghajtású járművek elterjedésének támogatására mind a személyi, mind az árufuvarozási ágazatban. Eközben el kell kerülni minden kényszerintézkedést, ami megakadályozhatja a már korábban beszerzett diesel meghajtású járművek hasznosítását azok teljes életciklusa alatt.

Az alternatív hajtású tehergépjármű beszerzési ára ma még lényegesen magasabb a diesel jármű áránál: LNG - plusz 30-60 ezer euró, elektromos hajtás - kétszeres beszerzési ár, hidrogén meghajtás - négszeres ár. Az alternatív hajtású jármű üzemeltetése évente mintegy 2500 - 6500 euróval többe kerül, mint a diesel gépjárműveké. Az alternatív megoldások súly-térfogat aránya is kedvezőtlenebb a diesel-hajtásokhoz képest, ugyanis valamennyi új megoldás nagyobb és súlyosabb üzemanyagtartály használatát igényli. A hatótávolság csökkenése gyakoribb tankolást tesz szükségessé, ami kedvezőtlenül hat a fuvarozás önköltségének alakulására. Növelni szükséges egyes alternatív üzemanyagok használatának biztonságát is.

Tehát még számos probléma vár megoldásra az alternatív üzemanyagok elterjedésének terén.

Forrás: Autó Közlekedés XXVI. évfolyam (2014. február 3.)

Vissza

 

Aktuális híreink

Diákok látogattak raktárunkba

2023. május 22.

2023. május 19-én telephelyünkre látogattak a Vak Bottyán János Katolikus Műszaki és Közgazdasági Technikum Gazdálkodás és menedzsment szakos 10. osztályos tanulói. Munkatársaink segítségével tanulmányaikhoz kapcsolódóan betekintést nyerhettek a logisztika folyamataiba.  

Bővebben

Transport Logistic kiállításon jártunk

2023. május 18.

Ezúttal nem áruval, hanem friss szakmai élményekkel feltöltődve tértek haza kollégáink Münchenből a múlt héten. Itt rendezték meg ugyanis 4 év kihagyás után a nemzetközi Transport Logistic kiállítást 125 ország részvételével, melynek témái a fenntarthatóság és zöld jövő voltak. 

Bővebben

Ismét Superbrands díjas a K&V

2023. május 17.

Idén tizenhat éves a Business Superbrands program, amely az üzleti szektor (B2B) márkáinak legkiválóbbjait emeli ki, azaz olyan magyarországi cégeket, illetve márkákat, amelyek nem elsősorban a fogyasztókkal, hanem vállalkozásokkal, szervezetekkel állnak kapcsolatban. A jelenleg 20 tagú, független szakemberekből álló bizottság idén 16. alkalommal ült össze, mely márkánkat a K&V Logistic Solutions-t, érdemesnek találta a Business Superbrands 2023 védjegy viselésére.

Bővebben

Pápa látogatás

2023. május 4.

Ferenc Pápa látogatására szállítottuk Markaz Egyházközösség híveit.

Bővebben

Logisztika Napja Cégünknél

2023. április 20.

A Logisztika Napjának keretében belül a Gyöngyössolymosi Nagy Gyula Katolikus Általános Iskola 7. osztályos diákjait fogadtuk.

Bővebben

Új 9 fős járművek érkeztek

2023. április 4.

Személyszállítási flottánk 10 db 9 fős Ford Custom személygépjárművel bővült.

Bővebben