Megosztás:

Terv marad-e a német útdíj 12 tonna alatt

2014. február 15.

A nemzetközi sajtótudósításokat előszeretettel böngészők figyelmét bizonyára nem kerülte el, hogy Németországban -bajor választási kampányfogásként- 2013-ban ismét felvetődött az a korábbi elképzelés, mely szerint a német autópályákon a személy- és a kistehergépjárművekre is útdíjat számolnának fel.

 A témát már korábban is meglebegtették a politikusok, hiszen Németországban ezidő szerint (2014) csak a 12 tonna legnagyobb megengedett össztömeg feletti áruszállító járművekre vonatkozik a fizetési kötelezettség, így nem csoda, hogy a közlekedés „könnyű súlyú” szereplőinek térdre kényszerítése (tekintve a várható busás bevételt) igencsak csábító vízió a mindenkori német kormányzat számára... Mindez persze azzal a kitétellel, hogy a 12 tonna alatti német honosságú járművek továbbra is díjmentességet élveznének.

Mint a Kossuth Rádió „180 Perc” című reggeli hírműsorában 2014. január 8-án elhangzott: a korábban kifogástalan állapotú német közlekedési infrastruktúra mára már javításra szorulna, s ehhez teremtene forrást a szakminisztérium által kalkulált 800 millió eurós bevétel, mely az útdíjrendszer kiterjesztésének halasztásával tehát 2014-ben is csak terv marad. Erősen valószínűsíthető azonban, hogy a 12 tonna alatti külföldi (nem német) járművek megadóztatása 2015-re vagy 2016-ra kőkemény valósággá válik.

Az elképzelés nagy ellenérzést váltott ki a külföldi autósok körében: elsősorban (érthető módon) a környező országok lakói „prüszkölnek ellene”, akik napi gyakorisággal érintik Németország autópályáit.

Forrás: www.mkfe.hu

Vissza

 

Aktuális híreink

Új buszok érkeztek

2020. március 1.

Személyszállítási flottánk 5 db 56 személyes új Iveco típusú busszal bővült.

Bővebben

Újabb díjat kaptunk

2020. február 24.

A „Fut a cég” versenysorozatba tavaly 740 cég kapcsolódott be, a céges résztvevők száma pedig meghaladta a 11 000 főt. 

Bővebben

Befejeződött a raktárbővítési beruházás

2020. január 9.

A 2018-ban elkezdett új raktárrész építése 2019 nyarán fejeződött be, az új gépek beszerzése teljes mértékben az év végére valósultak meg. 

Bővebben

A személyszállítás története

2019. december 16.

Sorozatunk záró fejezetében a világ talán leghíresebb személyszállító járműveivel ismerkedhetnek meg kedves olvasóink, melyek karakteres, piros színükkel is kicsit már az ünnepek hangulatát idézik fel nekünk…

Bővebben

A személyszállítás története

2019. november 28.

A trolibusz története A személyszállítás történetéről szóló idei sorozatunk utolsó előtti fejezetében buszra szállunk, méghozzá trolibuszra, bemutatva e sajátságos működésű jármű történetét és legérdekesebb hazai vonatkozásait. Utazzanak velünk!

Bővebben

Többszörös MagyarBrands díjas a K&V Kft.

2019. november 11.

A MagyarBrands program immáron tizedik éve díjazza a magyar vonatkozású márkák közül a legeredményesebbeket. Az elmúlt egy évtized azt bizonyította, hogy a díj aktív segítség a fogyasztók számára: hiszen a kiválóság megtestesítőjeként a vásárlói döntések egyik meghatározó iránytűje.

Bővebben