Megosztás:

Támogatná az osztrák állam az EURO 6-os teherautókat

2014. december 6.

Bár Ausztriában általánosságban többe kerül az útdíj januártól, előfordulhat, hogy lesznek kivételezettek, akiknek viszont kevesebbet kell majd fizetniük.

A Közlekedési Minisztérium ugyanis szeretné elérni, hogy az Euro6-os motorral szerelt teherautók kilométerdíja 16,2 eurócentről, 15,6-ra csökkenjen. Ezzel a lépéssel arra szeretnék ösztönözni, hogy a fuvarozók invesztáljanak a minél tisztább üzemű teherautókba, Ausztria tisztább levegőjének érdekében.

A kedvezménnyel ráadásul az állam nem járna rosszul, mert ha kevesebb szennyező anyag jut a levegőbe, kevesebbet kell költeni a környezetvédelemre is, nagyjából évi 25 millió euróval. Mivel az Euro6-os teherautók többsége alig 1-2 éves konstrukció, elterjedésükkel a közlekedésbiztonság is javulna, hiszen a friss modellek a legbiztonságosabbak is egyben. Az osztrákok korábban is ezt a logikát követték, mindig az aktuális legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak megfelelő kategóriát támogatták valamilyen módon. Az elmúlt két éveben, az Euro6, Euro5, Euro4 és EEV besorolású járművekből egyre több került Ausztria útjaira. Arányuk 30,4%-ról 58,4%-ra nőtt, ennek köszönhetően pedig a nitrogén-oxid emisszió 8%-al, a korom jelenléte pedig 10%-al csökkent.

Forrás: kamionhirek.hu

Vissza

 

Aktuális híreink

COVID-19 járványhelyzet alatt is szállítunk

2020. április 1.

Mi azért dolgozunk, hogy mindenhova eljusson az élelmiszer, a gyógyszer és a gyógyászati segédeszköz. Kérlek segítsd munkánkat, hogy minden szállítmány célba érjen és tiszteld a gépkocsivezetőket, mert a vírussal dacolva végzik munkájukat!

Bővebben

Új buszok érkeztek

2020. március 1.

Személyszállítási flottánk 5 db 56 személyes új Iveco típusú busszal bővült.

Bővebben

Újabb díjat kaptunk

2020. február 24.

A „Fut a cég” versenysorozatba tavaly 740 cég kapcsolódott be, a céges résztvevők száma pedig meghaladta a 11 000 főt. 

Bővebben

Befejeződött a raktárbővítési beruházás

2020. január 9.

A 2018-ban elkezdett új raktárrész építése 2019 nyarán fejeződött be, az új gépek beszerzése teljes mértékben az év végére valósultak meg. 

Bővebben

A személyszállítás története

2019. december 16.

Sorozatunk záró fejezetében a világ talán leghíresebb személyszállító járműveivel ismerkedhetnek meg kedves olvasóink, melyek karakteres, piros színükkel is kicsit már az ünnepek hangulatát idézik fel nekünk…

Bővebben

A személyszállítás története

2019. november 28.

A trolibusz története A személyszállítás történetéről szóló idei sorozatunk utolsó előtti fejezetében buszra szállunk, méghozzá trolibuszra, bemutatva e sajátságos működésű jármű történetét és legérdekesebb hazai vonatkozásait. Utazzanak velünk!

Bővebben