A Hungarotruck egy DAF XF 460 Super Space Cab típusú vontatót adott át cégünknek tesztelésre.
A vontató különlegessége az abroncsnyomás-kijelzés, DIP és DPA továbbfejlesztése és a prediktív sebességtartás.
Az abroncskijelzés funkció jelzi, hogy egy abroncs ereszthet. A kerékfordulatszámok összehasonlításával működik. A rendszer a DIP kijelzőn megjelenő jelzéssel figyelmezteti a járművezetőt, hogy elháríthassa a hibát.
A továbbfejlesztett DIP és DPA kijelző. Szervizinformációk a DIP kijelzőn jelennek meg. A szervizinformációk megjelenítése gondoskodik az időszerű szervizelésről, ami nagyobb rendelkezésre állást eredményez. A rendszer a szerviz szükségességéről a következő szervizinformációk DIP kijelzőn való megjelenítésével tájékoztatja a járművezetőt:
- a következő szerviz dátuma és futásteljesítménye a menüben található. Akkor jelenik meg a szervizjelző, amikor a szerviz 6000 km-en és/vagy 14 napon belül esedékes
- számos figyelmeztetés jelenik meg, amikor a futásteljesítmény és/vagy dátum szerinti szerviz késik. Ezek a figyelmeztetések csak a gyújtáskapcsoló be-/kikapcsolásánál jelennek meg, út közben nem
- az emlékeztetőt DAVIE használatával lehet kikapcsolni, 10000 km vagy 28 nap késés után, vagy manuálisan a menüből
Prediktív sebességtartás
Az adaptív automatikus sebességtartás (ACC) és a lejtmeneti sebességszabályozás segíti a járművezetőt, hogy hatékonyan és erőlködés nélkül jó átlagsebességet tudjon tartani dimbes-dombos úton is. Ezek a rendszerek mind az út meredeksége alapján működnek, és még a közvetlenül előttük lévő változásokat sem látják előre. Ennek a hátránynak a megszüntetésére a megoldás a prediktív sebességtartás.
A prediktív sebességtartás (PCC) a GPS technológián alapszik. A részletes térképadatok alapján tudható, hogy milyen vezetési körülmények várnak a járműre. Az út lejtésében várható változások felmérése alapján a PCC az üzemanyag-takarékosság érdekében felülbírálhatja a sebességtartás beállított értékét, módosíthatja az AS Tronic sebességváltó fokozatváltási stratégiáját, és EcoRoll műveleteket kezdeményezhet. A normál hosszú távú alkalmazásoknál az üzemanyag-megtakarítás körülbelül 1,5%. Dombos úton a megtakarítás akár 4% is lehet.
Hogyan takarít meg üzemanyagot a prediktív sebességtartás? A jármű előtt álló út felmérése alapján a prediktív sebességtartás az alábbi módokon avatkozhat be:
Sebességtartás és lejtmeneti sebességszabályozás beállításai.
Ideiglenesen magasabb vagy alacsonyabb járműsebesség engedélyezése az egész úton elfogyasztott üzemanyag mennyiségének csökkentésére.
• a jármű sebességének csökkentése közvetlenül egy emelkedő vége előtt
• a jármű sebességének a sebességtartásban beállított érték fölé engedése egy újabb kapaszkodó megkezdése előtt
• a jármű sebességének a beállított lejtmeneti sebesség fölé engedése egy meredek lejtő végénél
AS Tronic fokozatváltási stratégiája (prediktív fokozatváltás)
Üzemanyag-megtakarítás alacsonyabb motorfordulatszám miatt.
• felkapcsolás, ha a következő fokozatban a gyorsulás elegendő a domb tetejének eléréséhez
• felkapcsolás letiltása a rövid lejtőkön (várható visszakapcsolás a következő kapaszkodó előtt)
• szükségtelen visszakapcsolás letiltása közvetlenül a dombtető elérése előtt (várható felkapcsolás a lejtőn)
EcoRoll
A GPS és a térképadatok alapján az EcoRoll jobban hozzáállítható az út meredekségéhez, a következő útszakasz magasságkülönbségeihez, ami hatásosabb EcoRoll funkciókat, és így további üzemanyag-megtakarítást eredményez.
Hétfőn sikeresen lezajlott egészségügyi szűrőprogramunk! Magyarország legnagyobb mobildiagnosztikai központjának jóvoltából 75 kollégánk kapott átfogó képet egészségi állapotáról a K&V gyöngyösi telephelyén.
BővebbenBüszkén jelentjük, hogy a K&V frissen alakult céges labdarúgó csapatával máris részt vettünk az első megmérettetésen! Szombaton a “Segítsünk Levinek - Jótékonysági Kispályás Labdarúgó Tornán” a Gyöngyösi Atlétikai Klub műfüves pályáin mérkőztünk meg 12 csapattal, és büszkén végeztünk a 8. helyen.
BővebbenMúlt héten Simon János értékesítési menedzser kollégánk átvette új cégautóját, amely már a K&V új, szemet gyönyörködtető piros színét és megújult logóját viseli. Az autóátadásban Papp Norbert, a Renault Shick-R Kft. értékesítési vezetője segédkezett Az új autó nemcsak a K&V kiválóság iránt elkötelezettségét tükrözi, hanem összhangban áll a márkánk friss és dinamikus értékeivel is. Gratulálunk, János, kellemes és biztonságos utat kívánunk!
BővebbenBüszkén jelentjük, hogy pénzügyi mutatóink alapján idén is kiérdemeltük a pénzügyileg legstabilabb cégeknek járó AAA tanúsítványt a Dun & Bradstreet-től! Ez az elismerés megerősíti, hogy a K&V a legmegbízhatóbb vállalatok közé tartozik. Cégünk pénzügyi stabilitása kiemelkedő, és az alacsony fizetésképtelenségi valószínűség azt jelenti, hogy üzleti partnereink biztosak lehetnek benne: a K&V időben és megbízhatóan teljesíti pénzügyi kötelezettségeit.
BővebbenBüszkeség számunkra, hogy ESG-szakértő kollégánk, Belkovics Anikó, meghívást kapott a Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamarától, hogy bemutassa cégünk legjobb gyakorlatait a témában.
BővebbenJó melegben és még jobb hangulatban telt a kedd délutánunk, amikor is a K&V kilenc lelkes munkatársa ecsetet ragadott, és újjávarázsolta a Gyöngyösi Állatkert megkopott kerítéseit. Ügyeskedéseinket lelkesen nyugtázta minden négylábú, szőrös, illetve tollas vagy éppen pikkelyes állatkert-lakó , így a "35 év, 35 jótett"-akciónk legújabb bevetése is sikerrel zárult.
Bővebben