Hosszas előkészítő munkák után november derekán konkretizálódott annak az új Duna-hídnak a pontos helye, melynek komplett tervezésére és statikai ellenőrzéseire a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. már ki is írta az első közbeszerzési pályázatokat. Az új híd Kalocsa és Paks között ível majd át a folyó fölött, és az elképzelések szerint 3-4 év múlva adják át a forgalomnak.
A térségben már évekkel ezelőtt felmerült, hogy Bács-Kiskun és Tolna megye között szükséges lenne egy újabb közúti összeköttetés. Jóllehet nem messze, Dunaföldvárnál és Szekszárdnál már vannak hidak, ám ezek sem Paksot, sem Kalocsát nem kapcsolják be közvetlenül az ország kelet-nyugat irányú vérkeringésébe. Vélelmezhető, hogy az új építménynek az atomerőmű tervezett bővítése is lendületet adott.
Októberben már három lehetséges variációt lehetett tudni a híd helyszínéről; november derekára azonban az a változat bizonyult a leginkább életképesnek, mely a dunántúli oldalon az atomerőműtől kissé délre, Dunaszentgyörgynél vágna neki a Dunának, s az alföldi oldalon Foktőnél érne talajt, majd Kalocsától 2 kilométerre északra csatlakozna be az 51-es főútba.
A tervezési szakasz várhatóan 2017-ig, a kivitelezés 2017-től legkésőbb 2019-ig tartana — derül ki a Kalocsai Néplap november 13-i tudósításából.
Remélhető, hogy az új közúti összeköttetés nemcsak a tranzitforgalomnak kedvez majd, hanem a térség előtt is új perspektívákat nyit. A távoli jövőben akár intermodális átrakóállomást is létesíteni lehetne a tervezett építmény közelében, tekintettel arra, hogy a kalocsai Duna-part már most alkalmas nagy hajók fogadására, és a közeli Kalocsa-Foktő Ipari Parkban az országos vasúthálózathoz csatlakoztatott, normál nyomtávú iparvágány húzódik. Sőt, a tekintélyes méretű, egykori szovjet katonai repteret polgári gépek most is használják. Mindezeken túl a közvetlen közelben több jelentős termelő és szolgáltató cég székhelye fekszik, köztük Közép-Európa egyik legnagyobb növényolaj-gyára (Pannon Növényolajgyártó Kft.), s egy meghatározó fuvarozó-logisztikai vállalkozás (Qualitrans-Cargo Kft.).
Hídjaink a Dunán Budapesttől délre:
útszám a hídon
|
a híd neve
|
települések a két parton
|
az átadás éve
|
távolság Budapest belvárosától
|
M0-dél
|
Deák Ferenc-híd
|
Dél-Buda - Dunaharaszti
|
1990
|
18 km
|
M8
|
Pentele-híd
|
Dunaújváros - Dunavecse
|
2007
|
74 km
|
52
|
Beszédes József-híd
|
Dunaföldvár - Solt
|
1951
|
85 km
|
terv
|
terv
|
Paks-Kalocsa
|
2019
|
116 km
|
M9
|
Szt. László-híd
|
Szekszárd - Dusnok
|
2003
|
139 km
|
55
|
Türr István-híd
|
Bátaszék - Baja
|
1908
|
159 km
|
Forrás: www-mkfe.hu
A Magyar Élelmiszerbankkal továbbra is folytatódik az együttműködésünk, így olyan helyekre juttatjuk el az élelmiszert, ahol arra leginkább szükség van.
BővebbenA K és V Kft. ismét megkapta a Dun & Bradstreet AAA (tripla A) tanúsítványát, mely azt jelzi, hogy velünk az üzleti kapcsolat kialakításának pénzügyi kockázata továbbra is rendkívül alacsony.
BővebbenJárműflottánk 9 db új DAF XG vonatóval bővült, melyek hamarosan átadásra kerülnek a gépjárművezetők részére.
BővebbenJárműflottánk 2 db Chereau hűtő félpótkocsival és 2 db ponyvás Renault Master teherautóval bővült.
BővebbenJárműflottánk két új DAF XG vonatóval bővült, melyek a mai napon átadásra kerültek a gépjárművezetők részére.
Bővebben2022. május 12-én került sor az ISO 9001:2015-ös Minőségirányítási és az ISO 14001:2015-ös Környezetközpontú irányítási rendszer második felügyeleti auditjára, melyet a Bureau Veritas Certification vizsgált. A tanúsító megállapította, hogy Cégünk magas színvonalon tartja fenn és folyamatosan fejleszti az Integrált irányítási rendszerét, összhangban a két szabvánnyal. A rendszer képes a követelményeknek megfelelő szolgáltatás nyújtására.
Bővebben