Megosztás:

Két év múlva egész Németország fizetőssé válik

2016. október 13.

2018. július 1-jétől minden egyes német főútvonalon bevezetik az útdíjkötelezettséget a 7,5 tonnát meghaladó járművek számára.

Ezt még májusban szavazta meg a szövetségi kormány, a díjfizetés próbái pedig máris zajlanak. Az ellenőrző rendszer ugyanis kicsit más lesz, mint amit eddig megszokhattunk, a kamerával felszerelt, az úttest fölött keresztbe elterülő hidak helyett, oszlopok fogják figyelni, mindenki befizette-e az adót. Ezeket a szerkezeteket színben igyekeznek majd elkülöníteni a többi ellenőrző eszköztől.

Így például az illetékesek ígérete szerint, nem lehet majd összekeverni a sebességmérő berendezésekkel. A tesztidőszakban természetesen az oszlopok nem büntetnek majd, csupán adatokat gyűjtenek velük, hogy az éles használat közben ne merüljenek fel hibák. Németországban eredetileg csak a sztrádákon kellett fizetni a teherautóknak, azt is csak 12 tonna felett. Ezt szép fokozatosan bővítette ki a kormány, először a főbb főútvonalakat vonták be a rendszerbe, ezzel elérték, hogy 13 ezer kilométer sztráda és 2300 kilométer főút lett fizetős. A következő lépés a súlyhatár csökkentése volt, ekkor 7,5 tonnáig vitték le azt, hogy több adóbevételhez jussanak.

Forrás: www.kamionhirek.hu

Vissza
Kapcsolódó anyagok
  • Egész Európára kiterjedő OBU-t tervez az UTA
  • 2018-tól több út lesz díjköteles Németországban
  •  

    Aktuális híreink

    COVID-19 járványhelyzet alatt is szállítunk

    2020. április 1.

    Mi azért dolgozunk, hogy mindenhova eljusson az élelmiszer, a gyógyszer és a gyógyászati segédeszköz. Kérlek segítsd munkánkat, hogy minden szállítmány célba érjen és tiszteld a gépkocsivezetőket, mert a vírussal dacolva végzik munkájukat!

    Bővebben

    Új buszok érkeztek

    2020. március 1.

    Személyszállítási flottánk 5 db 56 személyes új Iveco típusú busszal bővült.

    Bővebben

    Újabb díjat kaptunk

    2020. február 24.

    A „Fut a cég” versenysorozatba tavaly 740 cég kapcsolódott be, a céges résztvevők száma pedig meghaladta a 11 000 főt. 

    Bővebben

    Befejeződött a raktárbővítési beruházás

    2020. január 9.

    A 2018-ban elkezdett új raktárrész építése 2019 nyarán fejeződött be, az új gépek beszerzése teljes mértékben az év végére valósultak meg. 

    Bővebben

    A személyszállítás története

    2019. december 16.

    Sorozatunk záró fejezetében a világ talán leghíresebb személyszállító járműveivel ismerkedhetnek meg kedves olvasóink, melyek karakteres, piros színükkel is kicsit már az ünnepek hangulatát idézik fel nekünk…

    Bővebben

    A személyszállítás története

    2019. november 28.

    A trolibusz története A személyszállítás történetéről szóló idei sorozatunk utolsó előtti fejezetében buszra szállunk, méghozzá trolibuszra, bemutatva e sajátságos működésű jármű történetét és legérdekesebb hazai vonatkozásait. Utazzanak velünk!

    Bővebben