Megosztás:

Jön az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszer (ERTMS)

2017. január 25.

Az Európai Bizottság 2023-ig kívánja megvalósítani az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszert (ERTMS), amely az eltérő tagállami szabályozásokat és rendszereket váltaná fel, megkönnyítve a nemzetközi vasúti közlekedést.

Cél az egységes és az átjárható vasutak megteremtése

Az uniós bizottság tájékoztatása szerint a 25 uniós tagállam eltérő vasúti közlekedésirányításának egységesítése közvetlenül járul majd hozzá az európai vasutak versenyképességéhez és biztonságához. Az egységes jeladó- és sebességellenőrző rendszer jóvoltából megvalósuló transzeurópai vasúti térségben a szerelvények könnyebben és gyorsabban haladhatnak át az országhatárokon – emelték ki.

A bizottság szerint a különböző vasútforgalmi rendszerek nagy akadályt jelentenek a gyorsan bővülő vasúti áruszállítási piac fejlődése előtt. Az ERTMS számos előnye ugyanakkor kihasználatlan marad, ha csak egyes országokban működik, elszigetelten – mutatnak rá.

Az Európai Unió az egységes és átjárható vasutak megteremtése, a személyszállítás és teherszállítás hatékonyabbá tétele érdekében döntött arról, hogy az európai nemzetközi vasúti folyosókon bevezeti az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszert.

Az ERTMS-t az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS) és a GSM-R (Global System for Mobile Communications – Railway) egységes európai szabványokon alapuló, vezeték nélküli kommunikációs infrastruktúra együttesen alkotja.

A vasúti kommunikációs hálózat a biztosítóberendezések és a vasúti járművek közötti adatkommunikációt, a szabványos hangalapú összeköttetéseket teszi lehetővé. A rendszer kiépítésének gyakorlati haszna, hogy bármely ország vasúti szerelvénye úgy közlekedhet a tagországok vasúti folyosóin, hogy határátlépéskor nem kell megállnia, átállnia az egyes országok különböző rendszereire, és nem lesz szükséges mozdonyt vagy mozdonyvezetőt váltani, ezzel csökken a menetidő.

A ERTMS létrehozása érdekében, a program indulása óta eltelt két évben az Európai Unió 700 millió eurót (1 euró mintegy 310 forint) fektetett a rendszer tervezésébe és tagállami kiépítésébe.

Forrás: www.logisztika.com

Vissza

 

Aktuális híreink

Ismét Superbrands díjas a K&V Kft.

2022. május 26.

Idén tizenötödik alkalommal ült össze a jelenleg 20 tagú, független szakemberekből álló bizottság, amely márkánkat a K&V Logistic Solutions-t érdemesnek találta a Business Superbrands 2022 védjegy viselésére. Büszkék vagyunk arra, hogy 2017, 2018, 2019, 2020 után 2022-ben immár ötödik alkalommal nyerhettük el a független, marketingszakmai és vállalatvezető szakemberekből álló testület bizalmát.

Bővebben

IRU diplomát kaptak gépkocsivezetőink

2022. május 23.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete 2022. május 21-én adta át az IRU-diplomákat Budapesten a Holiday Inn Hotelben.  

Bővebben

Újabb díjat kaptunk

2022. május 6.

2022. 04. 26-án megrendezésre került a “Fut a cég” versenysorozat díjátadó eseménye a Robert Bosch Kft. budapesti székhelyén. A “Fut a cég” ebben az évben is a legaktívabb cégeket díjazta.    

Bővebben

Új autóbuszok érkeztek

2022. április 26.

Megérkezett a személyszállítási flotta 3 új tagja. Hamarosan az utasok is élvezhetik a kényelmét.

Bővebben

Újabb DAF XG vontatók érkeztek

2022. április 25.

Megérkeztek a flotta újabb DAF XG tagjai. A kulcsokat a Hungarotruck Kft. adta át.

Bővebben

Logisztika Napja a K&V Kft-nél

2022. április 23.

Közel 100 diák látogatott el Cégünkhöz a Logisztika Napja alkalmából 2022. 04. 21-én.

Bővebben