Megosztás:

Indul a "lengyel EKAER", a SENT

2017. április 20.

A lengyel parlament elfogadta az erre vonatkozó törvényjavaslatot és a lengyel köztársasági elnök március 31-én aláírta a közúti áruszállítás ellenőrzésére létrehozott rendszerről szóló törvényt.

A törvény 2017. április 3-án került kihirdetésre, melyet követően 14 nappal később lép hatályba, kivéve a törvény azon rendelkezései, amelyek a törvény előírásainak megszegéséért kiszabott büntetésekre vonatkoznak. Ezek 2017. május 1-től léptek életbe.

A bejelentésre kötelezett áruk között szerepelnek: folyékony üzemanyagok, ebben: motorbenzinek és dieselolaj, biodízel; kenőolajok, üzemanyag adalékok, etilalkohol bázisú fagyállók, hígítók és oldószerek, részben és teljesen denaturált szesz, szárított dohány, azaz olyan termékek, amelyek gyakran képezik a szabálytalan forgalmi és jövedéki adó elszámolások, csalások tárgyát, ezáltal a legnagyobb veszteségeket okozva az állami költségvetésnek. Az „érzékeny termékek” listája szükség esetén kiegészítésre kerül.

A törvény nem vonatkozik a zárjeggyel ellátott, az egyedi kiszerelésű termékekre, sem az 500 kg (vagy 500 liter) mennyiség alatti szállítmányokra. Kivételt képeznek a postai küldemények és a katonai, illetve a nemzetközi szervezetek céljára/járműveivel végzett szállítások is.

A törvényben javasolt megoldások figyelembe veszik a német, magyar és portugál tapasztalatokat. Az egyik leglényegesebb különbség a magyar rendszerhez képest, hogy a bejelentési kötelezettség a tranzitszállításokra is vonatkozik, így jelentős feladatokat ró többek között a magyar szállítmányozó cégekre.

A közúti áruszállítások megfigyelését a (Krajowa Administracja Skarbowa – KAS) Országos Adófelügyelet által vezetett Adó-Vám Elektronikai Szolgáltató Platformról (PUESC) elérhető SENT megnevezésű tele-informatikai rendszer végzi. (A honlap jelenleg még nem elérhető). Ez fogadja és tárolja majd az interneten érkező bejelentéseket, azok kiegészítéseit, valamint az ellenőrzésre vonatkozó adatokat.

A referencia számot – a magyar rendszerhez hasonlóan – az áru belföldi feladója vagy belföldi átvevője kéri meg, azonban a tranzit szállítások esetén ez a lengyel, illetve külföldi szállítmányozó feladata.

Jelenleg a rendszer tesztelés alatt áll, az eljárást a külföldi szállítmányozók számára egyszerűsítették, tőlük nem követelik meg az elektronikus aláírást és a teljes körű regisztrációt. A referenciaszám tíz napig lesz érvényes, átadható sms, e-mail vagy kinyomtatott formában.

Büntetések mértéke
A feladó, ill. átvevő cég általi bejelentés hiányában vagy valótlan adatokat tartalmazó bejelentés esetén a szállítmány értékének 46 százalékt kitevő, de nem kevesebb, mint húszezer zloty pénzbüntetés szabható ki. Ha a szállítmányozó elmulasztja a bejelentést, az húszezer zloty pénzbüntetést von maga után. Amennyiben a bejelentés adatainak kiegészítésétben vagy aktualizálásában van mulasztás, akkor 5000 zloty bírság róható ki. A gépkocsivezető felelőssége arra terjed ki, hogy a referenciaszám (vagy az azt helyettesítő dokumentumok) nélkül nem indulhat el , ellenkező esetben a pénzbüntetés 5000-7500 zloty lehet.

Az ellenőrzést az útdíj fizetés felügyeletére jogosult szolgálatok: rendőrség, közlekedési felügyelet (ITD), vám-, határőrség. Amennyiben a rakomány nem felel meg fajtája, mennyisége, tömege, térfogata szempontjából a bejelentett adatoknak, vagy az áruszállítmány emelt kockázattal jár, a jármű vámzárral látható el, illetve ha nem történt meg a szállítmány bejelentése – a jármű és/vagy csak a rakomány lefoglalható. A büntetések kiszabását a rendszer megismertetése és bejáratása céljából mindössze a 2017. május 1-ig tartó türelmi időszakra függesztik fel.

Forrás: www.magyar-logisztika.com

Vissza

 

Aktuális híreink

Hulladékot gyűjtöttünk a Föld napján

2024. május 5.

A Föld napján, április 22-én a K&V csapata ismét összefogott a tisztább környezetért! Együttműködésben az Egererdő Zrt Mátrafüredi Erdészetével, 12 önkéntes kollégánk vett részt Gyöngyösön a 'TeSzedd!' országos szemétszedési akcióban.

Bővebben

Arculatváltás a K és V Kft-nél

2024. április 24.

A tegnapi napon a 35 éves K&V Logistic Solutions megmutatta, hogyan néz ki közel 500 lóerő a márka megújult arculati színeibe és logójába öltöztetve. Egy izgalmas belső esemény keretében lepleztük le ugyanis új, tűzpiros színű DAF XG vontatóinkat, amelyek már az új arculati jegyeket viselik.

Bővebben

Vizsgáztassa nálunk autóját, Gyöngyösön a legkedvezőbb áron!

2024. április 17.

Gyors, megbízható és megfizethető műszaki vizsgáztatás Gyöngyösön a K&V-nél, most csupán 24 900 Ft-ért személyautó esetében. Amikor eljön a műszaki vizsga ideje, minden autótulajdonos ugyanazt szeretné: gyors, profi és gondtalan ügyintézést. A K&V Műszaki Vizsgabázis ezt kínálja, ráadásul a legjobb áron a gyöngyösi régióban.

Bővebben

35 év 35 jócselekedet - élelmiszerszállítás

2024. április 10.

Ahogy már említettük, idén ünnepeljük a K&V megalakulásának 35. évfordulóját , és ebből az alkalomból 35 jócselekedetet hajtunk végre az év során. Áprilisban különleges akcióval készültünk: 35 raklap élelmiszert szállítunk ki az ország 35 különböző pontján működő segélyszervezeteknek az Élelmiszerbank raktárából.

Bővebben

ESG a K&V-nél: Új fejezet a fenntarthatóság jegyében

2024. április 3.

A K&V teljes mértékben elkötelezett az ESG (Environmental, Social, and Governance - Környezeti, Társadalmi és Vállalatirányítási) szempontok bevezetése mellett. Azonban az ESG nem csak egy újabb irányelv számunkra, hanem egy mélyen gyökerező elköteleződés, hogy felelősen járjunk el üzleti tevékenységünk minden területén, hiszen 2008 óta ISO 14001-es környezetközpontú irányítási rendszert tartunk fenn.  

Bővebben

MagyarBrands díjat vehettük át

2024. március 28.

Elismert magyar márkának lenni különösen jóleső érzés!

Bővebben