Megosztás:

Teljes értékűvé válik a Budapest - Pozsony sztrádakapcsolat

2017. szeptember 28.

Homoly Róbert közlekedéspolitikáért felelős álamtitkár és Viktor Stromček, a szlovák Közlekedési és Építésügyi Minisztérium államtitkára kétoldalú találkozón tekintették át a határvonalat érintő közlekedési kapcsolatok fejlesztési terveit 2017. szeptember közepén Budapesten.

A felek egyeztettek az M15-ös gyorsforgalmi út négysávúsításának menetrendjéről. Az idén megkezdődő és 2020-ra befejeződő beruházásnak köszönhetően a két szomszédos főváros között teljes értékű autópálya-kapcsolat jön létre. Hasonló ütemezésben épül meg az új komáromi Duna-híd.

Az államtitkárok megállapodtak abban, hogy szakértői egyeztetéseket kezdenek az M2 határcsatlakozási pontjának kijelöléséről. A gyorsforgalmi út Budapest-Vác szakaszán már dolgoznak a kivitelezők, a folytatás előkészítése is zajlik.

Idén elkészül az M30 Tornyosnémeti-országhatár szakasza, 2018 elején megindulnak a munkálatok a Miskolcig még hiányzó közel 57 kilométeren. Az M35 és M4 párhuzamos fejlesztéseivel mindkét irányba kiegészül a borsodi megyeszékhely és Debrecen között már most teljes hosszban meglévő magas színvonalú közúti összeköttetés. A Lengyelország, Szlovákia és Magyarország keleti régióit egymással és a tengeri kikötőkkel összekapcsoló Via Carpatia útvonal hazai szakaszai a következő években így hiánytalanul kiépülnek.

A két ország vasúttársaságai korábban megállapodásra jutottak arról, hogy a decemberi menetrendváltásról járatokat közlekedtetnek Hegyeshalom-Rajka és Pozsony-Ligetfalu között. A tárgyalófelek támogatták a további egyeztetéseket a közvetlen Győr-Pozsony viszonylat újraindításának lehetőségéről. Javaslatként merült fel, hogy a két fővároson át Prágába tartó szerelvények a Keleti helyett a Nyugati Pályaudvarról induljanak, ezzel 15 perccel csökkenhetne a menetidő.

Az államtitkárok végül megállapodást írtak alá a közös államhatáron lévő közúti határhidak és határút-szakaszok üzemeltetéséről, fenntartásáról és rekonstrukciójáról. A közös tulajdonban levő határhidak üzemeltetési feladatai egyszerűbben láthatóak el, ha az egyik fél elvállalja egy híd teljes felügyeletét, míg egy másik, hasonló méretű híd fenntartásáról teljes egészében a másik ország gondoskodik. A közös határon futó utak felügyeletét pedig annak érdemes ellátnia, aki munkagépeivel könnyebben tudja megközelíteni az adott utat. Az eredetileg tíz éve létrejött megállapodás teljes megújítását az időközben megépült hidak kezelése, az eddigi tapasztalatok beépítése és a végrehajtás hatékonyságának elősegítése érdekében felmerült nagyszámú módosítási igény indokolta.

Forrás: www.magyarlogisztika.hu

Vissza
Kapcsolódó anyagok
  • Szélesebb lesz az M2
  • Mintegy 3000 milliárd forint jut útépítésre és útkorszerűsítésre a következő években
  •  

    Aktuális híreink

    COVID-19 járványhelyzet alatt is szállítunk

    2020. április 1.

    Mi azért dolgozunk, hogy mindenhova eljusson az élelmiszer, a gyógyszer és a gyógyászati segédeszköz. Kérlek segítsd munkánkat, hogy minden szállítmány célba érjen és tiszteld a gépkocsivezetőket, mert a vírussal dacolva végzik munkájukat!

    Bővebben

    Új buszok érkeztek

    2020. március 1.

    Személyszállítási flottánk 5 db 56 személyes új Iveco típusú busszal bővült.

    Bővebben

    Újabb díjat kaptunk

    2020. február 24.

    A „Fut a cég” versenysorozatba tavaly 740 cég kapcsolódott be, a céges résztvevők száma pedig meghaladta a 11 000 főt. 

    Bővebben

    Befejeződött a raktárbővítési beruházás

    2020. január 9.

    A 2018-ban elkezdett új raktárrész építése 2019 nyarán fejeződött be, az új gépek beszerzése teljes mértékben az év végére valósultak meg. 

    Bővebben

    A személyszállítás története

    2019. december 16.

    Sorozatunk záró fejezetében a világ talán leghíresebb személyszállító járműveivel ismerkedhetnek meg kedves olvasóink, melyek karakteres, piros színükkel is kicsit már az ünnepek hangulatát idézik fel nekünk…

    Bővebben

    A személyszállítás története

    2019. november 28.

    A trolibusz története A személyszállítás történetéről szóló idei sorozatunk utolsó előtti fejezetében buszra szállunk, méghozzá trolibuszra, bemutatva e sajátságos működésű jármű történetét és legérdekesebb hazai vonatkozásait. Utazzanak velünk!

    Bővebben