Megosztás:

Átadták Magyarország új dunai kikötőjét

2017. október 25.

Átadták a nyolcmilliárd forint állami támogatásból megvalósult Győr-Gönyű országos közforgalmú kikötőt, amely a nyugat-dunántúli régió legnagyobb intermodális központja.

A Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő a Duna 1794 fkm szelvényénél, a Mosoni-Duna torkolatában helyezkedik el, 38,5 km-re a Duna-Rajna-Majna vízi út földrajzi felezőpontjától. A Kikötőből vízi úton szinte bárhová el lehet jutni a Duna-Majna-Rajna csatornán keresztül. Itt halad el több országos, kiemelt jelentőségű tranzit vasútvonal, valamint a gyorsforgalmi úthálózat fővonala is.

A Kikötő fekvése tehát igen kedvező, a Nyugat-dunántúli régió legnagyobb intermodális logisztikai központja, amely lehetőséget nyújt vízi, közúti, vasúti árutovábbításra, belföldi és nemzetközi áruforgalom lebonyolítására egyaránt, ezáltal kiváló lehetőséget biztosít a tranzit áruforgalom és az ahhoz kapcsolódó átrakodás, logisztikai feladatok ellátására.

Megközelítése közúton az M1-es autópályáról a 19. vagy a 813., és az 1. számú főúton keresztül történhet.. Vasúti megközelítése a Budapest-Bécs közötti két-vágányú villamosított fővonalról, a KIOP projekt keretében megvalósult Győrszentiván vasútállomásról induló iparvágánnyal történik. A vízi úti megközelítés a Duna felől a kikötői térré bővített Mosoni-Duna torkolati szakaszra behajózással lehetséges.

A Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő infrastrukturális továbbfejlesztése tárgyú projekt általános célja az országos és regionális közlekedés intermodalitásának fokozása, a különböző közlekedési módok (közút, vasút, víziút) összekapcsolásával, a közúti, vasúti, vízi és légi közlekedési módozatok összekapcsolásának elősegítése. Megvalósulásával az ország jobban bekapcsolódik az európai gazdasági vérkeringésbe és a fejlődő piacok adta lehetőségek jobban kihasználhatókká válnak a közlekedési infrastruktúra fejlesztésével.

A projekt keretében megvalósult 5 függőleges partfalas hajóállás – ebből a H4 hajó-szervízállásként (zöldterminálként) – került kialakításra és a mögöttes területek infrastrukturális ellátása is megtörtént (út, vasút, közművek, zöldterminál). A megvalósult partfal szerkezeti kialakítása: a vízoldali fal korrózióvédelmi bevonattal ellátott 19,00 m hosszú vízzáró acél szádlemezekből készült, melynek állékonyságát acél szádlemezekből készülő horgonyfalhoz történő hátrahorgonyzás biztosítja. A vízoldali fal tetején vasbeton fejgerenda készült.

A partfalban hágcsók, kikötőbakok és lépcsőházak létesültek. A zöldterminálon megvalósult létesítményekkel biztosított a hajókon keletkező olajos fenékvíz, szennyvíz és hulladékok előírásoknak megfelelő átvétele. A zöldterminálhoz kapcsolódóan a parton létesült egy kezelőépület is. A kétszintes épület technológiai blokkból és irodablokkból áll. A H4-H8 hajóállások mögötti terület feltöltésre került a 115,00 mBf szintre.

Ez a durva tereprendezés szintje, erre épültek rá a burkolatok, vágányok. A feltöltést T keresztmetszetű támfal választja el a mélyebben fekvő úttól és vasúttól. A trimodalitás megvalósítása érdekében a meglévő P1 vágány továbbépült a partfalak mellett és leágazások (W1, W2 vágányok) is készültek. A partfal mögötti daruzott terület vasúti kiszolgálását a P1, P2 burkolt vágányok biztosítják. A H5-H7 hajóállások függőleges partfala mögött fúrt cölöp alapozású vasbeton darupálya létesült. A megépült új úthálózat biztosítja a H4-H8 hajóállások és mögöttes terület közúti elérhetőségét.

A projekt ünnepélyes záró rendezvényére 2017. októberében került sor, a kikötőbe erre az alkalomra érkezett rendezvény hajó fedélzetén. A minősítette.

A kikötő belföldi és nemzetközi áruforgalmat bonyolít le: vízen, vasúton és közúton is megközelíthető. Az államtitkár szerint a beruházás összege sokszorosan térül majd meg az országnak.

Forrás: www.logisztika.com

Vissza

 

Aktuális híreink

Élelmiszer adomány szállítása

2022. augusztus 8.

A Magyar Élelmiszerbankkal továbbra is folytatódik az együttműködésünk, így olyan helyekre juttatjuk el az élelmiszert, ahol arra leginkább szükség van. 

Bővebben

Ismét AAA tanúsítványt kapott Cégünk

2022. július 14.

A K és V Kft. ismét megkapta a Dun & Bradstreet AAA (tripla A) tanúsítványát, mely azt jelzi, hogy velünk az üzleti kapcsolat kialakításának pénzügyi kockázata továbbra is rendkívül alacsony.

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2022. július 11.

Járműflottánk 9 db új DAF XG vonatóval bővült, melyek hamarosan átadásra kerülnek a gépjárművezetők részére.

Bővebben

Új járművek érkeztek

2022. június 29.

Járműflottánk 2 db Chereau hűtő félpótkocsival és 2 db ponyvás Renault Master teherautóval bővült.

Bővebben

Újabb DAF XG vontatók érkeztek

2022. június 24.

Járműflottánk két új DAF XG vonatóval bővült, melyek a mai napon átadásra kerültek a gépjárművezetők részére.

Bővebben

Sikeres 2. felügyeleti audit a K és V Kft-nél

2022. június 16.

2022. május 12-én került sor az ISO 9001:2015-ös Minőségirányítási és az ISO 14001:2015-ös Környezetközpontú irányítási rendszer második felügyeleti auditjára, melyet a Bureau Veritas Certification vizsgált. A tanúsító megállapította, hogy Cégünk magas színvonalon tartja fenn és folyamatosan fejleszti az Integrált irányítási rendszerét, összhangban a két szabvánnyal. A rendszer képes a követelményeknek megfelelő szolgáltatás nyújtására.

Bővebben