Megosztás:

Miért fontos az élelmiszerfeleslegek kezelése?

2018. május 27.

Ha az éves magyar élelmiszerpazarlást kamionokra tennénk, a sor Budapesttől Párizsig érne.

Az ENSZ élelmezésügyi és mezőgazdasági szervezete, a FAO szerint évente 1.3 milliárd tonna élelmiszer megy kárba, és ezzel együtt az összes erőforrás, ami a megtermeléséhez kellett. Ebből az Európai Unióban 90 millió tonna élelmiszerfelesleg keletkezik, Magyarországon pedig fejenként átlagosan 40kg élelmiszert dobunk a kukába. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület egy non-profit szervezet, amelynek célja, hogy kapcsolatot teremtsen az országunkban felhalmozódó élelmiszerfeleslegek és az arra rászorulók között, ezzel elősegítse a szegénység, az éhezés és az alultápláltság csökkenését Magyarországon. Felkutatják és összegyűjtik a hipermarketekben, gyárakban és feldolgozóüzemekben fölöslegessé vált és megsemmisítés előtt álló élelmiszereket, amelyek kereskedelmi forgalomba valamiért nem hozhatók, de minőségileg fogyaszthatók, majd adomány formájában eljuttatják a hozzáértő karitatív szervezetekhez, akik ingyenesen szétosztják ezen termékeket a rászoruló emberek között. A K&V Logistic Solutions ez utóbbiban segíti a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkáját, hogy az adományok gördülékenyen és biztonságban érjenek célba. Alapítása óta több mint 50 000 tonna élelmiszeradomány érkezett a Magyar Élelmiszerbank Egyesület raktárába. Ezt a mennyiséget maradéktalanul el is juttatták a rászorulókkal közvetlen kapcsolatban álló szervezetekhez, melyek segítségével több mint 300 000 embernek tudtak így segíteni. A kiosztott élelmiszerek értéke meghaladta a 25 milliárd forintot. Vállalatunk nagyra becsüli az szervezet munkáját, és büszkék vagyunk arra, hogy fuvarozási tevékenységünkkel támogathatjuk küldetésüket.

Vissza
Kapcsolódó anyagok
  • A társadalom szolgálatában
  •  

    Aktuális híreink

    Ismét D&B AAA minősítést kaptunk

    2024. július 8.

    Büszkén jelentjük, hogy pénzügyi mutatóink alapján idén is kiérdemeltük a pénzügyileg legstabilabb cégeknek járó AAA tanúsítványt a Dun & Bradstreet-től! Ez az elismerés megerősíti, hogy a K&V a legmegbízhatóbb vállalatok közé tartozik. Cégünk pénzügyi stabilitása kiemelkedő, és az alacsony fizetésképtelenségi valószínűség azt jelenti, hogy üzleti partnereink biztosak lehetnek benne: a K&V időben és megbízhatóan teljesíti pénzügyi kötelezettségeit.

    Bővebben

    ESG "jó gyakorlatok" előadás

    2024. június 28.

    Büszkeség számunkra, hogy ESG-szakértő kollégánk, Belkovics Anikó, meghívást kapott a Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamarától, hogy bemutassa cégünk legjobb gyakorlatait a témában.

    Bővebben

    35 év 35 jócselekedet - állatkert festés

    2024. június 19.

    Jó melegben és még jobb hangulatban telt a kedd délutánunk, amikor is a K&V kilenc lelkes munkatársa ecsetet ragadott, és újjávarázsolta a Gyöngyösi Állatkert megkopott kerítéseit. Ügyeskedéseinket lelkesen nyugtázta minden négylábú, szőrös, illetve tollas vagy éppen pikkelyes állatkert-lakó , így a "35 év, 35 jótett"-akciónk legújabb bevetése is sikerrel zárult.

    Bővebben

    IRU diplomát kaptak gépkocsivezetőink

    2024. június 3.

    Június 1-jén Budapesten a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete átadta az IRU diplomákat.

    Bővebben

    Sikeres HACCP felülvizsgálat

    2024. május 28.

    A K&V háza táján mindig történik valami. Múlt héten, május 22-én ismét sikeresen lezajlott a HACCP rendszerünk felülvizsgálata!

    Bővebben

    Átvettük a 80. Ford Transit Minibuszt

    2024. május 24.

    Örömmel osztjuk meg a hírt, miszerint tegnap a K&V gyöngyösi telephelyén átvettük a 80. Ford Transit Minibuszt, amivel így Magyarország legnagyobb Ford buszflottájának büszke tulajdonosai lettünk!

    Bővebben