Megosztás:

Bővül a díjköteles útszakaszok köre

2018. augusztus 23.

Szeptember 1-jétől több ponton módosul az útdíj mértékét és a díjköteles útszakaszokat szabályozó miniszteri rendelet a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) tájékoztatása szerint.

A 3,5 tonna össztömeg feletti teherjárművekre érvényes HU-GO rendszerben szeptembertől jogszabályi szinten is megjelennek azok a változások, amelyeket az úthálózat fejlesztéséből következnek. Az idén épített és átadott új utak, útszakaszok és csomópontok miatt a díjköteles úthálózaton több helyen is új elemi szakaszok bevezetésére, új szakaszhatárok kijelölésére és nyomvonal korrekcióra került sor.

Az érintett utak a következők:

3. sz. főút
4. sz. főút
5. sz. főút
8. sz. főút
14. sz. főút
15. sz. főút
21. sz. főút
36. sz. főút
40. sz. főút
41. sz. főút
45. sz. főút
472. sz. főút
47. sz. főút
53. sz. főút
62. sz. főút
77. sz. főút
85. sz. főút
86. sz. főút
445. sz. főút
471 sz. főút
813. sz. főút

A rendelet összesen 130 helyen módosul. Ennek megfelelően szeptember 1-jétől a megtett úttal arányos elektronikus díjszedési rendszerben a díjköteles úthálózat szakaszainak száma az eddigi 2449-ről 2462-re nő, a hossza pedig 6864 kilométerről 6880 kilométerre emelkedik.

Forrás: www.obu.utdij.hu

Vissza
Kapcsolódó anyagok
  • Változik az útdíj fizetési rendszer Németországban
  • Elektronikus autópályadíj-rendszert vezetett be Szlovénia
  •  

    Aktuális híreink

    COVID-19 járványhelyzet alatt is szállítunk

    2020. április 1.

    Mi azért dolgozunk, hogy mindenhova eljusson az élelmiszer, a gyógyszer és a gyógyászati segédeszköz. Kérlek segítsd munkánkat, hogy minden szállítmány célba érjen és tiszteld a gépkocsivezetőket, mert a vírussal dacolva végzik munkájukat!

    Bővebben

    Új buszok érkeztek

    2020. március 1.

    Személyszállítási flottánk 5 db 56 személyes új Iveco típusú busszal bővült.

    Bővebben

    Újabb díjat kaptunk

    2020. február 24.

    A „Fut a cég” versenysorozatba tavaly 740 cég kapcsolódott be, a céges résztvevők száma pedig meghaladta a 11 000 főt. 

    Bővebben

    Befejeződött a raktárbővítési beruházás

    2020. január 9.

    A 2018-ban elkezdett új raktárrész építése 2019 nyarán fejeződött be, az új gépek beszerzése teljes mértékben az év végére valósultak meg. 

    Bővebben

    A személyszállítás története

    2019. december 16.

    Sorozatunk záró fejezetében a világ talán leghíresebb személyszállító járműveivel ismerkedhetnek meg kedves olvasóink, melyek karakteres, piros színükkel is kicsit már az ünnepek hangulatát idézik fel nekünk…

    Bővebben

    A személyszállítás története

    2019. november 28.

    A trolibusz története A személyszállítás történetéről szóló idei sorozatunk utolsó előtti fejezetében buszra szállunk, méghozzá trolibuszra, bemutatva e sajátságos működésű jármű történetét és legérdekesebb hazai vonatkozásait. Utazzanak velünk!

    Bővebben