Megosztás:

Környezetbarát flottabővítés

2010. október 26.

A K&V Kft. ebben a hónapban 5 db DAF XF 105 vontatóval bővítette járműparkját. Az XF 410 EUR 5 EEV motorral rendelkező vontatók károsanyag-kibocsátása messze a 2009-ben életbe lépő, szigorú Euro-5 határértékek alatt van.

Az EEV, vagyis a fokozottan környezetbarát járművek (Enhanced Environmental Friendly Vehicle) komoly mércét jelentenek a kipufogógáz kibocsátás terén. A károsanyag részecske emisszió veszélyt jelent az egészségre és az emberek életminőségére. A 10 mikrométernél kisebb anyagi részecskék mélyen behatolnak a tüdőbe, és komoly egészségügyi problémákat okoznak, különösen szív-, tüdőbeteg és asztmás betegek esetében.

Éppen emiatt egyre több európai városban vezetnek be alacsony szennyezettségű zónákat, melyektől útdíj fizetéssel igyekeznek távol tartani a szennyező gépjárműveket. Az EEV járművek alkalmasak arra, hogy maximálisan csökkentsék az útdíjat és más alacsony szennyezettségű zónákba szóló belépő díjakat. Így az egyébként is gazdaságosabb üzemeltetés mellett ezzel további költségeket takarítanak meg üzemben tartójuk számára az árufuvarozás során.

A DAF SCR technológia a PACCAR motorok olyan új generációjával együtt kerül bevezetésre, melyek újabb mérföldkövet jelentenek az üzemanyag-takarékosság, megbízhatóság és élettartam terén. A motorcsalád mindegyik tagja a legkorszerűbb nagynyomású üzemanyag befecskendezési rendszernek köszönhetően a lehető legjobb hatékonyságot és legalacsonyabb károsanyag-kibocsátást nyújtja. Az új PACCAR - motorok egyikénél sincs szükség koromszűrőre a szigorú, 0,03 g/kW/óra (ETC) határérték teljesítéséhez.

Egy passzív koromszűrő beszerelésével azonban további 50%-kal csökkenthető a részecske emisszió, amely így mindössze 0,015 g/kWó lesz. Ez 25 százalékkal alacsonyabb az EEV - szabványnál! A 9,2 literes hengerűrtartalmú PACCAR EEV motor 2 gramm NOx-et bocsát ki, 0,05 gramm szén-monoxidot, 0,1 gramm szénhidrogént (mindez 1 kW/órára számítva), azaz a látható füstkibocsátása majdnem elhanyagolható. Korábban az volt az általános vélekedés, hogy ezek az emissziós értékek csak gázüzemű motorokkal érhetők el, melyek valóban közel járnak a „zéró emisszió”-hoz. A kisebb koromkibocsátás mellett a DAF EEV dízelmotorja természeténél fogva számos előnnyel rendelkezik az olyan alternatív meghajtásokkal szemben, mint a földgázüzem. Így például hatékonyabb, megbízhatóbb, hosszabb az élettartama és alacsonyabbak az üzemeltetési költségei.

Vissza
Kapcsolódó anyagok
  • Flottabővítés a K&V-nél
  •