A közlekedési tárca meghozta a döntést az elektronikus útdíjfizetési rendszer bevezetéséről. Ennek értelmében 2011-től a tehergépkocsiknak és buszoknak a megtett úttal arányos úthasználati díjat kell fizetniük.
A díjszedés a feldarabolt Állami Autópálya Kezelő leányvállalata, az ellenőrzés a Nemzeti Közlekedési Hatóság gondja lenne. A kisebb teherautók csak a sztrádákon, a nagyobbak a főutakon is fizetnének.
Az arányos díjakat számláló hálózatot a kormány két év alatt szeretné kiépíteni, és 2011. januárjától már ’élesben’ is alkalmazni.
Az elektronikus útdíjfizetés 1063 kilométer autópályán és 5237 kilométer főúton épülne ki. A személygépkocsik még évekig a matricás rendszerben használhatják a sztrádákat, de a tehergépkocsiknak és autóbuszoknak mérettől és úttól függő kilométerdíjat (26-46 Ft/km) kell majd fizetniük, a pontos összeget még nem fogadták el. Az uniós szabályoknak megfelelően a magyarországi telephellyel rendelkező fuvarozók azonban kedvezményt kaphatnak.
Működésének első fél évében több mint 33 milliárd forint pluszbevételt termelne a rendszer a költségvetésnek, végleges szolgálatba állítása után pedig évi 123-240 milliárd forintot is hozhat. További előny, hogy a matricás rendszer olcsóságát élvező, és hazánkon csak áthaladó kamionok jelentős része elkerülné a magyar utakat az ausztriai, illetve a németországi tarifákkal összevethető díjak miatt.