Mintegy 3700 milliárd forintból bővül Magyarország gyorsforgalmi- és vasúthálózata 2022-ig - jelentette ki a közlekedési infrastrukturális fejlesztésekért felelős kormánybiztos.
BővebbenA visszapillantó tükrök eltüntetésére már számtalan próbálkozást tettek különböző fejlesztők. Évtizedekkel ezelőtt is születtek már megoldások, de ezek persze még messze nem voltak olyan hatékonyak, mint amilyet a jelenlegi technológiával elő lehet állítani.
Bővebben2018 júliusától szinte az összes jelentős útvonalon útdíjat kell majd fizetnie a teherautósoknak Németországban. Az összes autópályán kívül az országban található főútvonalakat is bevonják a díjfizetési rendszerbe. Ez nem új hír, az azonban új lehet, hogy mennyit kell majd fizetni mindezért. A német közlekedési miniszter nemrégiben egy bajorországi rendezvényen megemlítette, hogy nem kívánnak különbséget tenni az úttípusok között.
BővebbenA K és V Kft. MagyarBrands elismerésben részesült a Kiváló Üzleti Márka kategóriában az idén is. 3000 pályázó/jelölt közül sikerült elnyerni a díjat.
BővebbenBár egyre több navigációs szoftver kínál valós idejű forgalomfüggő útbaigazítást, ezeket nem mindenki használja, ráadásul internetkapcsolat szükséges a szolgáltatáshoz, ami főleg külföldön tartózkodás esetén akadály lehet.
BővebbenAz engedélyezett gazdálkodók az október 13-ától hatályos jogszabálymódosítással egyszerűbb bejelentést tehetnek az elektronikus közútiáruforgalom-ellenőrző rendszerben (EKÁER) – hívta fel a figyelmet a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) közleménye.
BővebbenFelfedezőkedvű olvasóink számára összeállított, híres magyar világjárókról szóló cikksorozatunk ötödik részéhez érkeztünk.
Bővebben2016. 10. 17-én a személyszállításban résztvevő járműparkunk egy Ford Transit Minibusszal bővült, amely 17 fő szállítására alkalmas.
Bővebben2018. július 1-jétől minden egyes német főútvonalon bevezetik az útdíjkötelezettséget a 7,5 tonnát meghaladó járművek számára.
BővebbenMagyarországon a közúti áruszállítás a kétezres évek végének átmeneti visszaesése óta az egyik legdinamikusabb fejlődési potenciállal rendelkező ágazat: a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) Trendek kiadványának előrejelzése szerint ötévente 10 százalék körüli teljesítménynövekedéssel 2050-re csaknem megduplázhatja az ezredfordulón mért teljesítményét. Miközben az ágazat munkaerőhiánnyal küzd, a csúcsra járatásához szükséges technológiai fejlesztések egyre felkészültebb és képzettebb kollégákat követelnek.
Bővebben2016. szeptember 9-én átadták az Esztergom és Párkány közötti teherkompot.
BővebbenBírságra számíthatnak a túlsúlyos teherautók; jövő év első napjától a gyorsforgalmi úthálózat 89 pontján méri a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. az áthaladó gépkocsik súlyát – írja a Magyar Idők.
Bővebben