A gépjárművek növekvő száma miatt egyre nagyobbak a torlódások, amelyek már nem csak városi forgalmat, hanem az autópályákat és autóutakat is terhelik. Ezt a problémát nem lehet már megoldani autópályák szélesítésével, új autópályák, autóutak építésével. Egyetlen mód van a változtatásra: a forgalom menedzselése.
BővebbenMilyen tényezők hajtják fel a fogyasztást a közúti forgalomban! Az elégtelen infrastruktúra, a hiányos forgalomirányítás, a hibás járműkonfiguráció, a nem megfelelő karbantartás és a rossz vezetési stílus mind jelentősen növelhetik a fogyasztást. A mérések megerősítették a VDA (Verband der Automobilindustrie) adatait, miszerint egy negyventonnás szerelvény pillanatnyi fogyasztása megháromszorozódhat, ha egy kilométeren belül kétszer meg kell állnia, ahelyett, hogy 50 km/órával átgurulna. Márpedig, az utak csekély átbocsátóképessége és balesetek miatt, napról-napra előfordulnak dugók. Emiatt lenne nagy jelentősége a jó forgalomszervezésnek.
BővebbenPontosan 19,44 Liter gázolajat fogyasztott 100 kilométerenként a 40 tonnás Mercedes-Benz Actros pótkocsis szerelvény, azaz száz árutonna-kilométerre vetítve kevesebbet 0,8 liternél - ez az eredménye a 12 728, 94 kilométeres rekordfutamnak. Ezzel a hivatalos megfigyelők előtt végrehajtott akcióval bekerült a Guiness világrekordok könyvébe, mint a leghatékonyabb 40 tonnás tehergépkocsi.
BővebbenGeneral Motors bejelentette, hogy a jövőben maga tervezi és gyártja az elektromos és a hibrid-elektromos járművekbe szánt motorokat. A tervek szerint az első saját tervezésű elektromos motorok 2013 környékén jelennek meg.
BővebbenCégünk tovább bővítette járműflottáját 5 db nyergesvontatóval. A DAF FT XF 105.41 típusú vontatók megérkeztek, és a szükséges dokumentációs feladatok elintézést követően már teljesítik első feladataikat Európában.
Bővebben2010. január elsejével fontos változások történtek a műszaki vizsgáztatás és zöldkártya érvényesítés rendjében. Továbbá ellentmondásos hírek keringtek az eredetvizsga ügyében is. Nézzük pontosan mit is ír elő a jelenlegi rendelet.
BővebbenA történelmi Magyarország területén való barangolásunk mai fejezetében egy kihagyhatatlan sétára invitáljuk kedves olvasóinkat. Olyan vidékre kalandozunk el, amely a hajdan volt időkben egyet jelentett a gazdagsággal és a zordon körülmények ellenére is az életrevalósággal.
Fedezzük fel együtt a bányavárosok szépségeit!
A tavalyi évhez képest idén ezerrel csökkent a hazai közúti fuvarozó vállalkozások száma, a szektor teljesítménye pedig 6 százalékot esett vissza. A beharangozott gazdasági élénkülés ellenére a fuvarozásban még mindig válsághelyzet tapasztalható.
BővebbenMárciustól 7-8 százalékkal drágulhatnak az autópálya-matricák, a jelenlegi legolcsóbb, 4 napos matrica ára pedig várhatóan 24 százalékkal emelkedik. A díjemelés mértéke mindegyik járműkategóriát érinti, de nem egyforma mértékben.
BővebbenAz Országos Rendőr-Főkapitányság nyilvánosságra hozta a 2009-es esztendő legfontosabb és legérdekesebb közlekedésrendészeti statisztikáit.
BővebbenA K&V idén is bekerült Heves megye vállalkozásainak legjobb ötvenje közé. A megyei Top 50 kiadványban cégünkről megjelenő cikk röviden beszámol a K&V 20 évvel ezelőtt kezdődő történetéről, és arról is, hogy hogyan éltük meg nemzetközi fuvarozó vállalatként a gazdasági válság évét.
BővebbenA ’régi’ Magyarország területén való utazásunkat a Felvidékről indítjuk, melynek első állomásaként Trencsén vidékét fedeztük fel. A környéken található sok impozáns vár valamelyikére eső választás latolgatása közben egy igazi zsákútra érkeztünk, amibe azonban egyáltalán nem volt kár belefutni: az út végén ugyanis egy mesébe illő mézeskalács falucskára bukkantunk.
Bővebben