Megosztás:

A világ legtakarékosabb széria-teherautója

2010. március 4.

Pontosan 19,44 Liter gázolajat fogyasztott 100 kilométerenként a 40 tonnás Mercedes-Benz Actros pótkocsis szerelvény, azaz száz árutonna-kilométerre vetítve kevesebbet 0,8 liternél - ez az eredménye a 12 728, 94 kilométeres rekordfutamnak. Ezzel a hivatalos megfigyelők előtt végrehajtott akcióval bekerült a Guiness világrekordok könyvébe, mint a leghatékonyabb 40 tonnás tehergépkocsi.

A hét napig, éjjel-nappal tartó rendezvény során a 25 tonnányi hasznos terheléssel megrakott, széria-kivitelű Actros 80 km/órás átlagsebességgel robogott a Nardói próbapályán, bizonyítva, hogy a fuvarozás világában már ma is realitás az "egyliteres autó". Ez nem csak az emelkedő gázolaj-árral küszködő fuvarozóknak érdekes, hanem a környezet szempontjából is, hiszen az új Mercedes-Benz Actros CO2-emissziója mindössze 20,5 gramm volt árutonna-kilométerenként (g/tkm). (Összehasonlításul: a mindmáig nem megvalósult "egyliteres autó" adata 53 g/tkm lenne, a máig bevezetett hibrid-személyautóké pedig 297 g/tkm.) A nehéz nyerges szerelvény még a valóságos közlekedésben is sokkal előnyösebb: fogyasztása 30-35 liter, emissziója 30-37 g/tkm. Az új Actros fogyasztását tovább csökkenti a szériában beépített Mercedes PowerShift robotváltó, a számítógépes kompresszorvezérlés és a szabályozott vízpumpa.
Ezzel párhuzamosan egy összehasonlító járművel folytatott mérések tárták fel, hogy milyen tényezők okozzák a fogyasztáskülönbségeket Európa útjainak mindennapi közlekedésében.
Vissza