A jövő évi átálláson az Euro6-os normára minden gyártó gőzerővel dolgozik. Minden jelentős vállalat bemutatta már az ehhez a környezetvédelmi normához igazodó motorját, legtöbbjük mindjárt új modellt is prezentált a váltásnál, de egy alapos ráncfelvarrás volt a minimum, hogy megkülönböztethető legyen az újdonság.
A változás jelentős, a jelenlegi Euro5 előírással összehasonlítva az új szabvány a nitrogén-oxidok kibocsátásának 77%-os, míg a koromrészecskék kibocsátásának 66%-os csökkentését követeli meg. A DAF egy teljesen új XF-et mutatott be az Euro6-os váltás apropóján, melynek sorozatgyártását április 3-án kezdték meg. A DAF körülbelül egymilliárd eurót fordított a teljesen új, Euro 6-os járműkínálatának kifejlesztésére, valamint a hollandiai Eindhovenben és a belgiumi Westerlóban működő gyárainak az új generációjú tehergépkocsikra való felkészítésére. Ez a vállalat történetének eddigi legnagyobb projektje. A gyártás megkezdésének pedig különleges díszvendége volt, nem más, mint a holland király személyesen.