Hamarosan reálissá válik az autósok számára Budapest elkerülésének a lehetősége, ugyanis őszre elkészül a Megyeri híd és az M0-s régóta várt, a 4-es utat az M3-as autópályával összekötő szakasza. A teljes körgyűrűre azonban több mint tíz évet kell még várni.
Ősszel adná át a tervek szerint a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) a 62 milliárd forintért elkészülő új M0-s Duna-hidat, ami jelentős mértékben tehermentesítené a fővárosi hidakat.
Az átkelőn naponta 58 ezer gépjármű haladna át, ami az Árpád híd 130 ezres forgalmát százezerre csökkentené, illetve mérséklődhetne a Margit híd és a Szentendrei út forgalma is. Persze csak később, hiszen a Megyeri híd átadása után rögtön lezárják felújítás miatt a Margit hidat.
Az érvényben levő környezetvédelmi engedély szerint viszont az új hidat csak a Szentendrét és Szigetmonostort összekötő átkelő megépítésével együtt lehetne forgalomba helyezni. Utóbbinak viszont még a pontos helye sincs meg. Amíg nincs meg a híd végleges helye, a tervezés sem indítható meg. Az építkezés előkészítésének ideje még öt-hat, a kivitelezés két esztendőbe telne.
A Megyeri híd forgalomba helyezési engedélyét a közlekedési hatóság adja ki. Október elejétől azonban Remélhetőleg még a szigetmonostori átkelő megépítése nélkül is használhatják az M0-s északi részét az autósok egy ideiglenes engedéllyel.
Szintén még az év vége előtt átadják az M0-s keleti szektorát, a 4-es főúttól az M3-as autópályáig (26,5 km). Ezzel az M1, M7 vagy M5, illetve a főutak felöl az M3-as felé tartóknak nem kell behajtaniuk Budapestre, jelentősen csökkentve a Hungária körút forgalmát.