A tiltakozások ellenére a német kormány engedélyezné az óriás a 25 méter hosszú, akár 60 tonnás óriáskamionok megjelenését a német utakon. A kísérleti időszak januárban indulna.
Az Európa szerte érvényben lévő szabály szerint maximum 40 tonna össztömegű tehergépjárművek közlekedhetnek az utakon. A berlini szövetségi kormány azonban januártól engedélyezni szeretné a megakamionok közlekedését, egyelőre csak kísérleti jelleggel. Egy óriskamion ugyanis 20%-kal több árut képed elszállítani mint jelenlegi legnagyobb kamionok.
A kísérleti időszak alatt a jelenlegi tervek szerint 100-150 mega közlekedne Németországban, és a mostani legnagyobb járműveknél hat méterrel hosszabb kocsikat egyelőre legfeljebb 44 tonnára engedik megterhelni, hogy biztosan elkerüljék az utak és a hidak károsodását.
A környezetvédők mellett a német autóklub, az ADAC is ellenzi a 60 tonnás terhelést, mert félti az úthálózatot. Szóvivője azonban úgy nyilatkozott, hogy tudják, a kísérletet nem képesek megakadályozni. Annyit azonban szeretnének elérni, hogy ne csak az autópályákra korlátozzák a próbaüzemmódot, hiszen a kisebb utakon derülhet ki igazán, jár-e komoly károkkal a megajárművek megjelenése.
A K&V négy alapvető üzletágra építi tevékenységét, amelyek között a belföldi fuvarozás fontos szerepet kap: ez a szektor szorosan összefonódik nemzetközi fuvarozási szolgáltatásunkkal, valamint innovatív raktárainkkal, melyekkel így egy integrált logisztikai hálózatot alkot megbízó partnereink legnagyobb megelégedésére.
BővebbenA K&V hosszú ideje elkötelezetten igyekszik csökkenteni karbonlábnyomát, hogy kevésbé terheljük a környezetünket. Fontosnak tartjuk, hogy gyermekeink, unokáink egy élhetőbb világban nőjenek fel, és segítsünk munkatársainknak az energiaválság idején is spórolni, anélkül hogy otthonuk kellemetlenül hideg vagy túl meleg lenne.
BővebbenMúlt héten a gyöngyösi Arany János Általános Iskola 6. osztályos tanulói látogattak el hozzánk a Pályaorientációs nap keretében.
BővebbenÚjabb, izgalmas fejezethez érkeztünk a K&V fenntarthatósági törekvéseiben: tegnap egy Volvo FL100% elektromos hajtású, 16 tonnás tehergépjárművet vettünk át egy hónapos tesztelésre a Volvo Hungária Kft-től.
BővebbenEz az üzenet fogadja a látogatókat leányvállalatunk, a Bestpallet megújult weboldalán.
Bővebben