Év végéig elkészül az M43-as autópálya Szegedet elkerülő, Makóig tartó szakasza, ami azt jelenti, hogy aktuálissá válik az a kérdés, mely szerint Szegedről kitilthatóak lesznek a nagyobb tehergépjárművek.
A Szegeden átzúduló kamionáradat megfékezésének egyetlen egy lehetősége az M43-as autópálya megépítése volt. Egy önkormányzat számára jogszabályok alapján akkor van lehetőség átmenő-, kamionforgalmat szabályozni, ha van elkerülő út. A Szegeden áthaladó tehergépjárművek nagy része tranzitforgalomnak számít, így a város számára megnyílik a lehetőség, hogy helyi szabályozást vezessen be, mellyel óriási mértékben tehermentesítheti útjait, és javíthatja az ott élők életkörülményeit.
A város útjainak két fenntartója van. A főutak, sugárutak és a Nagykörút állami fenntartásúak, az összes többi pedig önkormányzati. Ez azt jelenti, hogy az új közlekedési rendet akkor lehet bevezetni, ha a Magyar Közút és az önkormányzat összehangolt, egységes közlekedési koncepciót fogad el arról, hogy kik használhatják ezeket az utakat. Az előkészületi munkák már lezajlottak, a Közút és az önkormányzat elképzelései azonosak. A város a fuvarozók képviseletében a Gazdasági Kamara, a Környezetgazdálkodási Kht. és a rendőrség véleményét is kikérte a projekt kidolgozásakor.
Számítások szerint napi 2200 kamion szeli át a várost és a Magyar Közút adatai azt mutatják, hogy ennek 90%- a tranzit, tehát a pálya megépülését követően elkerüli majd a várost. Ami tehát szabályozás alá kerül, az a maradék 10%, vagyis körülbelül 200- 300 teherautó, melyek célforgalomként érkeznek a városba.
A most elkészült vitaanyag három módon korlátozza a közlekedést. A 15 tonnánál nehezebb járművek nem hajthatnak be a városba este hat és reggel hat óra között. Nagykörúton belül mindezt 7,5 tonnában korlátoznák, míg a Kiskörút és a Belvárosi Híd esetében már a 3,5 tonnás járművekre is vonatkozna a szabályozás.
Botka László polgármester hozzátette, hogy előfordulhat olyan méltányolható gazdasági igény, amit a városnak el kell fogadnia, ezért a következő hetekben kidolgozzák azt a rendszert, amelynek igénylése a jövőben a lehető legkisebb adminisztratív terhet jelenti majd az adott cégek számára.
Ma megállapodás született arról, hogy a teljes úthálózatra vonatkozó terveket Szeged város készíti el, a tanácskozáson meghatározták az ehhez szükséges irányelveket, döntöttek az egységes szabályozásról is. A hatálybalépés napja, az autópálya átadásának másnapja, vagyis legkésőbb 2011. január 01-e.
A polgármester hozzátette, hogy ebben a kérdésben számít konfliktusokra, de minden érintett céggel egyeztetnek majd. Semmilyen jól működő céget nem kívánnak ellehetetleníteni, ezért is dolgozták ki az egyedi engedélyeztetési rendszert.
Újabb elismerés a K&V számára: immár 9. alkalommal nyertük el a MagyarBrands Kiváló Üzleti Márka címet!
BővebbenÚgy tűnik, az idei ősz a tesztelés évszaka a K&V flottánál... Már egy hónapja nyúzzuk a Volvo AERO nyergesvontatót, és eddig nagyon elégedettek vagyunk az üzemanyag-hatékonyságával. Izgatottan figyeljük a további eredményeket, hogy biztosak legyünk: jó választás lehet a jövőben, a fenntarthatóbb jövőért.
BővebbenMeleg szívvel gondolunk vissza a csodás múlt hétvégére, amikor a Mátrai Szüreti Fesztiválra nyerges vontatónkkal kitelepülve rengeteg fantasztikus emberrel találkozhattunk.
BővebbenA K&V idén is aktívan segítette a Végtaghiányos Gyermekekért Alapítvány munkáját: múlt szombaton autóbuszunkkal gondoskodtunk róla, hogy a gyermekek Budapestről Pécsre, majd vissza utazhassanak, és részt vehessenek egy különleges programon.
BővebbenA Halápi Ranch gyors segítségért kiáltott: a közelgő áradás veszélyezteti lovaikat és takarmányukat, mi pedig azonnal léptünk.
BővebbenBüszkén jelentjük, hogy a K&V Logistic Solutions idén elnyerte a K&H Családi Vállalatok Kiválósági Díját a Sikeres Generációváltás kategóriában.
Bővebben