Megosztás:

Fagyós tippek autósoknak

2012. február 14.

Az utóbbi hetek szokatlan hidege kemény igénybevétel az autóknak, nem véletlenül járt már ebben a dermesztő fagybn sok autós úgy, hogy nem nyílik a jármű autója, vagy rosszabb esetben a motor nem indul...És ezek mellett a a hó és jégkaparás már csak egy rutin feladat.

Ha lemerült az akkumulátor

Annak, ha a motor nem indul be, számos oka lehet, leggyakrabban természetesen az akkumulátor mondja fel a szolgálatot. A kemény hideg nem tesz jót az áramforrásnak, ráadásul az átfagyott motort megforgatni a dermedt olaj miatt az önindítónak is nehezebb, ezért több áramot igényel a gyengélkedő akkumulátortól: az eredmény gyakran éppen átforduló motor, amely az induláshoz azonban kevés. Javíthatunk a helyzeten, ha a kuplungot kinyomva tartjuk önindítózásnál, így legalább a váltóolajat nem kell forgatnia az elektromos motornak.
Ha nem indult be a járgány, két megoldás maradt a kellemetlen probléma megoldására. Először is egy másik, már járó motorú autóról kábelek segítségével áramot vezetünk a kocsinkba, hétköznapi nyelven bebikázzuk, esetleg választhatjuk a behúzást vagy a betolást is. Ez utóbbi ugyanakkor automata autók esetén lehetetlen, dízeleknél pedig nem igazán ajánlott a motorban lévő hatalmas kompresszió miatt. Természetesen ha lejtőn állunk, a bikázás felesleges, gurítsuk meg az autót, aztán próbáljuk beindítani a motort.

A bikázásra számos tipp létezik, de legbiztonságosabb a kézikönyv szerinti eljárás alkalmazása:

Bajban a hűtőfolyadék

Az elgyengülő telep megakadályozza a motor beindítását, de ennél súlyosabb következményekkel járhat a hűtőfolyadék megfagyása. Ha ősszel elmaradt, benzinkutakon legalább most érdemes megméretni a hűtőközeg fagyáspontját. Mínusz 30 fokig legyen jó, mert a jég szétfeszítheti a motort, ha pedig jégdugó keletkezik a rendszerben, attól felforrhat a hűtővíz, károsodhat a hengerfejtömítés és a hengerfej.
A párától az ajtóhoz fagyhat gumitömítés
Baj lehet a fémhez fagyó ajtótömítésekkel, de ez megelőzhető. Elég a kédereket megtisztítani, majd áttörölni gyógyszertárban beszerzett glicerinnel vagy befújni szilikonos spray-vel. Jó hír, hogy a gázolaj dermedésétől, a paraffin kiválásától nem kell tartani, a töltőállomásokon kapható gázolajnak bírnia kell a mínusz 20 fokos hideget is.
Ezekben a napokban különösen fontos, de a teljes téli időszakra igaz, hogy legyen az autónkban jégkaparó, jégmentesítő spray, hóseprű, meleg hálózsák és nem távirányítós, kulccsal nyíló zár esetén a zsebünkben zárolajzó jégoldó.

Vissza

 

Aktuális híreink

IRU diplomát kaptak gépkocsivezetőink

2024. június 3.

Június 1-jén Budapesten a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete átadta az IRU diplomákat.

Bővebben

Sikeres HACCP felülvizsgálat

2024. május 28.

A K&V háza táján mindig történik valami. Múlt héten, május 22-én ismét sikeresen lezajlott a HACCP rendszerünk felülvizsgálata!

Bővebben

Átvettük a 80. Ford Transit Minibuszt

2024. május 24.

Örömmel osztjuk meg a hírt, miszerint tegnap a K&V gyöngyösi telephelyén átvettük a 80. Ford Transit Minibuszt, amivel így Magyarország legnagyobb Ford buszflottájának büszke tulajdonosai lettünk!

Bővebben

Megjelent az első negyedéves közúti fuvarozási árindex

2024. május 17.

Drágult a fuvarozás. Az első negyedéves infláció négyszeresével nőttek a közúti fuvarozás költségei, ami biztosan meg fog jelenni a fogyasztói árakban is – áll a DigiLog Consulting stratégiai tanácsadócég által közzétett, 2024. I. negyedéves közúti fuvarozási árindex (KFX 24Q1) iparági elemzésben. 

Bővebben

Sikeres audit a K&V-nél

2024. május 16.

Múlt héten sikerrel teljesítettük az ISO 9001:2015 Minőségirányítási és az ISO 14001:2015 Környezetközpontú irányítási rendszerek első felügyeleti auditját. Büszkén jelentjük, hogy Markazon, Gyöngyösön és Fóton is minden követelménynek megfelelünk!

Bővebben

Csak egy "kör"

2024. május 8.

A K&V Kft. csapata ismét körbe futotta a Balatont a 18. NN Ultrabalaton versenyen.

Bővebben