Megosztás:

Vége a száguldásnak a német autópályákon

2012. április 23.

Választási győzelme esetén 120 km/h-ás sebességhatárt vezetne be Észak-Rajna-Vesztfáliában az SPD és a Zöld párt. A biztonság mellett a környezetvédelemmel indokolják a drasztikus korlátozás tervét.

Hamarosan megszűnhet a világhírű német autópálya-hálózat egyik legnagyobb vonzereje, a többezer kilométernyi sebességkorlátozás nélküli szakasz. Észak-Rajna-Vesztfália tartományban jelenleg választási kampány zajlik. A felmérések szerint biztos többséget szerez majd az SPD és a Zöld párt koalíciója, akik ígéretet tettek, hogy győzelmük esetén, a tartomány összes autópályáján 120 km/h-ás sebességkorlátozást vezetnek be, később pedig lobbizni fognak azért, hogy egész Németországban megszüntessék a felszabadított szakaszokat.

Ezzel tennék biztonságosabbá és környezetbaráttá a német utakat, de az autósok többsége ezzel nem ért egyet, ami érthető, hiszen a világon már csak kevés olyan hely létezik, ahol tetszőlegesen megválasztott sebességgel lehet haladni. Valójában Németországban sincs így, hiszen az ajánlott sebesség minden esetben a 120 km/h, de - bizonyos szakaszokon - saját felelősségére bárki hajthat akár 300 km/h-val is. Egy esetleges baleset során pedig annak megfelelően bírálják el a sofőr vétkességét, hogyan választotta meg a sebességet.

A német hatóságok mindent megtesznek azért, hogy minimálisra csökkentsék a kockázatot. Az utakat úgy építették meg, hogy a kanyarok íve és a pálya dőlésszöge is ideális legyen, gondoskodtak a megfelelő vízelvezetésről és az úttestet - beleértve a környezetét is - rendszeresen karbantartják, az autópályarendőrség pedig folyamatosan ellenőrzi a közlekedők magatartását, különös figyelemmel a jobbra tartásra.

A német baleseti statisztikákból látszik, hogy a nagyobb szabadság miatt nem történik több baleset, mint Európa 120-130 km/h-ra korlátozott útjain. A nagyobb sebességgel haladó autók valóban jobban szennyeznek komótosan haladó társaiknál, de felmerül a kérdés, hogy megéri-e feláldozni Németország egyik nemzeti jelképét a szén-dioxid kibocsátás ilyen szintű mérsékléséért. Észak-Rajna-Vesztfáliában 4400 km autópálya van, ebből 1200 km jelenleg is a 120 km/h-ás zónához tartozik.

Forrás: origo.hu

Vissza

 

Aktuális híreink

IRU diplomát kaptak gépkocsivezetőink

2024. június 3.

Június 1-jén Budapesten a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete átadta az IRU diplomákat.

Bővebben

Sikeres HACCP felülvizsgálat

2024. május 28.

A K&V háza táján mindig történik valami. Múlt héten, május 22-én ismét sikeresen lezajlott a HACCP rendszerünk felülvizsgálata!

Bővebben

Átvettük a 80. Ford Transit Minibuszt

2024. május 24.

Örömmel osztjuk meg a hírt, miszerint tegnap a K&V gyöngyösi telephelyén átvettük a 80. Ford Transit Minibuszt, amivel így Magyarország legnagyobb Ford buszflottájának büszke tulajdonosai lettünk!

Bővebben

Megjelent az első negyedéves közúti fuvarozási árindex

2024. május 17.

Drágult a fuvarozás. Az első negyedéves infláció négyszeresével nőttek a közúti fuvarozás költségei, ami biztosan meg fog jelenni a fogyasztói árakban is – áll a DigiLog Consulting stratégiai tanácsadócég által közzétett, 2024. I. negyedéves közúti fuvarozási árindex (KFX 24Q1) iparági elemzésben. 

Bővebben

Sikeres audit a K&V-nél

2024. május 16.

Múlt héten sikerrel teljesítettük az ISO 9001:2015 Minőségirányítási és az ISO 14001:2015 Környezetközpontú irányítási rendszerek első felügyeleti auditját. Büszkén jelentjük, hogy Markazon, Gyöngyösön és Fóton is minden követelménynek megfelelünk!

Bővebben

Csak egy "kör"

2024. május 8.

A K&V Kft. csapata ismét körbe futotta a Balatont a 18. NN Ultrabalaton versenyen.

Bővebben