A Hungarotruck egy DAF XF 460 Super Space Cab típusú vontatót adott át cégünknek tesztelésre.
A vontató különlegessége az abroncsnyomás-kijelzés, DIP és DPA továbbfejlesztése és a prediktív sebességtartás.
Az abroncskijelzés funkció jelzi, hogy egy abroncs ereszthet. A kerékfordulatszámok összehasonlításával működik. A rendszer a DIP kijelzőn megjelenő jelzéssel figyelmezteti a járművezetőt, hogy elháríthassa a hibát.
A továbbfejlesztett DIP és DPA kijelző. Szervizinformációk a DIP kijelzőn jelennek meg. A szervizinformációk megjelenítése gondoskodik az időszerű szervizelésről, ami nagyobb rendelkezésre állást eredményez. A rendszer a szerviz szükségességéről a következő szervizinformációk DIP kijelzőn való megjelenítésével tájékoztatja a járművezetőt:
- a következő szerviz dátuma és futásteljesítménye a menüben található. Akkor jelenik meg a szervizjelző, amikor a szerviz 6000 km-en és/vagy 14 napon belül esedékes
- számos figyelmeztetés jelenik meg, amikor a futásteljesítmény és/vagy dátum szerinti szerviz késik. Ezek a figyelmeztetések csak a gyújtáskapcsoló be-/kikapcsolásánál jelennek meg, út közben nem
- az emlékeztetőt DAVIE használatával lehet kikapcsolni, 10000 km vagy 28 nap késés után, vagy manuálisan a menüből
Prediktív sebességtartás
Az adaptív automatikus sebességtartás (ACC) és a lejtmeneti sebességszabályozás segíti a járművezetőt, hogy hatékonyan és erőlködés nélkül jó átlagsebességet tudjon tartani dimbes-dombos úton is. Ezek a rendszerek mind az út meredeksége alapján működnek, és még a közvetlenül előttük lévő változásokat sem látják előre. Ennek a hátránynak a megszüntetésére a megoldás a prediktív sebességtartás.
A prediktív sebességtartás (PCC) a GPS technológián alapszik. A részletes térképadatok alapján tudható, hogy milyen vezetési körülmények várnak a járműre. Az út lejtésében várható változások felmérése alapján a PCC az üzemanyag-takarékosság érdekében felülbírálhatja a sebességtartás beállított értékét, módosíthatja az AS Tronic sebességváltó fokozatváltási stratégiáját, és EcoRoll műveleteket kezdeményezhet. A normál hosszú távú alkalmazásoknál az üzemanyag-megtakarítás körülbelül 1,5%. Dombos úton a megtakarítás akár 4% is lehet.
Hogyan takarít meg üzemanyagot a prediktív sebességtartás? A jármű előtt álló út felmérése alapján a prediktív sebességtartás az alábbi módokon avatkozhat be:
Sebességtartás és lejtmeneti sebességszabályozás beállításai.
Ideiglenesen magasabb vagy alacsonyabb járműsebesség engedélyezése az egész úton elfogyasztott üzemanyag mennyiségének csökkentésére.
• a jármű sebességének csökkentése közvetlenül egy emelkedő vége előtt
• a jármű sebességének a sebességtartásban beállított érték fölé engedése egy újabb kapaszkodó megkezdése előtt
• a jármű sebességének a beállított lejtmeneti sebesség fölé engedése egy meredek lejtő végénél
AS Tronic fokozatváltási stratégiája (prediktív fokozatváltás)
Üzemanyag-megtakarítás alacsonyabb motorfordulatszám miatt.
• felkapcsolás, ha a következő fokozatban a gyorsulás elegendő a domb tetejének eléréséhez
• felkapcsolás letiltása a rövid lejtőkön (várható visszakapcsolás a következő kapaszkodó előtt)
• szükségtelen visszakapcsolás letiltása közvetlenül a dombtető elérése előtt (várható felkapcsolás a lejtőn)
EcoRoll
A GPS és a térképadatok alapján az EcoRoll jobban hozzáállítható az út meredekségéhez, a következő útszakasz magasságkülönbségeihez, ami hatásosabb EcoRoll funkciókat, és így további üzemanyag-megtakarítást eredményez.
A karácsony a szeretet ünnepe, amikor fontos, hogy odafigyeljünk azokra is, akik az év során sajnos szűkölködnek. A K&V-nél évek óta hagyománya van, hogy munkatársaink révén karácsonykor cipősdobozokban ajándékokat gyűjtünk a rászoruló gyerekeknek.
BővebbenPéntek este a K&V Mikuláskamion-rajzpályázat díjátadóján a Mikulás logisztikai kalandjai életre keltek – méghozzá színpadon és rengeteg mosollyal! Idei pályázatunkra 374 fantasztikus alkotás érkezett, és az általános iskolás gyerekek kreativitása egyszerűen lenyűgözött minket (és a Mikulást is, aki azt mondta, ennyi szuper logisztikai ötletet még a Lappföldön sem látott!). A téma: hogyan jut el a Mikulás a világ minden tájára a K&V kamionjainak segítségével. Hát, a rajzok alapján biztosak vagyunk benne, hogy nincs ajándék, ami a pótkocsiban maradna!
BővebbenVarga Bálint ügyvezetőnk részt vett a Szállítmányozás 2024 konferencia kerekasztal-beszélgetésén, ahol az idei év kihívásait és eredményeit értékelte, valamint megosztotta a K&V 2025-re vonatkozó terveit.
BővebbenA Mátrai Erőmű Búvárklub már 50 éve mutatja meg, mit jelent a sport iránti elkötelezettség és a kitartás ereje. Nagy öröm számunkra, hogy a K&V is időről időre hozzájárulhat a klub sikereihez. Az utánpótlás-nevelésben kulcsszerepet játszó egyesület 160 tagot számlál, köztük 77 gyerektehetséget, akiket mi, a K&V, pro bono szállítunk a különböző országos bajnokságokra és eseményekre.
BővebbenMúlt szerdán nagy örömünkre ellátogatott hozzánk Michiel Kuijs, a DAF Trucks NV European Sales Directora, valamint Ferenc Ujszaszi és Attila KISS, a DAF Hungary Kft. ügyvezető igazgatója és kereskedelmi igazgatója.
BővebbenNagy a tesztjármű-forgalom a K&V háza táján, ezúttal egy 100%-ban elektromos Volvo Electric FM vontató járt nálunk terheléses menetpróbán.
Bővebben