Németország teherautósai már nagyban készülnek az útdíjjal kapcsolatos október 1-jei változásokra. Az ősz közepétől ugyanis nemcsak további 1100 kilométernyi főútvonal kerül be a fizetős rendszerbe, hanem leviszik a súlykorlátot 7,5 tonnára, így a kisebb teherautóknak is díjkötelesekké válnak. Az ebbe a kategóriába tartozó járművek nem feltétlenül fogják nap mint nap a fizetős utakat járni.
Ettől függetlenül az útdíjat behajtó Toll Collect cég arra számít, hogy az egyszerűség kedvéért a nagy részük mégis fog tőlük vásárolni fedélzeti egységet (OBU) a költségek rendezésére. Az új szabály nagyjából 250 ezer járművet érint, ebből 160 ezer belföldi, azaz német teherautó. A Toll Collect szerint ebből 205 ezer náluk fog regisztrálni és nagyjából 143 ezren fognak OBU-t vásárolni. Mivel ezek beszerelése bizonyos időt igénybe vesz és mindenkit nem fognak tudni kiszolgálni az utolsó pillanatban, ezért a Toll Collect már akcióba lendült és felhívta a figyelmet arra, hogy nem árt előre felkészülni. Ennek köszönhetően a becsült jelentkezők egyharmada már most rendelkezik a szükséges eszközzel az októberi starthoz. Júliusig egész pontosan 866 ezer OBU-t adtak ki, díjköteles teherautóknak, a cégnél pedig több, mint egymillió felhasználót regisztráltak. A nagy kérdés persze az, hogy mennyi haszna származik majd a német kormánynak az emelésből. Mivel ezzel egyidejűleg a nagyobb kategóriákban, egyes környezetvédelmi besorolásoknál csökken a kilométerdíj, nem állítható, hogy a változás tiszta nyereséget hoz majd. A közlekedési miniszter éppen ezért nem is nyilatkozott ezzel kapcsolatban, német sajtóértesülések szerint azonban nagyjából 380 millió euró pluszbevétellel számolhat majd a költségvetés.
Forrás: www.kamionhirek.hu
Varga Bálint ügyvezetőnk részt vett a Szállítmányozás 2024 konferencia kerekasztal-beszélgetésén, ahol az idei év kihívásait és eredményeit értékelte, valamint megosztotta a K&V 2025-re vonatkozó terveit.
BővebbenA Mátrai Erőmű Búvárklub már 50 éve mutatja meg, mit jelent a sport iránti elkötelezettség és a kitartás ereje. Nagy öröm számunkra, hogy a K&V is időről időre hozzájárulhat a klub sikereihez. Az utánpótlás-nevelésben kulcsszerepet játszó egyesület 160 tagot számlál, köztük 77 gyerektehetséget, akiket mi, a K&V, pro bono szállítunk a különböző országos bajnokságokra és eseményekre.
BővebbenMúlt szerdán nagy örömünkre ellátogatott hozzánk Michiel Kuijs, a DAF Trucks NV European Sales Directora, valamint Ferenc Ujszaszi és Attila KISS, a DAF Hungary Kft. ügyvezető igazgatója és kereskedelmi igazgatója.
BővebbenNagy a tesztjármű-forgalom a K&V háza táján, ezúttal egy 100%-ban elektromos Volvo Electric FM vontató járt nálunk terheléses menetpróbán.
BővebbenKözeleg az év vége, de a K&V-nél már a 2025-ös járműbeszerzések vannak terítéken.
BővebbenAz elismerés számunkra különösen fontos, hiszen a beneFit Prize a vállalati jóllét és gondoskodó munkahelyi kultúra díja, amivel olyan cégeket tüntetnek ki, amelyek példaértékű munkavállalói környezetet teremtenek.
Bővebben