A kormány szerint a 89 ellenőrzési pontból álló hálózat, amit tavaly október óta építenek országszerte minden korábbi ellenőrzés hatékonyságát felülírja majd.
A tehergépkocsik mellett a személyautók súlyellenőrzésére is alkalmas, és ha szükséges, utóbbiak üzembentartóit is akár 500.000,- Forintos bírsággal büntető kapuhálózatból 10 helyszínen már befejezték a kivitelezési munkákat, ebből 9 hitelesítését jelenleg is végzik. Egy helyen, Ács közelében már tesztüzemben működik a járművek kontrollja.
A 89 mérőhelyből 74 az útdíj-ellenőrzési (UD) rendszerhez tartozó kapukra épül, kettőt VJT-portálra (változtatható jelzésképű tábla) szerelnek, a maradék 13 kontrollpontnak pedig teljesen új tartószerkezetet állítanak az utak fölé. A járműveket figyelő és azonosító kamerák csak egyik elemei lesznek a rendszernek, minden egyes helyen szenzorokat építenek az útburkolatba, valamint felállítanak egy „központi hatósági ellenőrző rendszert”, ehhez futnak be a mérőpontokról az adatok.
Összesen 29,9 milliárd forintot költ a projektre a költségvetés. Nagy pénz, ráadásul az utolsó fillérig hazai forrásból, ám a kormányzat szerint minden forintot megér, mert akiket várhatóan 2018 januárjától ezen keresztül büntetnek, éves szinten ennél több kárt okoznak.
Az NFM szerint a magyar utakon futó kamion és teherautó-állomány 8-10 százaléka túlterhelt, nagy része valószínűleg külföldi.
A Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszerre (TSM) nevezett a kormányzat miatt három fő ok miatt van szükség:
– a közlekedésbiztonság javítása,
– az úthálózat védelme,
– a jogkövető fuvarozók versenyegyenlőségének biztosítása.
Fokozott mértékben károsítják az utakat a túlterhelt tehergépjárművek, ráadásul ezek baleseti kockázata is nagyobb a bizonytalanabb manőverezhetőség, de különösen a hosszabb fékút miatt. Kiemelt szempontnak nevezik a versenyegyenlőséget is: a túlsúllyal nagyobb haszonnal közlekedtetett járművek rontják a jogkövető vállalkozások piaci helyzetét.
Működési elv
Az aszfaltba épített szenzorok menet közben megmérik a sztrádák és nagyobb forgalmú főutak sávjában haladó járművek súlyát, a kamerák pedig fényképet készítenek róluk, majd a rendszámfelismerő beazonosítja a kategóriájukat, tengelyszámukat, minden lényeges adatukat, még a sebességüket is. Pár másodperc alatt kiderül, hogy ki közlekedik szabálytalanul. Akinél ezt érzékeli a rendszer, azonnal riasztja a legközelebbi ellenőregységet, ők megállíthatják a járművet, sőt visszatarthatják a bírság megfizetéséig és „a túlterheltség megszüntetéséig”. Megkérdeztük, hogy utóbbinál hová pakolja fölös terhét a kamionos, a minisztérium szerint ezt a jármű vezetőjének kell megszerveznie.
Arra is lesz példa bőven, sőt, hogy nem állítják meg a rendszer által szabálytalannak tartott járművet. A rendszer ilyen esetekben „az üzembentartó részére küldi ki a bírsághatározatot az objektív felelősség elvének alkalmazásával”. Ezek a kamerák tehát hitelesítettek lesznek, és a közteresek minap botrányt okozó készülékeivel ellentétben büntethetnek.
forrás: www.logisztika.com
Egy felejthetetlen hétvégén vagyunk túl, hiszen szombaton a Múzeumkertben került megrendezésre a K&V családi napja, amely idén pont a cég 35. születésnapjára esett!
BővebbenA Hungarotruck Kft-nél: Szentpáli Gavallér Péter, aki az elmúlt 5 évben vezette a céget, új kihívások elé néz, mint a PACCAR Finance Australia CEO-ja.
BővebbenA XIII. Kamionos Találkozó Hajdúszoboszlón igazi ünnep volt az utak királyai számára, akiket a hőség sem tartott vissza.
BővebbenPapp Norbert, a Shick-R Kft. értékesítési vezetője büszkén adta át a mai napon az első piros ponyvás Renault Master furgont. A szemet gyönyörködtető piros szín hűen tükrözi megújult márkánk lendületét. Ezzel a furgonnal expressz szállítási kapacitásunkat erősítjük, garantálva ügyfeleinknek a gyors és magas szinten megbízható szolgáltatást.
BővebbenÜgyvezetőnk, Varga Bálint gondolatai töltötték be kedd délután a TrendFM frekvenciáját, amikor is Katkics Attilával beszélgettek a sikeres generációváltásról. Hallgassátok meg az eszmecserét, amelyből kiderül, miképp formálódik cégünk jövője az új generáció vezetésével.
BővebbenPár nap leforgása alatt további buszokkal és új minibuszokkal bővült flottánk. Egy új megbízás révén holnaptól ugyanis még több dolgozót kell eljuttatnunk kényelmesen és biztonságosan munkahelyére. Örömmel és maximálisan felkészülten vállaljuk ezt a feladatot.
Bővebben