Megosztás:

Átadták Magyarország új dunai kikötőjét

2017. október 25.

Átadták a nyolcmilliárd forint állami támogatásból megvalósult Győr-Gönyű országos közforgalmú kikötőt, amely a nyugat-dunántúli régió legnagyobb intermodális központja.

A Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő a Duna 1794 fkm szelvényénél, a Mosoni-Duna torkolatában helyezkedik el, 38,5 km-re a Duna-Rajna-Majna vízi út földrajzi felezőpontjától. A Kikötőből vízi úton szinte bárhová el lehet jutni a Duna-Majna-Rajna csatornán keresztül. Itt halad el több országos, kiemelt jelentőségű tranzit vasútvonal, valamint a gyorsforgalmi úthálózat fővonala is.

A Kikötő fekvése tehát igen kedvező, a Nyugat-dunántúli régió legnagyobb intermodális logisztikai központja, amely lehetőséget nyújt vízi, közúti, vasúti árutovábbításra, belföldi és nemzetközi áruforgalom lebonyolítására egyaránt, ezáltal kiváló lehetőséget biztosít a tranzit áruforgalom és az ahhoz kapcsolódó átrakodás, logisztikai feladatok ellátására.

Megközelítése közúton az M1-es autópályáról a 19. vagy a 813., és az 1. számú főúton keresztül történhet.. Vasúti megközelítése a Budapest-Bécs közötti két-vágányú villamosított fővonalról, a KIOP projekt keretében megvalósult Győrszentiván vasútállomásról induló iparvágánnyal történik. A vízi úti megközelítés a Duna felől a kikötői térré bővített Mosoni-Duna torkolati szakaszra behajózással lehetséges.

A Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő infrastrukturális továbbfejlesztése tárgyú projekt általános célja az országos és regionális közlekedés intermodalitásának fokozása, a különböző közlekedési módok (közút, vasút, víziút) összekapcsolásával, a közúti, vasúti, vízi és légi közlekedési módozatok összekapcsolásának elősegítése. Megvalósulásával az ország jobban bekapcsolódik az európai gazdasági vérkeringésbe és a fejlődő piacok adta lehetőségek jobban kihasználhatókká válnak a közlekedési infrastruktúra fejlesztésével.

A projekt keretében megvalósult 5 függőleges partfalas hajóállás – ebből a H4 hajó-szervízállásként (zöldterminálként) – került kialakításra és a mögöttes területek infrastrukturális ellátása is megtörtént (út, vasút, közművek, zöldterminál). A megvalósult partfal szerkezeti kialakítása: a vízoldali fal korrózióvédelmi bevonattal ellátott 19,00 m hosszú vízzáró acél szádlemezekből készült, melynek állékonyságát acél szádlemezekből készülő horgonyfalhoz történő hátrahorgonyzás biztosítja. A vízoldali fal tetején vasbeton fejgerenda készült.

A partfalban hágcsók, kikötőbakok és lépcsőházak létesültek. A zöldterminálon megvalósult létesítményekkel biztosított a hajókon keletkező olajos fenékvíz, szennyvíz és hulladékok előírásoknak megfelelő átvétele. A zöldterminálhoz kapcsolódóan a parton létesült egy kezelőépület is. A kétszintes épület technológiai blokkból és irodablokkból áll. A H4-H8 hajóállások mögötti terület feltöltésre került a 115,00 mBf szintre.

Ez a durva tereprendezés szintje, erre épültek rá a burkolatok, vágányok. A feltöltést T keresztmetszetű támfal választja el a mélyebben fekvő úttól és vasúttól. A trimodalitás megvalósítása érdekében a meglévő P1 vágány továbbépült a partfalak mellett és leágazások (W1, W2 vágányok) is készültek. A partfal mögötti daruzott terület vasúti kiszolgálását a P1, P2 burkolt vágányok biztosítják. A H5-H7 hajóállások függőleges partfala mögött fúrt cölöp alapozású vasbeton darupálya létesült. A megépült új úthálózat biztosítja a H4-H8 hajóállások és mögöttes terület közúti elérhetőségét.

A projekt ünnepélyes záró rendezvényére 2017. októberében került sor, a kikötőbe erre az alkalomra érkezett rendezvény hajó fedélzetén. A minősítette.

A kikötő belföldi és nemzetközi áruforgalmat bonyolít le: vízen, vasúton és közúton is megközelíthető. Az államtitkár szerint a beruházás összege sokszorosan térül majd meg az országnak.

Forrás: www.logisztika.com

Vissza

 

Aktuális híreink

Megjelent az első negyedéves közúti fuvarozási árindex

2024. május 17.

Drágult a fuvarozás. Az első negyedéves infláció négyszeresével nőttek a közúti fuvarozás költségei, ami biztosan meg fog jelenni a fogyasztói árakban is – áll a DigiLog Consulting stratégiai tanácsadócég által közzétett, 2024. I. negyedéves közúti fuvarozási árindex (KFX 24Q1) iparági elemzésben. 

Bővebben

Sikeres audit a K&V-nél

2024. május 16.

Múlt héten sikerrel teljesítettük az ISO 9001:2015 Minőségirányítási és az ISO 14001:2015 Környezetközpontú irányítási rendszerek első felügyeleti auditját. Büszkén jelentjük, hogy Markazon, Gyöngyösön és Fóton is minden követelménynek megfelelünk!

Bővebben

Csak egy "kör"

2024. május 8.

A K&V Kft. csapata ismét körbe futotta a Balatont a 18. NN Ultrabalaton versenyen.

Bővebben

Hulladékot gyűjtöttünk a Föld napján

2024. május 5.

A Föld napján, április 22-én a K&V csapata ismét összefogott a tisztább környezetért! Együttműködésben az Egererdő Zrt Mátrafüredi Erdészetével, 12 önkéntes kollégánk vett részt Gyöngyösön a 'TeSzedd!' országos szemétszedési akcióban.

Bővebben

Arculatváltás a K és V Kft-nél

2024. április 24.

A tegnapi napon a 35 éves K&V Logistic Solutions megmutatta, hogyan néz ki közel 500 lóerő a márka megújult arculati színeibe és logójába öltöztetve. Egy izgalmas belső esemény keretében lepleztük le ugyanis új, tűzpiros színű DAF XG vontatóinkat, amelyek már az új arculati jegyeket viselik.

Bővebben

Vizsgáztassa nálunk autóját, Gyöngyösön a legkedvezőbb áron!

2024. április 17.

Gyors, megbízható és megfizethető műszaki vizsgáztatás Gyöngyösön a K&V-nél, most csupán 24 900 Ft-ért személyautó esetében. Amikor eljön a műszaki vizsga ideje, minden autótulajdonos ugyanazt szeretné: gyors, profi és gondtalan ügyintézést. A K&V Műszaki Vizsgabázis ezt kínálja, ráadásul a legjobb áron a gyöngyösi régióban.

Bővebben