A tavalyi évhez képest idén ezerrel csökkent a hazai közúti fuvarozó vállalkozások száma, a szektor teljesítménye pedig 6 százalékot esett vissza. A beharangozott gazdasági élénkülés ellenére a fuvarozásban még mindig válsághelyzet tapasztalható.
A fuvarozás az a terület, ahol a visszaesés a legelsőként tapasztalható, a gazdasági fellendülés pedig csak az utolsók közt érezteti hatását. Az egyébként is kétségbeejtő helyzetet az állami intézkedések csak nehezítik. A szektor jelentősen túladóztatott, az üzemanyag jövedéki adója például 8 százalékkal magasabb, mint a környező országok átlaga.
Magyarországon jelenleg 19 000 közúti fuvarozó vállalkozás működik, közülük nyolcezren vesznek részt a nemzetközi forgalomban, mintegy 35 ezer járművel. A szektor 130-140 ezer ember megélhetését biztosítja. Bár a közúti fuvarozás önmagában is jelentős gazdasági erővel bír, az egyes cégek önmagukban kiszolgáltatottak. Magyarország versenyképessége a környező országokéhoz képest gyenge. A jelenlegi, kíméletlen nemzetközi árharcban a túlélést a költségek és a fuvarozókra nehezedő terhek csökkentése jelentené.